newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

איומים על חייו של פעיל שמאל בעקבות הסתה של הימין הקיצוני

אושיית הימין הקיצוני יואב אליאסי מארגן קמפיין נגד פעיל שמאל, ותומכיו לא נשארים אדישים: בעקבות הטרדות ואיומים על חייו, נאלץ ש' להימלט מביתו. במשטרה בחרו לזמן דווקא אותו לחקירה

מאת:

לפני מספר ימים ריססו אלמונים כתובות נאצה על קירות הבניין בו מתגורר פעיל השמאל ש', שנאלץ להימלט מביתו שבדרום לבית הוריו במרכז הארץ. ש' מספר כי הוא נתון למתקפת איומים בעקבות הסתה, שמאחוריה עומד אושיית הימין הקיצוני יואב אליאסי. "הצל" פרסם לפני מספר ימים קריאה בעמוד הפייסבוק שהוא מנהל, ובו התלונן על ש' "כי מסוכן גם לנו וגם לו שבן אדם כזה יסתובב ברחוב".

מאז הקריאה של אליאסי קיבל ש' מאות טלפונים והודעות מאיימות, כולל הודעה שפורסמה בפורום הישוב בו הוא מתגורר שקראה לשרוף אותו ואת ביתו, וזו הצטרפה לעשרות קריאות דומות בפייסבוק.

> "תשחק בכל דבר, לא בזין של אבא שלך", שב"כ מאיים על פעילים בנגב

כתובת הנאצה שרוססה על קיר הבניין בו מתגורר ש'

כתובת נאצה שרוססה על קיר הבניין בו מתגורר ש'

משחקי ילדים?

ש' הוא אקטיביסט מוכר, משתתף קבוע בהפגנות באחד מכפרי הגדה המערבית, ופעיל חברתי במסגרות שונות. המתקפה הנוכחית היא שיא בשרשרת של התנכלויות מהן סבל ש' בישוב הדרומי בו הוא מתגורר, לאחר שקבוצה של תושבים החלה להפיץ שמועות לפיהן הוא זורק אבנים, מכה חיילים, ומתרועע עם מחבלים. למרות מספר תלונות שהגיש ש' למשטרה המקומית על איומים ספציפים אותם קיבל, עד היום לא נעשה דבר. כך למשל, תלונה שהגיש בעקבות האיום "צריך לשבור לו עשר צלעות ולשפוך עליו שמן רותח" נסגרה בעילה של "חוסר עניין לציבור". בתגובה לתלונה שהגיש בגין השחתה של גינת הבניין בו הוא מתגורר, תקיפת החתולים שלו והשלכת אבנים לעברו, ענתה המשטרה כי מדובר בילדים וכי אין מה לעשות.

כשהבין ש' שאין מי שיגן עליו בדרום ופגיעה פיזית בו היא עניין של זמן קצר מאוד, עזב את ביתו ונסע למרכז, כשהאיומים ממשיכים ומגיעים מדי יום.

באמצע השבוע שעבר קיבל ש', לדבריו, טלפון ממפקד נקודת המשטרה בישוב הדרומי שציווה עליו להתייצב לחקירה על הסתה בעקבות פוסט שפרסם לפני מספר שנים ושאותו הציף עכשיו אליאסי. אחרי כל האיומים כלפיו, בחרה המשטרה לזמן דווקא אותו, הוא מספר. למרות החשש לחייו התייצב ש' בתחנת המשטרה, רק כדי לגלות כי לדברי השוטרים עדיין לא התקבל אישור לחקור אותו, כנראה האישור הנדרש מהיועץ המשפטי לממשלה לפני כל חקירה על הסתה ברשתות החברתיות, כפי שנהוג לצרף לבקשות להארכת מעצר בגין הסתה. יש לציין כי הפוסט אותו העלה ש', שגם הוא מודה שנכתב בחוסר טעם, הוסר על ידו זמן קצר לאחר פרסומו, אך צילום מסך שלו כבר נעשה על ידי מישהו ברשת והופץ להמונים על ידי אליאסי.

איומים על חייו של ש' בתגובות לסטטוס של יואב אליאסי:

איומים על חייו של ש' בתגובה לסטטוס שפרסם איש הימין הקיצוני יואב אליאסי

איומים על חייו של ש' בתגובה לסטטוס שפרסם איש הימין הקיצוני יואב אליאסי

מדוע זומן ש' לחקירה אם לא היה אישור לכך, למרות שהשוטרים ידעו כי נשקפת סכנה לחייו? מדוע לא עושה המשטרה דבר לגבי האיומים הרבים שקיבל ש' על חייו? רמז לתשובה לשאלות האלה אפשר למצוא באוריינטציה הפוליטית של אלה היושבים היום בתאי המעצר על הסתה ברשתות החברתיות, על דברים מתונים בהרבה מהקריאות שהושמעו לעבר ש'. מעצרו של  אנס ח'טיב למשל, שקיבל 70 לייקים על הפוסט הפופולרי ביותר שלו, הוארך בחודש. הפוסט המסית נגד ש', לעומתו, עומד היום על 1945 לייקים ועוד 100 שיתופים, ואיש לא נדרש לחקירה בעטיו.

מהמשטרה נמסר בתגובה:

מפאת צנעת הפרט לא ניתן להתייחס לחקירה המתנהלת כנגד נשוא פנייתך. לעניין האיומים המתוארים על ידכם, עליו להגיע לתחנת המשטרה הקרובה ולהגיש תלונה על מנת שניתן יהיה לפתוח בחקירה ולהגיש לו סיוע .

 > חברי מבית הספר לשלום יושב במעצר בגלל סטטוס

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf