newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפלסטינים: לא נוכל לקיים את משחק "גביע הזהב" בלי השחקנים אזרחי ישראל

המפגש החגיגי בין נציגת הגדה לנציגת רצועת עזה אמור היה להתקיים מחר. שבעה משחקני אהלי אל-ח'ליל, כולם פלסטינים אזרחי ישראל, לא הורשו להכנס. ההתאחדות מאיימת לבטל את המשחק. מתאם הפעולות בשטחים: לא נאפשר כניסת השחקנים

מאת:

נדמה שכמעט הכל היה מוכן למפגש מחר באצטדיון אל-ירמוכ בין מחזיקת הגביע של הגדה המערבית, אהלי אל-ח'ליל, למחזיקת הגביע של רצועת עזה, שבאב ח'אן יונס. כמעט הכל, שכן אתמול עשה האוטובוס של שחקני אהלי אל-ח'ליל את דרכו מחברון לעזה, כשמספר רב של עיתונאי ספורט וצלמים מתעדים כל רגע במסע – החל מהיציאה, דרך ההמתנה במחסום ארז, ועד כניסתם לרצועת עזה לאוטובוס שהוכן עבורם מבעוד מועד ועליו הכיתוב: "משלחת מועדון הספורט אהלי אל-ח'ליל – ברוכים הבאים לאדמת עזה האהובה" ("אהלן וסהלן בּיכּום פי ארד ע'זה אל-חבּיבּה"). אבל עדיין רק כמעט הכל מוכן, שכן כל אתרי הספורט הפלסטינים מדווחים על גורם אחד עיקרי שמפריע לחגיגה: עיכוב כניסתם של שבעה שחקני אהלי אל-ח'ליל, כולם פלסטינים אזרחי ישראל.

אלה כוללים שלושה שחקנים מרכזיים של אהלי אל-ח'ליל, המשחקים גם בסגל נבחרת פלסטין: אחמד חרבי (שהחל את הקריירה בהפועל אום אלפחם), עבדאללה ג'אבר (יליד טייבה), ומחמוד דייף אללה (תושב מזרח ירושלים); וכן ארבעה שחקנים מהסגל: מרעי אבו-ריא (שהחל את הקריירה בנוער של בני סכנין), מוחמד שלאעטה (שהחל את הקריירה בבני סכנין), איימן ח'רבט (לשעבר בהפועל עפולה) ומוחמד ח'טיב (לשעבר באחי נצרת).

לשבעה נאמר אתמול לחזור שוב למחסום ארז היום, אבל עד כה לא התקבל האישור לכניסתם לרצועה. וכך, על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, השחקנים הפלסטינים הגיעו היום ועודם ממתינים לאישור כניסה במעבר.

דובר התאחדות הכדורגל הפלסטינית מסר כי קיומו של המשחק מחר בסכנה. לדבריו, לאהלי אל-ח'ליל יש 11 שחקנים בלבד שנמצאים כעת ברצועה (המשלחת שנכנסה כללה, מלבד שחקנים פעילים, גם אנשי הנהלה, צוות טכני ואנשי תקשורת) ולא ניתן יהיה לקיים את המשחק ללא סגל של 16 שחקנים לפחות. מסוכנות מען אושר כי המשחק צפוי להתבטל אם לא תתאפשר כניסת השחקנים בשעות הקרובות.

> השבוע: רגע השיא של הכדורגל הפלסטיני בגמר בין עזה לגדה

כדורגל בעזה: משחקים ליד החומה במחאה על הגבלות התנועה שישראל הטילה באזור הגבול (אן פאק / אקטיבסטילס)

כדורגל בעזה: משחקים ליד החומה במחאה על הגבלות התנועה שישראל הטילה באזור הגבול (ארכיון: אן פאק / אקטיבסטילס)

השחקנים תושבי ישראל הגיעו אתמול למחסום ארז באופן עצמאי ונפגשו שם עם חבריהם לקבוצה, אך בסופו של דבר רק לשחקנים הפלסטינים מהגדה ניתן אישור הכניסה, ואילו שבעת חבריהם לא הורשו עד כה להיכנס. לפי הידיעות המופיעות בתקשורת הפלסטינית, הובטח לפלסטינים כי הטיפול בכניסת השבעה ייעשה רק היום (שני) אולם הדבר כבר הספיק לגרום למורת רוח רבה במשלחת החברונית, שלדבריה כבר נפגעה ההכנה האופטימלית שלה למשחק.

סאמר אל-שעראווי, חבר הנהלת מועדון הספורט אהלי אל-ח'ליל, הוציא הודעה לעיתונות לפיה "התאחדות הכדורגל הודיעה לנו כי 33 חברי המשלחת מהגדה המערבית הורשו להיכנס, אך סורבה הוצאת האישורים של שבעה משחקנים הקבוצה, כולם מקרב החברה הפלסטינית בשטחי 48' (אזרחי ישראל). אנו נמצאים כל הזמן בקשר עם התאחדות הכדורגל ומקווים כי הבעיה תיפתר וכי יאושר לכולם להיכנס לרצועה".

[עדכון] ממתאם פעולות הממשלה בשטחים, האחראי על מתן אישורי הכניסה לעזה נמסר בתגובה כי:

תואמה כניסתם של שלושים ושלושה שחקנים ועובדי הצוות המקצועי של קבוצת הכדורגל אהלי מאיו״ש לרצ״ע לצורך השתתפות במשחק הסופר קאפ וזאת למרות שמבקשי הבקשה לא עמדו בזמנים הקבועים ושלחו את הבקשה רק אתמול בערב.

נציין כי לאור המדיניות הנהוגה כיום, ובין היתר, כדי לשמור על ביטחונם, תשעה ישראלים לא יוכלו להיכנס לרצועת עזה.

"ליגת כדורגל מאוחדת תביא לקץ הפירוד"

השחקנים של אהלי אל-ח'ליל שהורשו להיכנס לרצועה היו נרגשים מאוד, ואתרי החדשות הפלסטינים כבר הקדישו מספר רב של אלבומי תמונות לאירוע הספורטיבי-לאומי המרגש מחד והמתסכל מאידך. כך לדוגמה, אתר הספורט הפלסטיני פאלגול, הביא סדרה של תמונות מההמתנה של שחקני אהלי אל-ח'ליל במעבר ארז,  דרך רגעי הכניסה לרצועת עזה, ועד קבלת הפנים עם ההגעה למלון בעזה.  במקום המתינו להם מספר רב של בכירי עולם הכדורגל בעזה, לרבות נציגי ההתאחדות בעזה, עבד אל-סלאם הניה (בנו של איסמעיל הניה) ואיברהים אבו-סלים, אולם גם נציגים של משרדי הספורט הפלסטיניים הרשמיים – הן אלו המייצגים את תנועת פתח והן אלו המייצגים את שלטון חמאס ברצועה.

איברהים אבו סלים, סגן יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, לא שכח להזכיר את הבוס שלו, כמו גם את הערך הסימבולי של המשחק. לדבריו, "המשחק מתקיים הודות למאמצים הרבים שהשקיע יו"ר ההתאחדות, ג'יבריל רג'וב… המשחק הזה הוא חגיגת ספורט לאומית המשקפת את אחדות הכוחות בעולם הספורט הפלסטיני". אבו-סלים, כמו רג'וב לאורך השנה, ציין כי הוא מקווה שהתאחדות הספורט הפלסטינית תצליח לקדם מפגשים כאלו, בין הגדה לעזה, לא רק באופן נדיר של פעם בשנה, אלא על בסיס קבוע. לדבריו, "אני מקווה שההתאחדות תצליח להקים ליגת כדורגל מאוחדת אחת".

דברים דומים, הקושרים בין עולם הספורט הפלסטיני לזירה הפוליטית הפלסטינית, אמר נשיא הכבוד של מועדון הספורט אהלי אל-ח'ליל, נאפז אל-חירבאווי. לדבריו, "גם אני מקווה להקמתה של ליגת כדורגל לאומית מאוחדת אחת, ובאותו ההקשר אני קורא להנהגה הפוליטית הפלסטינית להשקיע כל מאמץ על מנת לסיים את הפילוג הפוליטי".

שידור חי של המשחק

אם המשחק יתקיים מחר, יום שלישי, זה יהיה בשעה 17:00 באיצטדיון אל-ירמוכ בעזה. את המשחק ישפוט נאדר אל-חג'אר. שידור חי של המשחק אמור להיות מועבר באתר סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, וכן בערוץ פלסטין אל-ריאדיה. כל זאת, כאמור, אם הוא לא יתבטל.

> הכתב"מים של נתניהו

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf