newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האתגר של ש"ס לרשימה המשותפת

הרשימה המשותפת מייצגת את האוכלוסייה הענייה והחלשה ביותר בישראל. האם היא תוכל להציג לציבור חזון מהפכני ולהט שיתחרה בזה של ש"ס? האם תשכיל, בניגוד לש"ס, לפנות לשקופים ערבים ויהודים כאחד?

מאת:

סרטון הבחירות החדש של ש"ס הוא מעולה. לא פחות. גם הקודם היה ממש מוצלח, אבל הקליפ החדש, בפשטות ובישירות של הנאום האקסטטי של דרעי, הוא המסר החזק ביותר שיצא עד כה בכל מערכת הבחירות הזאת.

בלי לגמגם ובאמת בלי להתנצל דרעי שם על השולחן את הילדים הרעבים, את העובדים שלא סוגרים את החודש, את הקשישים שלא מקבלים סיוע מספק מביטוח לאומי, את הדיכוי כלפי מזרחים, את הדרישה להעלות מסי עשירים (על רווחי הון, ירושה, נדל"ן ועוד), את הדרישה לדיור ציבורי.

אני לא מדבר עכשיו על ש"ס עצמה. לא על מה שעשתה (ולא עשתה) בעבר, לא על ההתחייבות של דרעי מלפני פחות משנה שלא יתמוך בנתניהו שנית, ולא על ישיבתה הצפויה בממשלת הימין הניאו-ליברלי הצפויה. אני מדבר על המסר. והסרטון הזה של ש"ס מעביר את המסר הנכון לאנשים הנכונים, ועושה את זה נכון, ומציב אג'נדה שאין לה אח ורע כרגע בנוף הקמפיינים הפוליטיים.

כתומך הרשימה המשותפת, זה סוג התכנים שאני רוצה לראות בקמפיין שלה. בימים הקרובים צפויה הרשימה המשותפת להשיק את הקמפיין, באיחור קל שנבע באופן טבעי הן מהקושי להקים את הרשימה והן לתאם את המסרים בין מפלגות שונות כל כך זו מזו. אני מקווה מאוד שהיא תשכיל לפנות לציבור באותו להט ועם אותם מסרים כלכליים-חברתיים של ש"ס.

> הרשימה המשותפת: שמאלית, חברתית, ולוקחת את בנט

כי את זה צריך לומר: אין רשימה אחרת מכל המועמדות לכנסת (למעט ש"ס) שקהל היעד שלה הוא כל כך במובהק עני כמו הרשימה המשותפת. הציבור הערבי הוא הציבור העני ביותר בישראל, ולמרבה הצער הוא שקוף גם בסרטוני השקופים של ש"ס. תפקידה של הרשימה המשותפת לא רק להתריע על גודל הסכנה במישור הלאומי והאזרחי לציבור הערבי, אלא גם לייצג הכי טוב את האג'נדה המהפכנית של המעמדות הנמוכים.

בפנייתה ליהודים לא יכולה הרשימה המשותפת להסתפק בקריאות של דמוקרטיה, שוויון אזרחי וסיום הכיבוש, קריאות שפונות יותר לציבור הבורגני, האשכנזי, התל אביבי. רשימה שמורכבת בחלקה מאנשי המפלגה הקומוניסטית, שליחת הפרולטריון, ובחלקה מאנשי בל"ד, שהצהירו לא פעם על חיבורם לציבור המזרחי, יכולה וצריכה לפנות לכל העניים, העובדים, הקשישים, המנוצלים והשקופים בארץ. גם אם יש רק מועמד יהודי אחד ברשימה, אשכנזי מתל אביב – ואחד מהמחוקקים החברתיים והטובים ביותר בכנסת, אין מניעה שהרשימה תתחייב במוצהר להלחם עבור מזרחים, רוסים, אתיופים ועוד.

בחירה כזאת תהיה צעד חשוב בדרך לכינון הרשימה המשותפת בתור מועמדת ריאלית למקום הרשימה השלישית בגודלה בכנסת, ואולי לתפקיד מנהיגת האופוזיציה.

האם היא תעמוד במשימה?

> חסרי בחירה: האנשים שלא יכולים להצביע מדברים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf