newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

"הצל" ניסה להפחיד "אנרכיסטים טבעונים", אבל הם חטפו לו את הכובע

"הצל" נתקל בחברים שערכו פיקניק בפארק ונראו לו שמאלנים מדי. אז הוא יצר עימות. אחד הנוכחים החליט שעד כאן וחטף לו את הכובע. "הצל" יצא למרדף בניסיון להשיב את האבדה, התעמת, הגיב באגרוף וגם חטף. מאז מתנהל בעמוד הפייסבוק שלו מסע קריאות נקמה. הערב הוא קרא להגיע להפגנת השמאל בכיכר הבימה

מאת:

הפוסט נכתב בשיתוף עם מעין דק

אתמול (שישי) בשעות הצהרים המוקדמות, ערכו כמה עשרות חברים המזוהים עם קבוצות אנטי-פשיסטיות פיקניק בפארק החורשות בדרום תל אביב. לקראת סיום האירוע, בסביבות השעה 14:00, הגיע למקום יואב אליאסי (הידוע בכינוי "הצל") כשהוא רכוב על אופניים חשמליים יחד עם זוגתו ובנו. עדים שהיו במקום עימם סיפרו לשיחה מקומית כי כשזיהה אליאסי שמדובר בקבוצה שנראתה לו שמאלנית מדי הוא ביקש מאשתו להתרחק יחד עם בנו, התקרב למקום, והחל לצעוק, לקלל וגם לאיים פיזית.

לאחר שהנוכחים לא נבהלו וענו לו, המשיכו הטונים לעלות וגם הקללות ואז ירד אליאסי מאופניו וקירב את ראשו בצורה מאיימת לעבר ראשו של דניאל (שם בדוי), אחד הנוכחים. דניאל, בחור זריז, החליט להתמודד עם האיום בדרך מקורית. הוא חטף לאליאסי את הכובע שעל ראשו (סמל מסחרי של הראפר הימני) והחל לרוץ כשאליאסי רודף אחריו, מקלל, מאיים ודורש לקבל את הכובע הכחול-צהוב שלו בחזרה.

בשלב מסוים עצר דניאל, ואז התקרב אליאסי לעברו תקף אותו והטיח בו אגרוף. דניאל ניסה להתגונן ואף הצליח להחזיר לו שתי מהלומות ומיד המשיך לרוץ כשאליאסי דולק אחריו בעודו ממשיך לאיים ולקלל. חילופי הדברים והקללות המשיכו עוד זמן מה אבל דניאל היה זריז מדי בשביל אליאסי. בסופו של דבר חטף אליאסי טלפון נייד מאחד הנוכחים במקום והלך לדרכו, בלי הכובע שהושלך הצידה. לאחר כמה שעות הגיע אליאסי למשטרה, התלונן על "חטיפת כובע" והעביר לידי השוטרים את הטלפון שחטף.

> לשר החינוך יש חלום: שוויון באמצעות עליונות היהודים

האריות של הצל מפגינים נגד תהלוכת שמאל (אורן זיו / אקטיבסטילס)

הצל וכובע מפגינים נגד תהלוכת שמאל (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אתמול לאחר התקרית העלה אליאסי פוסט לדף הפייסבוק שלו ובו תמונה מתוך האירוע וטען "הותקפתי ונשדדתי על ידי פעילי שמאל אנרכיסטים טבעונים". הוא ביקש ממעל מאתיים אלף עוקביו לעזור בזיהוי הבחור. הפוסט גרר אלפי שיתופים, לייקים ותגובות, רבות מהן כמובן אלימות במיוחד וקוראות לפגוע באותו בחור ובחבריו. אנשים שונים כתבו את שמו המלא של דניאל ואחת מהשכנות שלו, ככל הנראה, העבירה לאליאסי גם את כתובת המשפחה.

מסעו של אליאסי נגד הפעילים נמשך וגורר עוד ועוד קריאות לפגוע בהם. היום (שבת) העלה אליאסי שוב פוסט. בפוסט נראית תמונה ובה צילום של מוכרת גלידה, שלדבריו סרבה למכור לו גלידה בשבוע שעבר, עם מי שלכאורה נראה כמו "דניאל" ממקרה הכובע ולצידה צילום מסך של הודעה שנשלחה מפרופיל עם תמונות שלקוחות מאתרי חדשות שונים ומעלה את החשד כי הוא פיקטיבי וטוען שפעילי אנטיפה אוגרים נשק ורוצים לפגוע באליאסי. שוחחנו עם אנשים ששהו אתמול בפיקניק, ולטענתם הדמות בפרופיל אינה מוכרת להם, ונראה כי מדובר בדף פייסבוק שנוצר במטרה להכפיש אותם.

אבל גם בזאת אליאסי לא מסתפק. בפוסט נוסף שפרסם אחר הצהרים הוא התייחס להפגנת שמאל שצפויה להתקיים הערב בכיכר הבימה בתל אביב, טען כי השמאל הקיצוני מגיע כדי "לעשות מחאה אלימה כנגד השילוב של ביבי, ליברמן ונגד הימין", והודיע: "אם אנחנו לא נגיע וניתן להם להרים את האף, סתימת הפיות שלהם תמשיך. כמו שאתם יודעים הותקפתי אתמול על ידי פעילי שמאל קיצוני. היום נשים סוף לאלימות מהשמאל!"

הניסיון של אליאסי, להסית נגד פעיל ספציפי וכן נגד קבוצה של אנשים, וחמור מכך, להאשים אותם בנשיאת נשק חם וניסיון לפגוע בו, היא חציית קו אדום ומסוכן. העוקבים אחרי הדף של אליאסי שייכים ברובם לימין הקיצוני ויש חשש סביר כי יש בהם כאלו שעלולים לא להסס לפני שיפגעו פיזית בפעילים ופעילות. בוודאי על רקע האשמה שקרית של נשיאת נשק, אבל גם "סתם" על שמאלנות יתר.

מה שקרה אתמול הוא שהבריון הכיתתי, בין אם הגיע למקום במקרה ובין אם לא, נתקל באנשים שנראו לו שמאלנים והחליט לשבש באלימות את הפיקניק שלהם. אך הפעם הוא נענה בחזרה.

> איפה הייתה אורלי לוי כשהבוס שלה הסית בפראות נגד הציבור הערבי?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf