newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפלסטינים מאיימים לפנות לפיפ"א: ישראל מונעת קיום גמר הגביע בכדורגל

ההתאחדות הפלסטינית החליטה לדחות את משחק הגומלין של גמר הגביע בכדורגל בין אלופת עזה לאלופת הגדה ב-48 שעות, לאחר שישראל אסרה על שחקנים של ח'אן יונס לעבור במחסום ארז

מאת:

אחרי שישראל מנעה את מעברם של שבעה משחקני קבוצת שבאב ח'אן יונס מעזה לגדה המערבית, כדי להשתתף במשחק הגומלין של "גביע הזהב" הפלסטיני בכדורגל שהיה אמור להתקיים היום (שבת) בחברון, הודיעה התאחדות הכדורגל הפלסטינית כי תגיש לפיפ"א תלונה על התנהלות ישראל. עוד הוחלט כי שריקת הפתיחה של משחק הגביע תדחה ב-48 שעות בתקווה שמעורבות של פיפ"א תוביל את ישראל לשנות את עמדתה, וזאת לאחר שפניות של גורמים פלסטינים לבכירים בישראל נתקלו בקירות אטומים.

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית סאווא ההחלטה הגיע בתום פגישת חירום שקיימה ההתאחדות הפלסטינית בכדורגל. אתמול (שישי) הגיעו שחקני הקבוצה העזתית, אשר הפסידה השבוע במשחק הראשון 1-0 את אהלי אל-ח'ליל מחברון, למעבר ארז אולם ישראל עיכבה אותם במעבר במשך 12 שעות ובסופו של דבר אפשרה רק ל-11 מהם לעבור: תשעה שחקני שדה, ושני שוערים – הרכב חסר שהיה מאלץ את הקבוצה מח'אן יונס לפתוח את המשחק בעשרה שחקנים בלבד עם חילוף אפשרי יחיד – בעמדת השוער.

> אלימות מדינה יומיומית: שיא של עשור בהריסות בתים

 

הפגנה של כדורגלנים נגד המצור, עזה, 2012 (אן פאק / אקטיבסטילס)

כדורגל בעזה: משחקים ליד החומה במחאה על הגבלות התנועה שישראל הטילה. 2012 (אן פאק / אקטיבסטילס)

הפלסטינים ניסו לשמור על רוח ספורטיבית לאורך השבוע האחרון. גם המשחק הראשון שהתקיים בעזה נערך לאחר שישראל מנעה מחלק משחקני הקבוצה מחברון להיכנס לרצועה בגלל שהם בעלי אזרחות ישראלית. למרות שנראה היה כי יהיה קשה לקיים משחק בתנאים אלו בהתאחדות הפלסטינית החליטו תחילה לנסות לשמור על שגרת הספורט הפלסטיני בכל מחיר ולא לאכזב את האוהדים הרבים.

בהתאחדות לכדורגל ובמוסדות הספורט הפלסטינים קיים כעס עצום על המדיניות הישראלית שמשבשת את הפעילות הספורטיבית בגדה המערבית ובעזה. רק בשנה האחרונה מינתה פיפ"א ועדה מיוחדת לבחינת לבחינת המכשולים שמציבה ישראל על פיתוח הספורט הפלסטיני בגדה וברצועת עזה. ההחלטה הגיע בעקבות קמפיין בינלאומי שקרא להחרים את הספורט הישראלי בגלל התנהלותה כלפי הספורט הפלסטיני בשטחים שתחת כיבושה. כעת הם מקווים כי פיפ"א תסייע בהפעלת לחץ על ישראל שתאפשר את כניסת השחקנים והמשלחת ואת קיום המשחק בהתאם לנורמות ספורטיביות.

במאמר ב"הארץ" טען השב"כ כי הוא זה שקיבל את ההחלטה בנושא וכי "לאחר בדיקות שבוצעו הוחלט להתנגד למעברם של חלק מחברי הקבוצה על רקע חומר ביטחוני שלילי ולנוכח המצב הביטחוני".

הפלסטינים מתכוונים לפתוח בקמפיין בינלאומי כדי לחשוף את ההתנהלות של ישראל וניסיונותיה לפגוע בספורט הפלסטיני. ייתכן שעוד איום בחרם ספורטיבי על ישראל ישנה שוב את מדיניותה.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

> כשערביה, יהודיה וסמארטפון נפגשים ברכבת הקלה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf