newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יצחק תשובה חידש צווי פינוי לכשלושים משפחות בגבעת עמל

צפו: נוכח משבר במשא ומתן חודשו צווי הפינוי, ותושבים חסמו את הכניסה לשכונה. שניים נעצרו באלימות. ביום שני יפגינו תושבי השכונה ופעילות חברתיות מול ביתו של תשובה בנתניה

מאת:

חברת אלעד מגורים חידשה את צווי הפינוי לכ-30 משפחות בגבעת עמל ב' בתל אביב לאחר משא ומתן שהתנהל בחודשיים האחרונים על מנת להגיע להסכמים של "פינוי תמורת פיצוי".

בתגובה לאיומים בפינוי ללא פיצוי הבוקר (חמישי) הפגינו התושבים וחסמו את הכניסה לשכונה על מנת למנוע את עבודתן של משאיות הבנייה של "פרויקט בבלי" של החברה. כוחות משטרה שהגיעו למקום פיזרו באלימות את ההתקהלות ועצרו שני תושבים. צפו במעצר האלים בתחתית הפוסט.

במהלך המשא ומתן, שנערך בחודשים מאי-יוני, חברת אלעד מגורים הסכימה להתקדם להסכם עם התושבים על פי מתווה וקריטריונים שהגישו התושבים, שהתבססו על הסכם פיצוי-פינוי גבעת עמל א', בשטח בו נמצא היום מגדל אקירוב. עוד במהלך המו"מ הוסכם על הקפאת צווי הפינוי, ותושבי השכונה הסכימו להפסיק את ההפגנות והפרסומים נגד יצחק תשובה ופרויקט פארק בבלי.

בתחילת השבוע החברה הודיעה כי היא מפסיקה את המשא ומתן עד לעריכת מדידות בכל השכונה, למרות שבתחילת המו"מ הובעה והתקבלה התנגדות תושבי השכונה לעריכת מדידות בשלב זה של התהליך והוסכם כי יתבצעו מדידות לאחר שיוסכם על סכום פיצוי למ"ר.

מוועד תושבי גבעת עמל נמסר: "היה פה נסיון לבנות אמון, באנו למשא ומתן הזה בכוונה כנה – למצוא פתרון מכובד להסכם פיצוי-פינוי לכל תושבי השכונה – וחשבנו שככה גם הצד השני. הם הודיעו שהם מקפיאים את צווי הפינוי ואנחנו הודענו על הפסקת פעולות המחאה בשכונה. אבל הנציגים של יצחק תשובה פשוט עבדו עלינו. הם כנראה היו צריכים קצת שקט בשביל המכירות שלהם או בשביל העסקה המקבילה שלהם בשכונת הארגזים. עכשיו הם מאיימים לזרוק אותנו מהבית באלימות כמו בפינויים הקודמים. אנחנו נעלה מדרגה בהתנגדות שלנו".

כחלק מהחרפת הצעדים, ביום שני תושבי ותושבות גבעת עמל יחד עם פעילות חברתיות יפגינו מול ביתו של יצחק תשובה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf