newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נתניהו: המסתנן האריתראי שנרצח יועלה לדרגת עובד זר לאחר מותו

תגובות סוערות במערכת הפוליטית: נתניהו ביקש מהאזרחים להימנע מלרוצץ אנשים, ולהשאיר את העבודה לכוחות הביטחון שיודעים לעשות זאת הכי טוב; ינון מגל טען "כשחוטבים ערבים עפים אריתראים"; והשרה שקד נפגשה עם שגריר אריתריאה שהבטיח לה שהמסתנן מרגיש סבבה. סאטירה

מאת:

בהודעה דרמטית הכריז הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המסתנן האריתראי שנרצח אתמול ב"עימותים בין אזרחים במוקדי הפיגוע הפועלים בלוגיקה ובנחישות" הועלה לאחר מותו לדרגת עובד זר מן המניין, ואף ינתן לו אישור עבודה במרכז הארץ. זאת למרות שעל אשרת השהייה שלו נרשם במפורש "אשרה זו אינה מהווה רשיון עבודה", כדי שחלילה אם לא ירצח בעימות בין אזרחים, ימות לו ברעב לאיטו. במשרד הפנים הופתעו מההכרזה שהרי לפי רישומיהם, העובד הזר כלל לא נרצח, אלא מת מרצון.

"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת העובד מאריתריאה", אמר נתניהו וחרג ממנהגו לכנות בני-אדם אשר צבע עורם שחור לא יהודים בתואר "מסתנן", זאת  לאחר שמסר תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל סמל עומרי לוי שנרצח אף הוא בפיגוע. נתניהו הוסיף כי אם יתברר שמותו של העובד הזר נגרם בעקבות העימותים בין האזרחים ולא מהירי ישקול גם להעניק לו אזרחות של ממש, ואף ייתכן כי יטרח לדעת את שמו, הבטום זרהום.

"לא רק זה, אנו בודקים עכשיו אם העובד הוא נוצרי או מולסמי. אם הסברה הראשונה תתברר כנכונה נסגור את כל החנויות בתחנה המרכזית בבאר שבע כמו שעשינו בעיר העתיקה מכיוון שלא סייעו לו", הפליא נתניהו.

בתקשורת החרו החזיקו אחריו ועל אף מנהגם בקודש לכנות כל אדם בעל עור שחור ללא אשרת שהייה בשם "מסתנן", החליטו הפעם לכנותו "עובד", "נתין אריתריאה" או אפילו סתם השתמשו בשמו רחמנא ליצלן. זאת למעט ביטאון המתנחלים ערוץ 7 שבחר להמשיך לכנותו "מסתנן", כי מתנחלים הם אנשים אידאולוגיים ולא יהפכו עור של כושי רק בגלל שעבר עימות בין אזרחים.

> כשהרסיס בישבן מתחיל להכאיב

"עימות בין אזרחים", בסיומו מת פליט מאריתריאה שנחשד כי היה מעורב באירוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע. צילום מסך

"עימות בין אזרחים", בסיומו מת פליט מאריתריאה שנחשד כי היה מעורב באירוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע. צילום מסך

עם זאת נתניהו הדגיש כי על אזרחים לא לקחת את החוק לידיים במקרים כאלה, קרי לא לרוצץ בני-אדם בספסלים במהלך עימותים כאלה, אלא להשאיר את העבודה לכוחות הביטחון. למשל לחייל צה"ל שיבעט בראשו של אדם שגוסס למוות, שוטר מג"ב שירה סתם באדם כי הוא שחור, או מאבטח בתחנה המרכזית בבאר שבע שירה מסיבה מוצדקת באדם שלא העמיד סכנת חיים, זחל על הארץ, ירה בפלג גוף תחתון לפי הודאתו אך הצליח בכל זאת לפגוע באיברים חיוניים.

"אסור שמקרה שכזה ישנה", סיים נתניהו את דבריו, "לכן סדנאות לאבחנה בין יהודים מזרחים לערבים (ע"ע קריית אתא), ובין אריתראים לערבים יסופקו בחינם למי שמתכנן להשתתף בעימות בין אזרחים".

ההודעה עוררה תרעומת בציבור. "אם הוא היה מחבל כולם היו מודים לי", אמר דודו לוי שבעט ספסל על הבטום זרהום, והוא צודק. הוא כה חושש מחקירת משטרה וכי יסגרו את חנותו "שווארמה באר שבע" עד כי התראיין ל-ynet, וסיפר כי השתתף בלינץ'. ותכלס גם בזה הוא צודק.

גם במערכת הפוליטית נרשמו תגובות לאירוע. כך למשל אמר ינון מגל כי "כשחוטבים ערבים עפים אריתראים" והוסיף כי צריך לנטרל שזה לחסל, אבל אם מחסלים אז בלי לינץ' ואם עושים לינץ' לא לנטרל את המנוטרל שחיסלו בלינץ' כי ככה צריך למרות שאסור לינץ'. מירי רגב אמרה כי אם מסתכלים על המציאות נכוחה אז הלינץ' הוא סוג של כימותרפיה, ולכן משתתפיו הם בגדר רופאים ולכן אין לשפוט אותם, שלא לדבר על כך שהוא נרצח באשמת השמאלנים בבג"צ בנתנו לו להסתובב מחוץ למחנה הריכוז.

מנגד שרת המשפטים איילת שקד אמרה שכל הסיפור הוא בבחינת עורבא פרח, מזימה של השמאל הקיצוני. לטענתה התמונות שמופצות ברשתות החבריות, העדים, וכתמי הדם שמראים לכאורה אספסוף מוכה כלבת והסתה רוצח אדם, נוצרו בתוכנת "פוטושופ", בה לשמאלנים יש מומחיות רבה, והמסתנן האריתראי דווקא מרגיש סבבה ככה הבטיח לה שגריר אריתריאה. המזימה, לטענתה של שקד, היא להשחרת פניה של המדינה ולהראות כאילו יש אספסוף מוכה כלבת והסתה בישראל שהרי התמונות אכן מראות אספסוף מוכה כלבת והסתה. מאלו הסיקה השרה כי צריך לגרש מכאן את כל המסתננים ויפה שעה אחת קודם.

> עדות מבאר שבע: יהודים, ערבים, פליטים וזוג הורים חירשים תחת אש

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf