newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מחקר: עלות הדפסת דו"חות הוועדות לתקציב הביטחון יכולה לממן פנסיה מגיל 19

חשיפה: מחקר חדש מעלה כי בסכום שהושקע בהדפסת הדו"חות של כל הוועדות לבדיקת תקציב הביטחון בשני העשורים האחרונים, צה"ל היה יכול לאפשר לקציניו לפרוש בכבוד בגיל 19 ולא בערוב ימיהם, בגיל 42. סאטירה

מאת:

מחקר חדש שפורסם היום (יום ה') במגזין היוקרתי  "Journal of Statistical Science" חישב ומצא כי אם נחבר את עלות הדפסת הדו"חות של כל הוועדות השונות לבחינת תקציב היבטחון ב-20 השנים האחרונות נגיע לסכום של 769 טריליון ש"ח, או במונחים אקטואטריים, בדיוק סכום התחייבויות צה"ל לקציניו אילו היו פורשים בגיל 19 ולא בערוב ימיהם בגיל 42. זאת ללא חישוב עלות העסקת החברים והחברות בהן ועלויות פחת דוגמת בורקסים.

כזכור, ועדת לוקר המליצה על קיצוץ בתקציב הביטחון, קיצוץ בפנסיות וצמצום הצבא, קביעת תקציב רב-שנתי בכדי להפסיק את סחיטת התקציב על ידי צה"ל בכל שנה מחדש, ושקיפות על מנת למנוע מצגי שווא של הצבא מול האוצר.

לעומת זאת קודמתה, ועדת ברודט, המליצה על קיצוץ בתקציב הביטחון, קיצוץ בפנסיות וצמצום הצבא, קביעת תקציב רב-שנתי בכדי להפסיק את סחיטת התקציב על ידי צה"ל בכל שנה מחדש, ושקיפות על מנת למנוע מצגי שווא של הצבא מול האוצר.

לעומת שתיהן ועדת הכנסת לבחינת תקציב הביטחון המליצה על קיצוץ בתקציב הביטחון, קיצוץ בפנסיות וצמצום הצבא, קביעת תקציב רב-שנתי בכדי להפסיק את סחיטת התקציב על ידי צה"ל בכל שנה מחדש, ושקיפות על מנת מנוע מצגי שווא של הצבא מול האוצר. אגב, למסקנות ועדה זאת הצטרפו כל מי שעיניו בראשו.

בצה"ל קיבלו בהתרגשות את תוצאות המחקר, והודיעו שיאמצו אותו בחום לעומת המסקנות הבוגדניות של לוקר ושאר קצינים במיל'. לגבי זה האחרון בפרקליטות הצבאית הודיעו כי דו"ח לוקר לא חוקי מכיוון שהוא פוגע בזכויות הסוציאליות, תעסוקתיות ופנסיוניות של אנשי הקבע. יש לציין כי זהו הישג חשוב של דו"ח לוקר, הרי זוהי הפעם הראשונה בה הפרקליטות הצבאית קובעת שדבר כלשהו הוא לא חוקי.

בפרק אפשרויות למחקר עתידי מציינים הכותבים כי במתודולוגיה שלהם אפשר להסיק מסקנות דומות לדו"ח מבקר המדינה בנושא הגז ואף הדוח"ות לגבי המחאה החברתית. לטענת הכותבים, אם במקום לחשב את עלות הדפסת דו"ח המבקר האחרון, ששינסקי, צמח, השימוע הציבורי ודו"חות הועדות העתידיות לבחינת מחדל הגז, המודפסים כולם אגב על נייר רך ומפנק בכדי שלנתניהו יהיה קל להשתמש בו לצרכיו ההיגיינים, נחשב את האנרגיה המופקת משריפת אותם דו"חות, נקבל שקול אנרגטי למציאת מאגר גז בכל שבוע.

אי לכך ממליצים הכותבים להפסיק לכתוב דו"חות ופשוט לוותר.

> תחקיר צבי יחזקאלי: במסגדים הכינו את ממתקי הרמדאן מילדים יהודים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf