newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עד מתי יידרשו הפלסטינים לשלם את החשבון של השואה?

מי שעומד בראש מדינה כובשת, שבה מפגינים נגד חתונת ערבי עם יהודייה, מדינה שהגזענות גואה בה, לא יכול להטיף מוסר לאחרים. נתניהו תפסיק לנפנף בשואה בכל צומת פוליטית ותפתח ספר, אנחנו לא היינו אז באירופה

מאת:

בבוקרו של יום היסטורי לעם הפלסטיני, כאשר הקהילייה הבינלאומית למדה שאין לחכות לעם ישראל שיכיר בזכותם של השכנים לעצמאות, בחר נתניהו להטיף מוסר לאירופה וללמד את האחרים לקח שהוא בעצמו לא הפנים. צודק נתניהו. באמת שיש כאלה שלא למדו דבר! אבל לא על אדמת אירופה, אלא פה במדינה הזאת. הגיע הזמן לשים את הכל על השולחן ולדבר על הקשר בין הפלסטינים והשואה.

שנים הנמכנו פרופיל וכערבים נמנענו מלהתמודד עם זה. הקפדנו לא לצעוק "נאצים" בהפגנות נגד הכיבוש והריסת בתים וביום האדמה, כשאנחנו מתנגדים לדיכוי ולגזענות נגד הערבים פה. כי לנו אסור לגעת בפצע ההוא, זה רגיש מאד ליהודים, הנכס הבלתי ניתן לערעור. אנחנו הערבים היינו ועדיין רגישים, חלשים, מובסים וכן – מפחדים שמא נואשם בלקיחת חלק או אפילו בהזדהות עם הזוועה שהייתה אז באירופה.

אבל ח'לס. די. לא עוד. אני לא מוכנה יותר לשאת את החטא הגדול על כתפיי. אי אפשר לעשות בנו הכול, כמעט שבעים שנים, ולהתחבא מאחורי הסדין השחור של היסטורית יהודי אירופה.

ראש ממשלה, במדינה שהגזענות גואה בה ומרימה ראש בכל פינה בחסות השלטון שלו, לא יכול להטיף מוסר לאחרים, כאשר בכל עיר שנכבשה ב-1948 – בלוד, בעכא, ביאפא – יש שכונה שקוראים לה "הגטו" שרומזת לעיר העתיקה בה נכלאו התושבים הפלסטינים. אתה, אדוני, אל תדבר על למידת לקח.

במדינה בה כל הצעת חוק מבית היוצר הגזעני שלך נודפת ריח של שנאה והפחדה מ"הערבים" – אל תדבר על למידת לקח. כאשר אלפי פלסטינים מתחילים את יומם בשתים וחצי בלילה, כגוש בשר שנדחף בכיוון אחד בשרוול שעומד חייל בקצהו, רק כדי לעבוד ולחזור באותו מסלול בערב – אל תדבר על לקח.

כאשר בקיץ אחד רצחת אלפי פלסטינים חפים מפשע, אותה אום מוחמד מעזה שארבעה מבניה נרצחו בחוף הים לא חושבת שלמדת לקח. במקום בו שורפים בתי ספר שילדים ערבים ויהודים לומדים בהם יחד, במקום בו מפגינים נגד חתונת ערבי עם יהודייה, לא נלמד לקח.

תפסיק כבר לנפנף בכל הזדמנות בשואה האיומה של היהודים מאירופה בכל צומת בקרירה הפוליטית שלך. לך תפתח ספר היסטוריה ותלמד שאנחנו לא נכחנו באירופה אז, ובטח לא לקחנו חלק בתוכנית אנטישמית.

מליון וחצי עזתים שכלואים כבר שבע שנים לא יעשו לך שואה נוספת, גם אם רשום באמנה של חמאס בסעיף שש "השמדת מדינת היהודים". גם לא איראן, כאשר מדינתך הדמוקרטית היא המחזיקה היחידה בפצצת אטום במזרח התיכון.

ממך אדוני אני לא מצפה יותר לשום דבר. אני בונה על העם שילמד את הלקח ויבחר לשנות את הנתיב של הקטר שדוהר אל התהום. גם אם זה מעשה נועז ומפחיד, זאת האפשרות היחידה כרגע.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> צפו: כך נראים פועלים לא נראים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf