newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מכתב פתוח מפליטה פלסטינית לציבור הישראלי

אני יודעת שאתם רואים בשאיפה של אישה כמוני לשוב לאדמה ממנה נמלטו הוריה בפחד כמתקפה על עצם הקיום שלכם. אילו רק ניתן היה להגדיר את הזכות שלכם ושלי לחירות, צדק וביטחון לא בהכרח כמשחק סכום אפס

מאת:

כותבת אורחת: איסרא ת'יאב

אזרחים ישראלים יקרים,

אני כותבת שורות אלה כפליטה פלסטינית המודאגת ממעגל האלימות המתמשך לאורך כל חיי. מאז ומעולם העציב אותי המראה של בני אדם התומכים בדיכויים של בני אדם אחרים, דיכוי הדומה כל כך לדיכוי ממנו סבלו בעבר אבות אבותיהם. אני יודעת שיש במדינתכם אנשים המגנים בחריפות את מעשיה של הממשלה שלכם ומתנגדים לה, אך עם זאת עושה רושם שרובכם תומכים במעשים אלה. אפשר שגם אתם הקוראים שורות אלה תומכים בהם בעצמכם. על כן אני מבקשת לדבר אליכם ישירות.

אני מאמינה שהפוליטיקה היא מלוכלכת מטבעה, ומונעת מאינטרסים אישיים של כסף ושל כוח; אני יודעת שהאינטרסים האנושיים משחקים בה תפקיד משני. ובו בזמן, אני רואה כיצד ברמת השטח אנשים רגילים מרקעים שונים יכולים לחיות בשלום אלה לצד אלה, כפי שעשו לאורך ההיסטוריה כולה כאשר הפוליטיקה לא התערבה.

אני מאמינה שרק קשר ישיר בין בני אדם, משוחרר ממעורבותם של פוליטיקאים, יכול לקרב בין אנשים. אני מאמינה שכל בני האדם טובים מיסודם, ואני מסרבת להאמין שאתם באמת חיים בשלום עם חוסר צדק או עם הדיכוי כלפי אחרים. להאמין בכך משמעו למחוק את האנושיות שבכם, ובכך לאבד גם את האנושיות שלי עצמי.

> "אין לנו סיכוי להביס את הישראלים בעזרת אלימות"

טקס לציון יום השנה לנכבה, מחנה הפליטים עאידה, בית לחם (ריאן רודריק ביילר / אקטיבסטילס)

טקס לציון יום השנה לנכבה, מחנה הפליטים עאידה, בית לחם (ריאן רודריק ביילר / אקטיבסטילס)

ההיסטוריה מעידה כי אומות שלמות נשטפו בנגע השנאה והפחד, וכי רגשות אלה עלולים להיות הרסניים ברמת הפרט. אני יודעת שהפחדים שלכם הם אמיתיים מאוד עבורכם, גם אם הם לחלוטין לא הגיוניים בעיני. אני יודעת שאתם רואים בשאיפה של אישה כמוני לשוב לאדמה ממנה נמלטו הוריה בפחד כמתקפה על עצם הקיום שלכם. אילו רק ניתן היה להגדיר את הזכות שלכם ושלי לחירות, צדק וביטחון לא בהכרח כמשחק סכום אפס.

אני פונה אל ההיגיון שלכם, ומבקשת מכם לבחון באופן ביקורתי את מה שהממשלה שלכם אומרת לכם, דברים השואבים ממניעים פוליטיים ולא מתוך האינטרסים האמיתיים שלכם.

אני פונה אל התבונה שלכם, אל היכולת שלכם לעיין בהיסטוריה, לתור אחר האמת בכוחות עצמכם, ולקרוא תיגר על הדיווחים הפלגניים והמוטים-במכוון של אמצעי התקשורת המסחריים.

אני פונה אל רגש החמלה שלכם, אל היכולת לראות את הצד האחר של המטבע, לשים את עצמכם במקומם של אלה הנמצאים תחת דיכוי, ולדמיין כיצד הייתם מרגישים, חושבים או פועלים במקומם.

אני פונה אל היכולת הטבעית שלכם להתעלות מעל לרגשות של פחד ושנאה, ולהביט במציאות כפי שהיא.

אני פונה אל הגרעין העמוק והכן ביותר של ההוויה שלכם ואומרת לכם שכל מה שאני, פליטה פלסטינית, מבקשת, הוא לחיות בתנאים של צדק. ובהינתן התנאים האלה, אני יודעת שנוכל לדעת ביחד חדווה, לחלוק את השמחה והצער, ולבנות עולם טוב יותר יחדיו.

לבסוף, אני מפצירה בכם להתעלות מעל לכל החומות הרגשיות והנפשיות החוצצות בינכם ובין הפלסטינים החיים לצדכם, לשוחח עם השכנים הפלסטינים שלכם, לפעול כדי להיפגש עם פלסטינים ולראות שהם בני אדם בדיוק כמוכם, בדיוק כשם שאני יודעת שאתם בני אנוש כמוני.

בברכה,

אחותכם למין האנושי; פליטה פלסטינית שתמיד תמשיך להאמין באנושיות שלכם.

איסרא ת'יאב היא פליטה פלסטינית בעלת אזרחות ירדנית. הוריה במקור מחיפה ומיפו. תיאב היא בעלת תואר שני במדעי הסביבה ועובדת בתחום זה. היא פעילה במגוון תחומים מהגנת הסביבה ועד זכויות אדם, ובמיוחד בנושא הפלסטיני. את המכתב שלחה במקור לארגון "דה-קולונייזר". הפוסט פורסם במקור באנגלית באתר 972+ ותורגם על ידי אורלי נוי

> זה מה שנתניהו צריך להגיד לאובמה היום כדי להוריד את מפלס האלימות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf