newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המפכ"ל הורה לסגור ארגוני זכויות אדם כצעד מניעתי נגד רצח הפעילים

בעקבות פרסום סרטון "אם תרצו" ממליצה המשטרה לשים את ארבעת השמאלנים שבמרכז ההסתה במעצר בית למען בטחונם. כעת שוקלים במשטרה כיצד לנהוג בחיל הים שצפוי לקבל צוללות מיישות מדינית זרה. סאטירה (בינתיים)

מאת:

משטרת ישראל פנתה היום לשורת ארגוני זכויות אדם ודרשה מהם לסגור את שעריהם ולהחזיר את כספיהם לקרנות התורמות להם, וזאת כצעד מניעתי. הדרישה מגיעה בעקבות פנייתם של הארגונים, כמו גם פעילי זכויות אדם, שהגישו היום תלונות ליועמ"ש ולמשטרה בעקבות איומים על חייהם, לאחר פרסומם של הדו"ח והסרטון החדשים של תנועת "אם תרצו".

לדברי המשטרה הסרטון החדש למעשה מתיר את דמם של אנשי שמאל בכלל, ובפרט של הארבעה שצוינו שם בשמותיהם ובתמונותיהם כבוגדים. לאור אירועי העבר – ביניהם פעילי ימין שנוטים לירות בגבם של שמאלנים, לזרוק עליהם רימונים, להסתער עליהם עם סכינים, או לתקוף אותם בעת תקופות של מתיחות ביטחונית (ובואו נודה על האמת, מתי אין מתיחות בטחונית באזרונו?) – ממליצה המשטרה לשים את הארבעה במעצר בית. וזהו. לגבי שאר השמאלנים נשקלת האפשרות לצרפם לשוהי מחנה חולות. למען ביטחונם, כמובן.

כזכור, הפרקטיקה המניעתית הזו עבדה יופי לאחרונה עם ההחלטה לבטל אירוע של שוברים שתיקה בבאר שבע, שם אף אחד לא נרצח, לאחר שהאירוע שבו רצו לרצוח לא התקיים, וזאת לשביעות רצונם של הרוצחים הפוטנציאלים.

המשטרה ממשיכה ואומרת כי כדאי להשתמש באמצעים דומים כלפי אלף החיילים הקרביים שנתנו עדויות לארגון שוברים שתיקה. אמנם כותרות עיתוני הימין, לפיהן הארגון מקבל כספים פלסטיניים, התגלו שקריות – אך במשטרה סבורים כי פעילי הימין לא תמיד מסוגלים להכיל גם את השקר וגם את הפרכתו בכפיפה אחת, והם זוכרים רק את הדבר הראשון שהם קראו ב"ישראל היום". על כן הם זוכרים כי "שוברים שתיקה" קיבל כסף פלסטיני כדי לפגוע בחיילי צה"ל תוך כדי "צוק איתן", ואין לדעת איך יגיבו למידע (שקרי) שכזה. או גרוע מכך, יש לדעת איך יגיבו.

אמצעים דומים אולי אף ינקטו כלפיי אויבם המושבע השני של אנשי הימין החדש (לצד החיילים הקרביים האמורים): איש ארץ ישראל השלמה רובי ריבלין.

> מה אתם רוצים משוברים שתיקה?

המפכ"ל רוני אלשיך מקבל דרגות מבנימין נתניהו וגלעד ארדן (חטיבת דוברות המשטרה)

"זכויות אדם זה קודם כל הזכות לחיים". המפכ"ל רוני אלשיך מקבל דרגות מבנימין נתניהו וגלעד ארדן (חטיבת דוברות המשטרה)

הבעיה הגדולה שעומדת לפתחו של המפכ"ל היא מה עושים עם צה"ל. מצד אחד לא ניתן לסגור אותו לחלוטין, אך מצד שני בכל זאת מדובר בגוף שממומן במיליארדים על ידי יישות מדיניתית זרה, וכמו שהודו אתמול בצבא, אף משתף פעולה עם שוברים שתיקה. על כך יעידו שמונה חקירות מצ"ח פתוחות על פשעי מלחמה בצוק איתן שנפתחו בעקבות תלונות הארגון. וזה עוד בלי לדבר על הצוללות שקיבלו שם בהנחה גדולה מגרמניה. אם מדברים על שתולים, אז מימון מגרמניה זה חתיכת שתול.

חמור מכך, בדיוק כמו שאתר שיחה מקומית הואשם בדו"ח שפרסמה "אם תרצו" בהיותו שתול, עקב פרסום מאמרים הטוענים כי צה"ל ביצע פשעי מלחמה, ושלכן יש להוציאו מחוץ לחוק – גם אתר הפרקליטות הצבאית מוצף בפרסומים על פשעי המלחמה של צה"ל לכאורה ומעדכן אודות התקדמות בחקירות. שלא לדבר על כך שבימים אלו אותן רשויות מעמידות לדין את החייל רוצח שני הנערים בביתוניא, וגם את החיילים שהוציאו להורג את הנער סמיר עוואד. מעשים אלו שמים את צה"ל בדיוק באמצע הכוונת של ארגון "אם תרצו".

המשטרה הבטיחה להפוך את הפרקטיקה של סגירת ארגוני זכויות אדם ומעצרי בית למאויימים לנוהל קבוע ומסודר. זאת לאור הבנתה כי את שנאת הימין יש להזין בכל פעם באויבים חדשים (איראן, חמאס, פלסטינים, בצלם, שוברים שתיקה, קו לעובד וכך הלאה כולל עצמם), פן תגווע ותהפוך לתסכול עמוק מהעובדה הפשוטה שממשלת הימין דופקת קודם כל אותם. אך כל עוד את הערבים היא דופקת יותר הם מסוגלים לחיות עם זה.

פוסט זה הוא פוסט סאטירי

> אגדת הסכין בגב, גרסת "אם תרצו"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf