newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סרטון: חייל יורה בראשו של פלסטיני ששוכב על הקרקע וכבר לא מהווה סכנה

בסרטון נראה חייל צה"ל דורך את נשקו, יורה בראשו של אחד משני צעירים שהיו מעורבים בדקירת חייל בחברון ומוציא אותו להורג. צוותי הרפואה, כמו חיילים וקצינים אחרים במקום מגיבים לאירוע באדישות. דובר צה"ל: נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה

מאת:

הבוקר פורסמה עוד כותרת באתרי החדשות הישראלים: "חייל נפצע קל בדקירה בחברון, המחבלים חוסלו". סרטון שצולם על ידי מתנדב לשעבר של ארגון זכויות האדם "בצלם" מראה מה באמת עומד מאחורי המילים האלה.

שני צעירים היו מעורבים בדקירה של חייל צה"ל: רמזי אלקצראווי ועבדאלפתאח אלשריף, שניהם תושבי חברון בני 21. בסרטון רואים את החייל מקבל טיפול רפואי באמבולנס, ואת אלשריף שוכב על הכביש, חי, אך לא מטופל. כעבור מספר דקות מתקרב אחד החיילים לצעיר, מבקש מחבריו לזוז הצידה, ופשוט יורה בראשו של הצעיר השוכב על הכביש ולא מהווה עוד סכנה לאיש.

אזהרה: מדובר בתמונות קשות מאוד לצפיה

לפי דיווחים בתקשורת, שני פלסטינים, עבד אל-פתאח א-שריף ורמזי אל-קסראווי, נורו הבוקר למוות לאחר שדקרו חייל, שנפצע באורח בי…

Posted by ‎בצלם‎ on Thursday, March 24, 2016

כפי שניתן לראות, לפני נמצאים חיילים רבים, ולפחות שני קצינים, בסביבת אל שריף הפצוע. גם לאחר הירי איש מהם לא יוצא מגדרו כדי להשתלט על החייל היורה, ונראה כאילו הם ממשיכים בענינייהם כאילו לא קרה דבר. גם צוותי הרפואה הנמצאים במקום מפגינים אדישות רבה לגורלו של אל שריף הפצוע, ואיש מהם לא טורח להגיש לו טיפול, למרות שמצבו, לפחות על פי מה שנראה בוידאו, קשה יותר מזה של החייל המפונה באמבולנס. בחירתם של צוותי הרפואה להפקיר פצוע בשטח עומדת, לכאורה, בניגוד לדרך בה מצופה מצוותי רפואה להתנהל.

בחודשים האחרונים "חוסלו" או "נוטרלו" עשרות צעירים פלסטינים בזירות בהם נטען כי תקפו, או ניסו לתקוף, חיילים. הסרטון שמפורסם היום מעלה סימני שאלה קשים לגבי הנורמות של חיילי צה"ל בטיפול בצעירים הללו, והאם הוצאתם להורג היא הוראה מגבוה או יוזמה פרטית של חיילים בשטח.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון כי "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח והחייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".

> האם משטרת ירושלים ניסתה להפליל צעיר לאחר שהתלונן על אלימות שוטרים?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf