newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אחרי מלחמת רמדאן ישראל מפילה עלינו את עימותי עיד אל-אדחא

אי אפשר לקבל חג אחד בלי בעיות? אפילו לשמוח קצת אסור פה? ומה יהיה בפסחא? וגם: נאום התעמולה החדש של ביבי מצדיק הרג ילדים

מאת:

ישראל מתעקשת לחרב לפלסטינים את כל החגים השנה. איך עוד אפשר להסביר את הטבח שהתחיל בזמן הרמדאן, נמשך אל תוך עיד אל-פיטר, וכעת, כסוג של התנייה פבלובית קלאסית, למרות שאין לחימה כרגע, אפילו אחד הימים הקשים במועדי ישראל בחר להגיע ביחד עם עיד אל-אדחא. יש לערבים סיבה לשמוח? יום כיפור!

המאורע הנדיר של חפיפת עיד אל-אדחא וכיפור ביום שבת בדיוק מתרחש פעם ב-231 שנים אמנם, אך זה לא מנע ממני לפלוט ״כן, בטח״ בהכנעה, מיד כששמעתי ששני החגים מתנגשים השנה. הרי לא, אי אפשר שראש השנה או סוכות יחולו עם חגם של מרבית הפלסטינים, זה חייב להיות יום כיפור, הטעון בכפייה דתית וחברתית.

זהו לא יום מבחן למרקם היחסים העדין בין היהודים למוסלמים בישראל. המבחן כבר נערך בחודשים האחרונים, כמה פעמים, ועם ישראל עבר בהצטיינות יתרה, זאת לפי ממשלתו המסיתה.

זהו יום בו כולנו נמתין לצאת החג כדי לשמוע מהתקשורת על יידויי אבנים של ״צעירים ערבים רעולי פנים״ אל עבר ישראלים, אם לא נורא מכך. אולי אף נזכה לראות איזו מגישה ״ערבייה ישראלית״ יוצאת כנגד אותם ערבים שבמקום להתעלם מזריקת האבנים על מכוניותיהם והתקיפות נגדם בזמן חגם בחרו להשיב מלחמה, ויום למחרת שוב נקרא בעיתון מאמר דעה של ״ערבי ישראלי״ שתוהה למה, ריבונו של עולם, העזנו לחגוג את עיד אל אדחא (מישהו זוכר את אירועי עכו מיום כיפור 2008?).

שוב עם ישראל ישב בביתו ויקבל בברכה את כפיית דתו תוך התעלמות מוחלטת מהיגון והשכול שהוא גרם וגורם לעם אחר, בעוד האחרון לא מצליח לשמוח בחגיו. אירועי האיבה הישראלים יקבלו כיסוי מועט (אם בכלל) כל עוד הערבים הברברים שוב יתקיפו את עם ישראל. כולי תקווה שאתבדה ופיסקה זו זה תתברר כנבואה שקרית. נמאס כבר.

אין באמור לעיל ללעוג או לזלזל בדת זו או אחרת. הלוואי והייתי יכול לסיים את האמירה האחרונה יחד עם המשפט ״בדיוק כפי שעם ישראל מכבד דתות ועמים אחרים החולקים איתו את הארץ״.

בדבר אחד נוכל להתנחם: טוב שהנוצרים הם מיעוט בקרב הפלסטינים. נראה לי שבשל מספרם המועט לישראל לא יהיה שווה לחרב לנו גם את הכריסטמס והפסחא.

> איך חג ומועד קרובים כל כך יכולים להצית שנאה ואלימות?

נתניהו עולה על מטוס (לע"מ)

נתניהו עולה על מטוס (לע"מ)

ביבי באו״ם

מול חצי מליאה שהלכה והתרוקנה בזמן ירי משפטי התעמולה המחודשים, כי אפילו לנתניהו כבר נמאס לחזור על עצמו, ראש הממשלה הישראלי שוב בחר להניף בריסטול פופוליסטי וזול. אלא שהפעם, בשונה מבריסטול ה״רואד ראנר״ המפורסם, שלפחות גם היה מצחיק, ראש הממשלה בחר להניף כרזה בה הוא מכשיר הרג ילדים פלסטינים, לא פחות.

רבות נאמר על מוסר הלחימה של הצבא המוסרי בגלקסית שביל החלב. אותו צבא לא בחל בשום אמצעים מוסריים לפגוע בילדים, ורוב תושבי הגלקסיה האנטישמים עדיין מאשימים אותו בפשעי מלחמה, חרף מאמצי ההסברה הציוניים בדבר צדקת דרכה של ישראל, שלמרבה האבסורד, למרות דרכה הצודקת בעליל, עדיין צריכה ״מערך הסברה״.

תסמכו על ביבי, הוא יודע למה. הוא יגיע לאו״ם ויראה לכולם למה הפלסטינים הנוראים מנצחים בדעת הקהל. זה בגלל הילדים האלה, כל הילדים הטרוריסטים האלה שמתרוצצים סביב תותחים ומשגרים כדי לעזור לחמאס לקבל ״מגן אנושי״, וזאת למרות העובדה שגם הם יודעים שהם ביזיון של מגן. הרי כנגד F16 הם פישלו כל כך הרבה פעמים בלהגן על לוחמי החמאס הגיבורים, ולמרות זאת הם ממשיכים לנסות.

על כן, נתניהו בחר להראות לעולם את טיב פשעם של אותם מחבלים קטינים. הם מגנים על החמאס, מה אתם רוצים מאיתנו? כל השאלות בדבר מוסריות הפגיעה בילדים לא קיימות כאן בכלל – שהרי אם פעיל חמאס היה נכנס דרך מנהרה ומוצא מחסה בבית משפחה ישראלית בזמן שבני הבית שוהים במקום, אין ספק שגם כאן על חיל האוויר המוסרי מתחת ומעל לשכבת האוזון להפגיז את המשפחה כולה, נכון?

עדיין לא השתכנעתם? ניתן דוגמא יותר ריאליסטית: שודד בנק בוחר לשדוד סניף בנק כלשהו בתל אביב, בזמן בו נמצאים מספר לקוחות (חלקם עם ילדים) ועובדים בסניף. המשטרה מגיעה, והשודד בוחר להתבצר במקום, לוקח בני ערובה ומתחיל לירות על השוטרים במטרה לפגוע בהם. האם על המשטרה לירות על הבנק ללא אבחנה? בטח! יותר מזה, נניח שבני הערובה מפתחים סינדרום שטוקהולם ומזדהים עם השודד. במצב כזה, כבר בכלל אין ספק. יאללה, להביא את חיל האוויר ולהוריד להם את כל הבניין על הראש, לשודדי השטוקהולם עוכרי ישראל האלה.

כיצד מגדלים עוד דור של חיילים שלא ישאלו את עצמם האם מותר או אסור לירות על ילדים? מראים להם ולעולם תמונה של ילד ערבי ליד משגר. תסמכו על בני ישראל החכמים להבין את המסר לבד. הרי פיזית, אותם ילדים פלסטינים לא באמת יהיו "מגן אנושי" מפני החיילים. הסברתית, הם תמיד יהיו כאלה. והתודות לביבי התותח.

והעבאס הזה, שבחר להראות את האמת לעולם, שיתבייש לו. אפילו בריסטול לא היה לו.

> רצח עם או לא: בחירת המלים באו"ם לא תמנע את המלחמה הבאה בעזה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf