newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ערב הסופה, עיריית תל-אביב ניתקה את מאהל ארלוזורוב מחשמל

העירייה ניתקה את המאהל מהחיבור לחשמל בטענה כי תושבים התחברו לחשמל באופן פיראטי. התושבים טוענים בתוקף כי הם מקפידים על חיבורים תקינים, וכי בגן חיים אנשים נוספים עליהם אין להם שליטה. כרגע אין להם גישה גם למקלט הציבורי בו איפשרה העירייה ללון בסערה הקודמת

מאת:

למרות הסופה הצפויה מחר (חמישי), עיריית תל-אביב ניתקה את מאהל ארלוזורוב מחשמל, לטענתה עקב חיבור פיראטי של הדיירים לחשמל.

לאחרונה הוצב במקום בצו בית משפט "קראוון רווחה", ובו מספר שקעי חשמל להטענת טלפונים, למקררים ולקומקום חשמלי. על הקראוון מוצב שומר רוב היום. לטענת התושבים, איש מהם לא התחבר חיבור פיראטי, ומאז הצבת הקראוון הם דווקא מקפידים לשמור עליו מפנים חיבורים כאלה. לדברי התושבים בגן ישנם אנשים נוספים שאינם חלק מהמאהל, כמו משפחה של פליטים עירקים וגם פועלים פלסטינים, ועליהם אין להם שליטה.

בשורה התחתונה, מחר מתחילה סערה והם יעברו אותה שם בלי חשמל, בלי יכולת לחמם כוס תה או לחמם אוכל. כרגע גם אין להם גישה למקלט שכונתי שהעירייה אפשרה לחלקם  ללון בו בסערה הקודמת. (העירייה הבטיחה שנציג מטעמה יגיע לפתוח). כך או כך המקלט אינו פתרון קבע וגם לא פתרון מספק לכל הדיירים לסופה. הוא אינו יכול להכיל את כולם. לחלקם חשוב לשמור על הסוכות והאוהלים בהם הם חיים ועל מעט הרכוש האישי שבהם.

> חיים בצד הדרך: שנה בתמונות עם קהילת מאהל ארלוזורוב-נמיר

מאהל ארלוזורוב, נמיר (דן חיימוביץ')

מאהל ארלוזורוב, נמיר (דן חיימוביץ')

חברת המועצה שלי דביר פנתה בעניין לסמנכ"ל העירייה, רובי זלוף:

אני פונה אליך בעניין חיבור לחשמל בארלוזרוב. לטענת תושבי המאהל, גם הסייר העירוני יכול להעיד שהאנשים במקום לא התחברו פיראטית ומאד מקפידים בעניין. לטענתם שוהים אחרים בגן שאינם קשורים לאנשי המאהל ושחלקם מטופלים על ידי הרווחה הם שביצעו את החיבור. כך או כך צפויה קרה קשה החל מהלילה. אודה למתן הוראה מטעמך לחיבור לחשמל עוד הבוקר וכן לפתיחת המקלט בדפנה שכרגע נעול ואין בידם מפתחות. תודה מראש על הטיפול. שלי.

לדביר נמסר כי העניין נמצא בטיפול, ואילו חברי קבוצת אנטיפה קיבלו את התגובה הבאה מטעם העירייה:

אשר לנושא החשמל – העירייה פעלה כל העת על מנת לאפשר ליושבי הגן את השהות בו, על אף שגינה ציבורית אינה יכולה לשמש למגורים. במסגרת זו התקינה העירייה תאורה היקפית בגן, סיפקה שירותים כימיים, חילקה אוהלים, סיפקה ליווי סוציאלי ליושבי המאהל ועוד. בסוגיית החשמל, עקב פריצות חוזרות ונשנות של ארון החשמל בגן על ידי יושביו, תוך סכנת חיי אדם, ניתקה חברת החשמל את ההזנה לארון. חרף ניסיון אמתי של העירייה למצוא פתרון לסוגיה, לפי עמדת חברת החשמל ומומחי חשמל אחרים, נקבע כי אספקת חשמל לגן מסכנת חיים. בכל מקרה, העירייה קיבלה את החלטת בית המשפט ותשקול את המשמעויות הנובעות ממנה ותפעל בהתאם.

במאהל, שהוקם ביוני 2012 כמאהל מחאה באישור ראש העיר חולדאי, שוהים מזה למעלה משנתיים כ-50 תושבים, רובם חסרי דיור מרקעים וגילאים שונים. המאהל על כל קשייו הוא עבורם, בנסיבות הנוכחיות, הרע במיעוטו שמאפשר להם להחזיק בפינה משלהם, מקום להניח בו בבטחון יחסי את חפציהם ולקיים קשרים חברתיים, לא נטולי קושי, זה עם זה. המאהל משמש עבורם מעין הזדמנות אחרונה לחיים מוגנים יחסית. חלק מהאוכלוסיה הגיעה לגן כחלק ממאבק ומחאה, בעוד עבור אחרים מדובר במקום היחיד בו מתאפשר להם לשהות בשקט.

פעילי קבוצת אנטיפה יזמו הערב מבצע שליחת מיסרונים בו הם קוראים לאזרחים לסמס לבכירי עיריה כדי להפעיל עליהם לחץ ציבורי שיביא לחיבור החשמל מחדש לתושבי המאהל מתוך דאגה לשלומם. קישור לדף הפעולה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf