newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פועל מת במחסום, שבוע אחרי שפועלים שבתו במחאה על התנאים בו

אחמד סמיח אבדיר (38) התמוטט ומת בזמן שעבר במחסום שער אפרים בדרכו לעבודה בבניין. לפני שבוע וחצי הפועלים במקום שבתו והתריעו על היחס במחסום, שגורם לצפיפות ולמקרי פציעות ומוות

מאת:

אחמד סמיח אבדיר, פועל בניין פלסטיני מהכפר פרעון שבאזור טול כרם, מת היום במחסום שער אפרים (ארתאח) בדרכו לעבודה בישראל. לדברי אחיו, שהיה עמו במקום, אבדיר התמוטט לפתע בתוך אחת משמונה הקרוסלות במחסום, וכעבור זמן קצר חובשת מטעם צוות המחסום קבעה את מותו. דברי האח לא היה לאבדיר עבר רפואי בעייתי. הוא היה בן 38 במותו, והותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

רק לפני שבוע וחצי שבתו אלפי פועלים וסרבו לעבור במחסום שער אפרים בשל התנאים הקשים, הצפיפות והדוחק במקום. הפועלים מחו על מיעוט עמדות המעבר הפתוחות ועל יחס מזלזל מצד צוות המאבטחים של חברת "שלג לבן", שמפעילה אותו עבור משרד הביטחון. הפועלים סיפרו שאנשים מתמוטטים, נפצעים, נרמסים ומפונים אשפוז דרך קבע במקום, ושמדי פעם הדבר גם נגמר במוות. נציגי החברה ומשרד הביטחון הבטיחו לפועלים שהמצב ישתפר, ואכן למחרת נפתחו יותר עמדות מהרגיל והפועלים עברו מהר וביעילות.

כשפגשתי אותם שם שבוע שעבר כולם היו מרוצים מהישגי השביתה, אבל גם העריכו שהם לא ישרדו זמן רב ושהמצב ידרדר שוב במהרה. לפי דיווח של עמותת "קו לעובד" ולדברי אחד הפועלים שדיבר עם שיחה מקומית, המצב אכן הדרדר שוב תוך ימים בודדים והעומס שוב גבר.

בין 6,000 ל-9,000 איש עוברים כל יום במחסום הזה, כולם עם היתרים לעבודה בישראל, ורובם המכריע נדחקים ונאלצים לעבור בו בין פתיחתו בארבע בבוקר לשעת איסופם לעבודה בין חמש לשש. גם אבדיר היה בין הנדחקים, קם בשלוש בבוקר יום-יום, ונסע לעבודה בבניין בערי המרכז של ישראל. גופתו של אבדיר נלקחה באמבולנס פלסטיני למכון לרפואה פתולוגית באבו דיס, והלווייתו צפויה להתקיים מחר.

עלא ח'טיב, מנכ"ל "קו לעובד", מסר כי "מותו של אבדיר חייב לסמן תמרור אדום ולהזכיר לקובעי המדיניות את חובתם לשמור על חייהם ובטחונם של עשרות אלפי הפועלים הפלסטינים בדרכם לעבודה בישראל מדי בוקר. ארגון קו לעובד קורא לרשויות לפעול להגדלה מיידית של שעות פעילות מסופי המעבר כמו גם להגדלת מספר המסופים הפעילים. בימים אלו אנו שוקלים הגשת עתירה בנושא התנאים הקשים במעברי הפועלים, בדרישה לחייב את משרד הבטחון להבטיח את שלומם של העובדים".

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> "לא נותנים אפילו לחלום": שביתת הפועלים במחסום שער אפרים

בין הקרוסלה הראשונה לשנייה מתוך שמונה. פועים מגיעים לשלב הראשון במחסום שער אפרים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

בין הקרוסלה הראשונה לשנייה מתוך שמונה. פועלים מגיעים לשלב הראשון במחסום שער אפרים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf