newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קואליציית נשים לשלום: תומכות בקריאה לחרם על ישראל

לרגל עשור לקריאה הפלסטינית לחרם על ישראל, מפרסמת קואליציית נשים לשלום תמיכה בתנועת ה-BDS: "אנו רואות את חובתנו המוסרית להתנגד לרמיסת זכויותיו של העם הפלסטיני, להפסקת מעצרי הקטינים והמעצרים המנהליים, האלימות הניצול הכלכלי וגזל האדמות"

מאת:

לרגל עשור לפרסום הקריאה הפלסטינית לחרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS) מפרסמת היום "קואליציית נשים לשלום" הודעת תמיכה בחרם ובקריאה להפעלת לחץ בינלאומי על ישראל כדי להגיע לסיום הכיבוש. "אנו קוראות לפעילות ופעילים ולארגונים ברחבי העולם לעשות שימוש בכלים שונים נגד חברות, ארגונים ומוסדות המרוויחים מהכיבוש, להפעיל לחץ אפקטיבי על ממשלות וחברות עסקיות על מנת לשנות את המציאות הקיימת", כתבו נשות הקואליציה בהודעה.

בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמת ההשתקה והדמוניזציה של תומכי החרם ותנועת ה BDS. מה שהחל ברדיפת ארגונים על ידי גורמי ימין, בחוק החרם (2011) ואישורו של בג"ץ את החוק (אפריל 2015), ממשיך בתקופה האחרונה ביתר שאת כקמפיין ציבורי בו לוקחים חלק אישי ציבור, פוליטיקאים וכלי תקשורת מרכזיים בעברית. במהלך שנים אלו נמנעו מרבית ארגוני ופעילי השמאל בישראל להביע תמיכה פומבית בחרם.

על רקע זה אומרות היום בקואליציית נשים לשלום כי "דווקא בצל האווירה הציבורית המסיתה, יש להיאבק בניסיונות להשתקת השיח הלגיטימי והביקורתי סביב המשך מדיניות הדיכוי והאפרטהייד, ולמען שמירה על זכויות האדם לחיים בחירות ובכבוד".

בראיון עם רמי יונס שהתפרסם בשיחה מקומית לאחרונה התייחס עומר ברגותי, אחד ממובילי תנועת החרם העולמית, למעורבותם של ישראלים ויהודים בתנועה:

תנועת החרם, המבוססת על 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם', היא תנועה לא-אלימה לזכויות אדם הדוחה את כל סוגי הגזענות, ובהם האנטישמיות, וקוראת לשוויון, צדק וחירות לכל בני האדם באשר הם. מכיוון שכך התנועה דחתה ודוחה באופן גורף ועקבי את כל סוגי האפלייה והגזענות, לרבות אנטישמיות, ולרבות עשרות החוקים הגזעניים של ישראל עצמה. המאבק שלנו מעולם לא הופנה כלפי יהודים או ישראלים כיהודים, אלא רק כלפי משטר פושע שמשעבד את בני עמנו. אנחנו גאים באחוז הגבוה במיוחד של פעילים יהודים ששותפים בתנועת ה-BDS, במיוחד בארצות הברית.

מתוך ההודעה שפרסמה קואליציית נשים:

הקריאה לחרם ולהפעלת סנקציות בינלאומיות, משיכת השקעות וסירוב לשיתוף פעולה כלכלי ותרבותי, עושה שימוש בכלים לגיטימיים אשר עומדים לרשות אזרחים הבוחרים בצורת מאבקר לא אלימה בעולם כולו. צורת מאבק זו מקבלת תוקף במציאות בה מדינת ישראל ממשיכה להפר את הוראות החוק הבינלאומי, וממשיכה את הכיבוש, הרדיפה והדיכוי. אנו רואות את חובתנו המוסרית להתנגד ולשים קץ לרמיסת זכויותיו של העם הפלסטיני, להפסקת מעצרי הקטינים והמעצרים המנהליים, להפסקת האלימות הצבאית והניצול הכלכלי וגזל האדמות.

אנו קוראות לארגונים ולתנועות נגד הכיבוש הפועלות בתוך גבולות 48, ובפרט לתנועות פמיניסטיות, לקרוא תיגר על ניסיונות סתימת הפיות, ולהשמיע את קולן הברור למען שמירת זכויות האדם ונגד המשך המדיניות הישראלית.

חשוב שאנחנו, פעילות ופעילים מקומיים, נפעל בזירה הבינלאומית כדי לערער את התמיכה הבינלאומית בכיבוש.

אחרי שבמשך עשרות שנים ניסו פעילים פלסטינים וישראלים, ביחד ולחוד, שיטות שונות של מאבקים במטרה לסיים את הכיבוש. אחרי שתי אינתיפאדות והסכמים מדיניים שאכזבו, פורסמה בשנת 2005 הקריאה הפלסטינית ל BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות). 171 ארגוני חברה אזרחית פלסטינית קראו לקהילה הבינלאומית לעשות שימוש בכלים דיפלומטיים וכלכליים אלה נגד ישראל, עד שזו תפעל בהתאם לחוק הבינלאומי, תסיים את הכיבוש בשטחים הכבושים ואת האפליה והדיכוי מהם סובלים פלסטינים החיים בגבולות הקו הירוק, ותכיר בזכות השיבה.

> "אנחנו הופכים למיינסטרים": ראיון עם עומר ברגותי, ממנהיגי תנועת החרם

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf