newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קנס ומאסר על תנאי נגזרו על פעיל מבלעין שחסם טרקטור בהפגנה

עבדאללה אבו רחמה, שהוכר על ידי האיחוד האירופי כמגן זכויות אדם, הורשע לאחר שחסם בולדוזר במהלך הפגנה. צפוי לערער על הרשעתו. אבו רחמה: "מטרתו של העונש היא לגרום לנו להפסיק להיאבק. אבל אני אמשיך במאבק". מאהל המחאה "שער ירושלים" שהוקם ליד אבו דיס נהרס הבוקר בפעם התשיעית

מאת:

כתבה: יעל מרום

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום על עבדאללה אבו רחמה, פעיל מרכזי בהפגנות בבלעין, קנס של 5,000 שקלים ומאסר על תנאי של ארבעה חודשים למשך שלוש שנים. אבו רחמה צפוי להגיש ערעור על עצם הרשעתו.

אבו רחמה, פעיל מרכזי במאבק העממי בגדה המערבית בכלל, שהוכר על ידי האיחוד האירופי כמגן זכויות אדם המחויב לפעילות לא אלימה, הורשע במהלך אוקטובר האחרון בהפרעה לחייל במילוי תפקידו, בעקבות תקרית שאירעה במאי 2012, כאשר במהלך הפגנה ניסה לעצור בולדוזר שיישר קרקע לקראת הקמת גדר באזור ביתוניא.

בתגובה על החלטת בית המשפט מסר אבו רחמה לשימה מקומית: "ההחלטה של בית המשפט מצערת ובלתי מתקבלת. מטרתו של העונש הזה היא לגרום לנו להפסיק להיאבק. אבל אני אמשיך את המאבק שלי והמחאה שלי, כי זאת הזכות שלנו, ואני קורא לאנשים ותומכים להצטרף ביום שישי להפגנה הגדולה לציון עשר שנים למאבק שלנו נגד הגדר. אני מתכוון לעמוד שם בשורה הראשונה, ולהמשיך להגן על הזכויות של העם שלי בכל מקום".

> "הצלחנו להשתחרר מהכיבוש של התודעה שלנו": עשור למאבק בבלעין

עבדאללה אבו רחמה, ועורכי הדין שלו גבי לסקי ומוחמד חטיב בבית המשפט בעופר (אקטיבסטילס)

עבדאללה אבו רחמה, ועורכי הדין שלו גבי לסקי ומוחמד חטיב בבית המשפט בעופר (אקטיבסטילס)

אבו רחמה כבר ישב בכלא בשל מעורבותו במחאה העממית הלא אלימה נגד הכיבוש. בעבר ריצה למעלה משנה במאסר על ארגון תהלוכות בלתי חוקיות ו"הסתה", ונעצר עוד פעמים רבות. בין היתר נעצר בעבר בגין החזקת רימוני גז ריקים שנורו על ידי הצבא לעבר מפגינים בבלעין. בכתב האישום הוצגו המיכלים המשומשים כ"אמצעי לחימה".

בנימוקיו לעונש ציין השופט הצבאי את העובדה שאבו רחמה הורשע בעבר על הפרעה לחיילים במהלך הפגנות, אולם לא שלח אותו למאסר בפועל כמו שדרשה התביעה בשל הזמן הרב שחלף מאז האירוע, מאחר ומדובר באירוע במהלכו לא היו נפגעים וכי הסקאלה של חומרת העבירה אינה גבוהה.

במהלך הדיונים בבית המשפט טענה עורכת הדין גבי לסקי, שמייצגת את אבו רחמה, כי העבירה בה מואשם אבו רחמה היא אמנם עבירת הפרעה, אבל מדובר בפעולה שנעשתה במסגרת של הפגנה, וכי לא יתכן שהשתתפות במחאה לא אלימה גוררת אחריה הליך והרשעה פלילית.

בעקבות מתן גזר הדין מסרה עו"ד לסקי לשיחה מקומית כי "הגיע הזמן שהשלטון הכובש בשטחים לא יראה בכל מי שמתנגד לו באופן בלתי אלים עבריין פלילי. במקום זה על המשטרה והצבא לאכוף את החוק כנגד אותם מתנחלים שהחוק בוחר להתעלם מהמעשים הפליליים שלהם שכוללים אלימות וגזל אדמות".

חשוב להבהיר שבניגוד למצב בישראל, הפגנות בשטחים הכבושים אסורות לגמרי על ידי הצבא, ולכן כל תהלוכה, הפגנה או מחאה היא בלתי חוקית.

ביום שישי הקרוב יציינו בבלעין עשר שנים לתחילת המאבק העממי נגד הגדר.

> אנחנו פשוט לא מבינים עד כמה נורא המצב בעזה

מאהל המחאה "שער ירושלים" ליד אבו דיס (אמין אלוויה)

מאהל המחאה "שער ירושלים" ליד אבו דיס (אמין אלוויה)

מאהל "שער ירושלים" נהרס בפעם התשיעית

הבוקר הרס הצבא בפעם התשיעית  את מאהל המחאה "שער ירושלים" שהקימו פעילים הוועדות העממיות באזור אבו-דיס לפני כשלושה שבועות. הפעילים דיווחו כי עשרות חיילים הגיעו למקום, פירקו את האוהלים והחרימו את חפציהם.

המאהל הוקם במקום בו מתכנן המנהל האזרחי להקים יישוב שלתוכו ירוכזו קהילות בדואים ממישור אדומים, בקעת הירדן ואזור יריחו – תוכנית שהבדואים עצמם מתנגדים לה בתוקף. הפעילים מוחים נגד פינוי הבדואים והניסיון של ישראל לבנות רצף התנחלויות בין מעלה אדומים לירושלים (אזור E1), בניסיון לשבור את הרצף הטריטוריאלי בין צפון הגדה המערבית לדרומה.

> "טעות הסופר" שעוררה תקווה אצל חמישים סטודנטים מעזה

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf