newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רגב הפסידה מול אלמידאן, ומאיימת: נתראה בחוק הנאמנות

היועץ המשפטי לממשלה כופה על שרת התרבות להגיע להסכם פשרה עם אלמידאן עוד לפני הדיון בעתירת התיאטרון בעליון. על פי ההסכם יוחזר המימון לתיאטרון שממשיך להעלות כל העת את ההצגה "הזמן המקביל". מירי רגב תחפש דרכים אחרות להתערב בתוכן האומנותי

מאת:

אתמול פורסם בערוץ השני דבר הסכם הפשרה בין משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב לבין תאטרון אלמידאן. הידיעה הודלפה לתקשורת עוד בטרם החתימה, אך דוברי משרד התרבות והתאטרון אישרו את נכונות הפרטים. על פי הפרסום, היועץ המשפטי לממשלה כפה על שרת התרבות להגיע להסכם עם התאטרון, אותו יוכל להציג בבית המשפט העליון בדיון שיתקיים ביום ראשון בעתירה שהגיש אלמידאן נגד שלילת התקציב.

כעת מתברר כי היועץ המשפטי לממשלה אינו מגבה את הסנקציות בהן נקטה השרה רגב נגד התאטרון, וכי הוא קבע כי פעולותיה לא יעמדו במבחן בג"ץ. לכן, על פי ההסכם משרד התרבות יחזור לתקצב את התאטרון, ולא יפגע או ישלול תקציבים מהתאטרון בשל אופי תוכני. בנושא התוכן, כך מסתמן, תנסה רגב לטפל דרך חוק הנאמנות. רגב מתנחמת בהישג אחד שמתרץ את כל המרדף אחר אלמידאן: שלילה רטרואקטיבית של תקציב בשל טענות על אי סדרים כלכליים, בסכום של 300 אלף שקלים שיחוזרו תוך ארבע שנים.

> מכתב לבן שטרם נולד, מאסיר שנאסר עליו להוליד

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן (אורן זיו / אקטיבסטילס)

בהודעה שהתפרסמה אתמול בעמוד הפייסבוק של אלמידאן, מציינים אנשי התאטרון כי ההסכם אמנם טרם נחתם, אך הסיכומים מבטיחים את החזרת התקציבים, וכי לא יתקיימו התניות בנוגע לתוכן היצירה. בעקבות כך התאטרון ימשוך את העתירה שעומדת נגד השרה ומשרדה בבית המשפט העליון. בהודעה ציינו אנשי התאטרון כי זהו ניצחון, והוסיפו כי זו הייתה "מערכה על חופש הביטוי והיצירה שלנו כאומנים וכבני מיעוט פלסטיני במדינה, לצד זכותנו למימון מוסדות תרבות ויצירה בחברה הערבית".

בהודעתם אנשי אלמידאן אף מתייחסים לניסיון של המשרד להציג אותם כערבים טובים, שנטשו את "הטרור" ולהציג את הנהלה החדשה של התאטרון כמי "שהבטיחה לחדול מפעילות פוליטית", כסוג של תירוץ למה החליטו לסגת מעמדותיהם הנחרצות נגד התאטרון ומהאיומים בשלילת תקציב. אולם הנהלת אלמידאן הנוכחית הדגישה בהודעתה כי התאטרון לא ימנע בעתיד ולא נמנע בעבר מהצגת אומנות פוליטית, גם לאחר הקפאת התקציבים, וכי הם ימשיכו להציג אומנות תיאטרלית על כל גווניה כולל אומנות פוליטית. "ההצגה 'הזמן המקביל' שעמדה בלב המחלוקת לא יורדת מהבמה, ולא ירדה אף פעם ולמעשה חזרה מסבב הופעות בשווייץ. הציבור מוזמן לראות את ההצגה על במת אלמידאן בחודש הקרוב", נאמר בהודעה.

ההצלחה להפוך את גזירותיה של רגב אולי מסמנת את תאטרון אלמידאן כמי שהצליח במאבק מול השרה במקום בו נכשלו גופי ואנשי תרבות ישראלים רבים לעצור את הסחטנות הפוליטית של רגב באמצעות כספי ציבור. מבחינה סימבולית השרה רגב התקפלה, אך עובדתית איומיה וצעדיה הפזיזים והתוקפניים הצליחו לגבות מחיר גבוה מתאטרון אלמידאן. הסכם הוגן היה קובע כי משרד התרבות ישלם פיצויים לתאטרון, לאחר הנזק התדמיתי והכלכלי הקשה שהנחיל לו בשנה האחרונה ולאחר מתקפת ההסתה וסתימת הפיות.

אבל פיצוי לאלמידאן היה יכול להתקיים רק בזמן מקביל, ולא בזמן הבולשיט.

> סרטון: חייל יורה בראשו של פלסטיני ששוכב על הקרקע וכבר לא מהווה סכנה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf