newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

איום הריסת הבתים חוזר לרחף מעל תושבי לוד הפלסטינים

המשטרה הגיע לבית משפחת נאקיב בלוד והודיעה על הריסת ביתם עוד היום. ערעור הוגש לעליון. על פי הערכות של פעילים, כ-80 אחוז מהפלסטינים בעיר לוד חיים ב"תנאים לא חוקיים", ונמצאים תחת איום תמידי של הריסת בתיהם

מאת:

לאחר תקופה רגועה יחסית בה נמנעו הרשויות המקומיות מלהרוס בתי פלסטינים בתוך ישראל, עיריית לוד, בראשות ראש העיר יאיר רביבו, שוב חוזרת לנופף בחרב ההריסות. הלחימה בעזה הסתיימה, וכעת הרשויות חוזרות למלחמתן היומית כנגד הערבים אזרחי המדינה.

הבית המאוים שייך למשפחת נאקיב, ונבנה על אדמת המשפחה השייכת לה בטאבו. כנגד המבנה עומד צו הריסה מאז חודש נובמבר (מלפני כחודש), בטענה לבנייה לא חוקית. עיריית לוד הודיעה על ביצוע ההריסה הבוקר (ראשון) ולמקום אף הגיעה המשטרה והודיעה על כוונתה לממש את הצו.

> דו"ח: מעל לשמונה מאות בתים נהרסו בנגב בשנה אחת

(צילום: סעיד אבו חמד)

בית משפחת נאקיב המיועד להריסה בלוד (צילום: סעיד אבו חמד)

בא כוחה של המשפחה, עו״ד קייס נאסר, הגיש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בקשת ערעור דחופה יחד עם בקשה לעיכוב ביצוע. בית המשפט דחה את בקשת עיכוב הביצוע, אך אישר עיכוב זמני עד היום (ראשון) בשעה 13:00 לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון.

משפחת נאקיב מתגוררת על אדמתה הסמוכה לשכונת גני אביב, שלצורך בנייתה הופקעו אדמות מהמשפחה וממשפחות פלסטיניות אחרות בהליך שחוקיותו הוטלה בספק מאז ומתמיד. המשפחה מתגוררת שם עוד מלפני שנת 1948, ותוכנית התב״ע (תוכנית בניין ערים) המחוזית מאושרת לשכונה כבר שנים, אך העירייה טרם אישרה תוכנית מיתאר ואף הרסה בית בשנות התשעים.

לפי תצלום תוכנית התב"ע, ניתן לראות שהבית נבנה על אדמה המאושרת לבניה לצורך מגורים- כך שהחלטת העירייה על "בנייה בלתי חוקית" בהחלט נראית שרירותית:

(צילום: סעיד אבו חמד)

ניתן לראות לפי החץ השמאלי המצביע על החלקה בה נבנה הבית, שהנכס נבנה על אדמה המיועדת לבנייה (מקווקו) ובצמוד לדרך מוצעת (אדום)(צילום: סעיד אבו חמד)

במידה ובית המשפט העליון יסרב לבקשת עיכוב הביצוע, סכנת הריסת הבית הופכת למוחשית מתמיד ועל פי החוק ניתן להרוס את הבית בכל רגע נתון. לדברי אחד מבני המשפחה, ידוע שמדובר ברדיפה פוליטית. "העירייה טוענת שהבית מפריע לכביש", הוא סיפר לשיחה מקומית, "אבל לפי תוכנית התב"ע ניתן לראות בבירור שהמבנה נבנה על אדמה מאושרת. איך אפשר להסביר את החלטת העירייה חוץ מאשר רדיפה פוליטית?".

בשעות הקרובות, בהתאם להחלטת בית המשפט, יוחלטו על צעדים להמשך המאבק כגון הקמת אוהל מחאה או קריאה לפעילים להגיע ולהפגין.

על פי הערכות של פעילים בתחום המאבק נגד הריסות הבתים בעיר, כ-80 אחוזים מהפלסטינים בלוד חיים ב"תנאים לא חוקיים" על פי הגדרת המדינה, מאחר ובתיהם לא מאושרים. מצב זה מאפשר לרשויות להפעיל את איום ההריסה כנגד חלק גדול מאוד מתושבי העיר, בהתאם לצרכי הממסד.

[14:45 עדכון מבית המשפט: התקבלה בקשת המשפחה להוצאת צו עיכוב הריסה זמני עד הדיון הבא ביום חמישי בשעה 8:45]

> התמוטטות הריבונות? הערים המעורבות סובלות מריבונות מזניחה

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf