newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בריתות חדשות: איימן עודה סייר עם פעילים מזרחים בדרום תל אביב

בסיור בשכונת נווה שאנן הדגישו איימן עודה והפעילים את הצורך בשיתוף פעולה בין ערבים, מזרחים ומבקשי מקלט לקידום השוויון והרווחה של כלל יושבי הארץ

מאת:

"הבעיה שלנו היא שהמוחלש ביותר והמוחלש לא מתחברים. המוחלש ביותר לא רוצה להתחבר עם המוחלש כי הוא מרגיש שיש לו ייחודיות. המוחלש לא רוצה להתחבר עם המוחלש ביותר כי הוא מעדיף להתחבר עם מי שיותר חזק. אבל השיטה הזאת לא עובדת. יותר משישים שנה היא לא עובדת, ואנחנו צריכים לשנות אותה".

כך אמר אתמול (שלישי) בערב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בסיור שערך בשכונת נווה שאנן בתל אביב עם פעילים מזרחים, תושבי השכונה ומבקשי מקלט.

במסגרת הסיור שמע עודה ממנהלת ארגון "אחותי", שולה קשת, על ההיסטוריה ועל הצרות של השכונה – מסחר בנשים ובסמים, דרך הקמת התחנה המרכזית החדשה ועד הקושי בקליטת מבקשי המקלט כיום – ובסופו ישב לדיון עם הפעילים, שם שמע ורשם בעיות והצעות לפתרונות שיוכלו לסייע לשכונה.

מטרת הסיור, שאורגן על ידי התא המזרחי של חד"ש, הייתה להתחיל ליצור חיבורים בין ערבים למזרחים כבסיס לבריתות פוליטיות חדשות.

> "ניסינו לעשות שלום עם האשכנזים ונכשלנו, עכשיו ננסה עם המזרחים"

שולה קשת, איימן עודה, ראובן אברג'יל וליאור קיי אבישי בסיור בדרום תל אביב (חגי מטר)

שולה קשת, איימן עודה, ראובן אברג'יל וליאור קיי אבישי בסיור בדרום תל אביב (חגי מטר)

"האוכלוסייה הערבית בטוחה שהיא הכי חלשה, ולא מוכנה לשמוע על חלשים אחרים", סיכם עודה בסוף הסיור. "אנחנו צריכים לחשוב איך בונים משהו משותף בינינו, איך מחברים גם ברמת השטח. הרוב מבחינה מעמדית זה אנחנו, החלשים, ומי שמרוויחים מההפרדה בינינו זה הקבוצה השלטת. כנציג האוכלוסייה הערבית אני רוצה שבהקשר הזה, של דרום תל אביב, אתם תהיו המנהיגים שלי, ואני אפעל למענכם".

עוד הודגש במהלך הסיור, על ידי כל הצדדים, שאמנם שכונות דרום תל אביב לא מסוגלות לקלוט לבדן את כל מבקשי המקלט שהגיעו לארץ, אבל הדבר לא צריך להוביל לגזענות או למתקפות על מבקשי המקלט, אלא ללחץ על הממשלה למצוא פתרונות עבורם שלא על חשבון שכונות הדרום, וזאת בנוסף להשקעה בתשתיות באזור.

בבית "אחותי", שם התקיים המפגש בסוף הסיור, פגש ח"כ עודה כמה מאנשי "כח לקהילה", מעיין משמר אזרחי משותף לתושבי דרום תל אביב ולמבקשי מקלט, שמקדם גם שמירה על ביטחון השכונות וגם הידברות בין הקהילות. עודה אף נתן את מספר הטלפון שלו למספר מבקשי מקלט מדארפור ומאריתריאה כדי שייפנו אליו והוא יוכל לסייע להם אישית.

> מה שתל אביב יכולה ללמוד מברצלונה על היחס לפליטים ומהגרים

ח"כ איימן עודה עם מבקש מקלט דארפורי בגן הקווקזים, או גינת לווינסקי, בסיור בדרום תל אביב (חגי מטר)

ח"כ איימן עודה עם מבקש מקלט דארפורי בגן הקווקזים, או גינת לווינסקי, בסיור בדרום תל אביב (חגי מטר)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf