newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יותר משלושים אסירים שובתי רעב אושפזו בבתי החולים

כמאתיים אסירים פלסטינים שובתים רעב במחאה נגד השימוש של הרשויות במעצרים מנהליים. שלושים ושישה מהם אושפזו ביומיים האחרונים בבתי חולים שונים בארץ

מאת:

שלושים ושישה אסירים פלסטינים שובתי רעב הועברו ביומיים האחרונים לבתי חולים בישראל. שישה מהם מאושפזים בבית החולים איכילוב בתל אביב.

היום (שני) הגעתי יחד עם פעילה נוספת לאיכילוב כדי לנסות לראות ולדבר איתם. לאחר חיפושים ברחבי בית החולים מצאנו אותם באחת מהמחלקות הפנימיות, כשעל חדרם שומרים מספר שוטרים חמושים ואינם מאפשרים גישה לאסירים או כל מגע איתם.

העברתם לבית החולים נעשתה ככל הנראה בכפוף לנוהל שהוציא משרד הבריאות לאחרונה, ומנחה את שב"ס להעביר שובתי רעב למעקב רפואי לאחר 28 ימי שביתה.

בבתי הכלא הישראלים שובתים רעב בחודש האחרון מעל מאתיים אסירים פוליטיים פלסטינים. השובתים מוחים נגד השימוש שעושה מדינת ישראל במעצר מנהלי ועל הפרת התחייבותה משנת 2012 להפחית את השימוש במעצרים אלה. בשבוע שעבר אושפז לאחר 85 ימים של שביתת רעב העצור המנהלי איימן טביש.

סאמר עיסאווי, ששוחרר לאחר ששבת רעב מעל שישה חודשים, בהפגנה אתמול למען אסירים שובתי רעב ביפו (צילום: אורן זיו / אקטיבסטילס)

סאמר עיסאווי, ששוחרר לאחר ששבת רעב מעל שישה חודשים, נושא שלט בהפגנה אתמול למען אסירים שובתי רעב ביפו (צילום: אורן זיו / אקטיבסטילס)

על פי החוק הבינלאומי יש להימנע ממעצר מנהלי אלא במקרי חירום בלבד, למניעת אסון מידי. תחת מעצר מנהלי נמנעות מהאסיר הזכות להליך הוגן, הזכות לדעת באיזו עילה נעצר או מתי הוא צפוי להשתחרר. לעיתים עצור מנהלי אף אינו זכאי כלל לראות שופט או להגן על עצמו בהליך משפטי.

שביתות הרעב הפכו בשנים האחרונות לסמל במאבק הפלסטיני ומחאתם של האסירים עוררה גלי תמיכה רחבים ברחבי העולם.

ביפו הפגינו אתמול (ראשון) עשרות פעילים בסולידריות ותמיכה בשובתים בנוכחותו של סאמר עיסאווי שובת רעב ששוחרר לאחר מאבק ארוך ומתוקשר. עיסאווי אמר במהלך ההפגנה: "כאסירים משוחררים וכאנשים שהאנושיות. חשובה להם אנחנו עומדים היום בסולידריות עם מספר רב של עצירים מנהליים, שמוחזקים בבתי הכלא ללא כל כתבי אישום או הוכחת אשמה ולא כיבוד זכויותיהם הבסיסיות ביותר. אנחנו עומדים כאן לצידם בסולידריות".

מדוברות שב"ס נמסר כי 217 אסירים שובתים רעב בבתי הכלא, ושלושים ושישה מהם אושפזו בבתי חולים שונים ביומיים האחרונים. עוד נמסר משב"ס כי מצבם הרפואי של כלל השובתים משביע רצון

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf