newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בנט, הנאום שלא ננאם

אנשי הקהילה הגאה מנעו מהקורבן האמיתי של האירועים האחרונים, שר החינוך בנט, לנאום באירוע המחאה בגן מאיר. מאחר ואנחנו נגד סתימת פיות, החלטנו להביא לכם את הנאום שהאלימים האלה לא נתנו לו לשאת. סאטירה

מאת:

סתימת פיות היא פרקטיקה נלוזה. הגיע לידינו הנאום ששר החינוך בנט היה אמור לשאת בעצרת המחאה ביום שבת בגן מאיר. כולל כמה תיקונים של הרגע האחרון שהכניס לפני שהחושך הגדול מנע ממנו לדבר. כפי שאפשר להתרשם, מדובר בנאום מעורר השראה. חבל שלא זכינו לשמוע אותו.

"ראשית אני רוצה לציין שיש פה אקלים הומולסבי חם. אני רוצה להתחיל בלגנות בתוקף את הדקירות במצעד התועבה הצבעוני בעיר הקודש, ואת כל ההסתה שקדמה לדקירות אלו כגון חברי הטוב בצלאל סמוטריץ' שארגן את מצעד הבהמות, הצהיר לפני הבחירות שהוא "הומופובוב גאה", ואתמול חזר להסית כאשר כינה את המצעד תועבה. הגיעה העת למעשים ולא לדיבורים. לא שלי, כמובן, כמו למשל להעיף את סמוטריץ'. אין לזה מקום.

"הפתרון היחיד לבורות הזו היא שיוויון זכויות מלא, אחים הם אחים. למעט נישואין כמו שאמרתי לא מזמן "בוודאי שאנחנו מתנגדים לנישואים חד מיניים. זה דבר המנוגד ליהדות". ולמעט גם הזכות להיבחר לתפקיד ציבורי כמו שחברי למפלגה מוטי יוגב אומר.  משפחה זה משפחה, אמא אבא וילד. שוויון מלא ולא פחות מזה. בעצם מה שוויון, אנו מציעים לגייזים יותר זכויות, למשל לא להתגייס לצבא כי הם מפריעים להילחם כמו שהסביר יפה חברי אורי אריאל.

"אין דרך אחרת. כולנו אחים, מצוות "ואהבת לרעך כמוך" היא מהתורה ואנו אנשים שומרי תורה, מצד שני גם "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם" (ויקרא כ יג), איך מיישבים את החרא הזה לכל הרוחות בלי להגיד שהתורה מפגרת. היא כור מחצבתנו.

"הומואים, לסביות וכל האותיות האחרות של הסוטים, הם אנשים כמו כולנו, יש להם נשמות כמו לכולנו. חברי אלי בן דהן אמר שאפילו להומואים יש נשמה יותר גדולה משל ערבים, כמו לכל היהודים. מותר לכם להיות כאלה. אבל חייבים לעשות את זה בפרהסיה? אין שום בעיה איתכם, כלומר שום בעיה שאי אפשר לסדר בטיפולי המרה כמו שאומרים הרבנים שלנו וחברי רונצקי. לנו בממשלה יש את האחריות לדאוג שזה יהיה אפשרי.

"אנו צריכים לגנות כל סוג של הומופוביה, בטח שביטויים לכזו. במיוחד אצל מנהיגי ציבור הממומנים בכסף ציבורי, כי אלו משקים את הערוגות בהן גדלים העשבים השוטים. אלא אם כן יש לזה מחיר פוליטי. נגיד לגנות את הרב דרוקמן, אותו כיניתי מורי ורבי, כשאמר "אין לזה מקום. אי אפשר לטייח. אין מה לעשות עם זה. ילד שגדל עם שני אבות זה נורמלי?". כמו  הרבנים מהמחנה שלי האחרים המכנים הומואים "סוטים". אי אפשר לרחוץ בניקיון כפינו ולומר כי לא ידענו. אנחנו לא כאלה.

"מפלגת הבית היהודי היא הבית של כל היהודים. פעלנו רבות למען שוויון לקהילה. למשל השקענו מלא כסף נגד התבוללות וממש קצת בטיפולי המרה, כי הגענו למסקנה שעדיף כי יהודים יזדיינו עם יהודים ויהודיות עם יהודיות, מאשר שמי מהם יזדיין עם ערבים. אם היינו שונאים באמת הומואים היינו עושים את זה? ועוד נפעל רבות.

"ולכן אני עומד פה לצידכם. אבל לא מוכן על לחתום על מסמך שאומר את זה כי יזכרו לי את זה בפעם הבאה שאצביע נגדכם. ומחזק אתכם.

"ואחרי שדיברנו עליכם, עכשיו הגיע הזמן לדבר על הקורבן האמיתי של האירועים האחרונים. אני."

"מכלילים את מפלגתי כהומופובית כולה כאשר רק 99 אחוזים ממנה הוא כזה. סותמים לי את הפה כשלא נותנים לי לדבר בכל מקום שבא לי לדבר בו, אפילו בהפגנה נגד הומופוביה כשאני מייצג הומופובים גאים. פלורליזם עאלק. כמה המצב חמור אתם שואלים? נאלצתי להפעיל מחדש את מה שאני קורא לו "תרגולת רבין", כלומר התקרבנות ונהי בלתי פוסק כדי להשכיח את כל מה שאמרנו דקה קודם שהוביל לכל המצב הזה. תתביישו. אשתי שוב דואגת, כמו אז עם האגרוף שייזכר לדראון עולם. תתעוררו, כאשר שוב להט"בניק יקום ויעשה מעשה יהיה כבר מאוחר מדי".

> תחקיר צבי יחזקאלי: במסגדים הכינו את ממתקי הרמדאן מילדים יהודים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf