newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המתקפה נגד בל"ד היא "הערבים נוהרים לקלפיות" החדש של נתניהו

במקום לפעול נגד הכיבוש והאפליה נאלצים הח"כים הפלסטינים להתעסק בסטייה הנקרופילית של נתניהו ובהסתה נגדם, אליה הצטרף גם ח"כ גילאון ממרצ. האחרון לא לוקח בחשבון שאחרי שזועבי תוצא מחוץ לחוק הבאות בתור יהיו הח"כיות מהמפלגה שלו שיעזו לדבר על כיבוש

מאת:

נתניהו שוב כובש את ראש מצעד הלהיטים. זו ההגדרה הנכונה ביותר לתאר את ההתבטאויות האחרונות של נתניהו נגד חלק מחברי הכנסת הפלסטינים. "אפעל למנוע בחירת חברי כנסת של בל״ד״, היא הפנינה האחרונה בשרשרת הפנינים המסיתות של האיש בעל השיער הסגול, כמעט נותנת פייט ללהיט כל הזמנים שלו ״הערבים נוהרים״ הזכור מהבחירות האחרונות.

אפשר להבין את האיש. מאז אותו להיט מלפני 11 חודשים, הוא לא מצליח לשחזר את ההישג, למרות שהוא לא מפסיק להתאמץ. נראה שמאז, כל מה שהוא עושה זה פשוט להרים להנחתות, מרים ומחכה בפינה למנהיג הפלסטיני התורן שישאל "כמה גבוה?", יקפוץ וייתן לו את ההון הפוליטי לו הוא כל כך זקוק. אלא שההנהגה הפלסטינית, אלה שכולנו כל הזמן מבקרים בשל היעדר הרוח הקבוצתית, סירבה עד עכשיו לקפוץ. אז האיש וההסתה הפרועה חשב וחשב, ובסוף מצא: נקרופיליה.

> תמיד חלמתם לנפוש במאחז לא חוקי ללילה אחד? חפשו ב-AirBnb

ח"כ חנין זועבי לצד ג'מאל זחאלקה, איימן עודה ובאסל גטאס בבית המשפט העליון בדיון בפסילת מועמדותה לכנסת ה-20. (צילום: יח"צ הרשימה המשותפת)

ח"כ חנין זועבי לצד ג'מאל זחאלקה, איימן עודה ובאסל גטאס בבית המשפט העליון בדיון בפסילת מועמדותה לכנסת ה-20. (צילום: יח"צ הרשימה המשותפת)

מצאו את ההבדלים

ושוב, כמו בפעמים הקודמות, הנוסחה עבדה. למבול הגינויים של הח"כים מבל"ד בעקבות פגישתם עם הוריהם של פלסטינים הרוגים מירושלים המזרחית שישראל מחזיקה בגופותיהם, הצטרפה כמעט כל הקשת הפוליטית, כולל אילן גילאון ממרצ. האחרון, הנהנה דווקא מהערכה רבה בקרב ההנהגה הפלסטינית בכנסת, בחר שוב לחשוף את הדי אן איי הגזעני של השמאל הציוני הלבן על ידי הוקעה של הערבים משום שהעזו לפעול במה שהיה נראה לו כנמצא מחוץ לאזור בו הוא מרשה להם להסתובב.

נכון, כפלסטינים, אין לנו ממש ציפייה מנציגי מפלגת "שמאל" שתמיד נזכרת לצאת נגד טבח ברברי של אזרחים בעזה רק שבועות ארוכים לאחר שהחל, אלא שחוסר היכולת של נציגי מרצ לראות את הנולד פשוט בלתי נתפסת. כיצד ירגיש ח"כ גילאון, כאשר (בלי "אם") בעתיד הכנסת תוכל לפעול נגד חברותיו לסיעה כשאלו תעזנה – בהיעדר ייצוג פלסטיני בכנסת שכבר יהיה לא חוקי כמובן – לפעול הומניטרית למען הפלסטינים? כיצד הוא ירגיש בעתיד כאשר השם זנדברג, ולא זועבי, הוא שיועלה על המוקד?

בנוסף, בשמאל בימים האחרונים משווים בין הפגישה הנ"ל לפגישתה של שרת המשפטים, איילת שקד, עם משפחות היהודים שורפי המשפחה בדומא. בשמאל אוהבים לעשות את ההשוואות הפבלוביות האלה, והגיע הזמן להפסיק עם זה. להבדיל אלפי הבדלות, שקד מעלה בתפקידה כשרת משפטים כאשר נפגשה עם הורי נאשמים בפשע שנאה קטלני בזמן שבו התקיים משפט בניהם. בשונה משקד, הח"כים הפלסטינים, בהיעדר גורם אחר שיכול לעזור, נפגשו עם הורים שילדיהם כבר מתים, ודרשו להחזיר את כל הגופות בהם ישראל מחזיקה, להוריהם, ולהפסיק להתעלל בקרובי המשפחה בצורה סדיסטית. לא מצליחים לראות את ההבדלים? כנראה שאתם מצביעי מרצ.

مقابلة في القناة الثانية حول الزوبعة الأخيرة والتحريض على النواب العرب. نتنياهو يواصل قيادة حملة الأكاذيب والكراهية ضد ا…

Posted by ‎Ayman Odeh – أيمن عودة‎ on Sunday, February 7, 2016

במקום בכיבוש מתעסקים בנקרופיליה

סיימנו לחבוט בפסאודו שמאל, ובחזרה לימין. לדאבונו, טקטיקת ההפחדה של נתניהו עובדת עד גבול מסוים. אפילו הוא לא תיאר לעצמו שהפלסטינים יגיעו עד לרמת הייאוש הנוכחית ויתחילו להתנגד באלימות כאינדיבדיואלים, לדקור ברחובות ללא הבחנה תוך רצון להיהרג מאחר ואין להם עוד למה לחיות. אפילו קבלנית המשנה של הכיבוש, הרשות הפלסטינית – האחראית על "התיאום הבטחוני" שדואג לישראלים בלבד, כמובן – לא מצליחה להושיע. אלא שנתניהו, אסטרטג העל, לא ייתפס לעולם בלי תשובה מוכנה בשרוול.

טיפש מי שחושב שההתבטאויות הנוכחיות של נתניהו לא מתוזמנות. בור מי שחושב שההתעללות במשפחות ההרוגים הפלסטינים על ידי הריסת בתיהן והחזקת גופות בניהן נעשית לשם הרתעה בלבד. מדובר במהלך מחושב ומתוכנן המיועד להעסיק את הפלסטינים ולהסית את מאבקם, מכזה הפועל נגד הכיבוש בצורה אסטרטגית (נגד התנחלויות, משטר צבאי, אפליה ממסדית של הפלסטינים בישראל, מצור על עזה וכו׳), לכזה המגיב פסיבית למהלכיה החולניים של ישראל. נתניהו יודע שהריסות הבתים והחזקת הגופות לא יפחיתו את האקטים האלימים (אפילו הסטטיסטיקה של השב״כ לא תומכת בכך), אלא להיפך. וממש אין לו בעיה עם זה.

וכך, במקום להתעסק בבנייה בהתנחלויות, בגירוש בדרום הר חברון, באפלייה של הפלסטינים אזרחי מדינת הכיבוש הנאור וכו׳, נאלצים הפלסטינים להתעסק בסטייה הנקרופילית של ראש הממשלה וכמה משריו.

> מה באמת עושים הפעילים של תעאיוש בשטחים?

בטונדות בכניסה לשכונת עיסאוויה בירושלים המזרחית. 15 באוקטובר 2015 (אורן זיו/אקטיבסטילס)

הפחד משתק. בטונדות בכניסה לשכונת עיסאוויה בירושלים המזרחית. 15 באוקטובר 2015 (אורן זיו/אקטיבסטילס)

ולכל אלה הנזעקים עכשיו, "אבל למה הח״כים מתעסקים בפלסטינים תושבי מזרח ירושלים והגדה? הם נבחרו לייצג את ׳ערביי ישראל׳!", המענה הוא פשוט: 1- אחותכם "ערביי ישראל", קוראים לנו פלסטינים. 2- אין מי שייצג את תושבי מזרח ירושלים מול רשויות הכיבוש, גם בעניינים הומניטריים. וכן, מדובר בעניין הומניטרי ממדרגה ראשונה- חוסר היכולת של המוח הציוני להבין זאת לא אמור להוות שיקול בבואם של הח״כים לסייע לפלסטינים במזרח ירושלים, להם ישראל מתנכלת ומונעת מהם ייצוג בעצמה.

הח״כים הפלסטינים, כולם ולא רק בל״ד, חייבים לסייע לתושבי מזרח ירושלים והגדה בכל עניין הומניטרי, ולו מתוקף היותם פלסטינים או כי אין מי שישמיע את קולם של האנשים השקופים ביותר על חלקת אדמה זאת. לשם המחשת הנקודה, ראו את הריאיון המצוין של ח"כ איימן עודה, ראש "הרשימה המשותפת", בחדשות ערוץ שתיים אמש, בו הוא נותן גיבוי מלא לחברי הכנסת המותקפים (למעלה).

וכדי להדגים עד כמה צודקים זועבי, זחאלקה, גטאס וגם עודה, ישראל החליטה להיענות לבקשתם ולהחזיר את הגופות למשפחותיהם, אבל כמובן רק לאחר שכל הקשת הפוליטית, כולל מרצ, דאגה להכפיש את נבחרי הציבור הערבים. כלומר, רק לאחר שכולם סייעו בתשלום המס לנתניהו.

> הגיע הזמן להעיף את המילה "מחבל" מהלקסיקון

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf