newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מה לאתיופים ולפרשה 512: כך הסיתה המשטרה נגד הפגנת יוצאי אתיופיה

במהלך ההפגנה אמש הודיעה המשטרה שחוקרי פרשת 512 הוזעקו לתגבר את הכוחות, והתקשורת חזרה על ההודעה. עוד לפני כן הופצו דיווחים על אלימות מתוכננת של המפגינים - שלא קרתה. מה מנסה המשטרה לעשות פה?

מאת:

האם המשטרה מכשירה אלימות ומעצרים כלפי מפגינים על ידי הפצת תעמולה?

אתמול, שעות עוד לפני שהתחילה ההפגנה של קהילת יוצאי אתיופיה בעזריאלי בתל אביב, הודיעה המשטרה למפגינים כי ההפגנה שלהם אינה נוחה לה.

מסתבר שכדי למחות על אלימות וגזענות כדאי לנשום עמוק, לקחת מספר, ועדיף שלא תהיה אתיופי בזמן שאתה מחכה, כי מי יודע אם לא תסיים את התור חבול במעצר ועם האשמה של תקיפת שוטר.

המשטרה טענה כי בגלל תרגיל "חירום לאומי" וקיום שבוע הספר (אירוע שידוע כאלים ביותר, שמוביל לא פעם למהומות ומחייב שמירה רבה) למשטרה אין אפשרות "לאבטח את ההפגנה", והציעה למפגינים להזיז את יהפגנה למועד אחר. במשטרה אפילו איימו על מארגני ההפגנה ודרשו מהם לבוא ולבקש אישור להפגנה, שאינו דרוש בחוק, שאם לא ההפגנה תהיה "לא חוקית על כל המשתמע מכך" (אתם יכולים לעשות מה שבא לכם, אבל לא חבל על הפרצוף היפה שלכם?).

הגדילו לעשות וואלה והארץ שהעלו כתבות שבחלקן כאילו צוטטו מילה במילה מפי דוברי המשטרה. בשתיהן נכתב על סטטוסים עלומים בפייסבוק, שבהם קראו לכאורה לצאת לאלימות, ושתיהן ציטטו סטטוס שקורא ל"מלחמת גזעים" (מושג שאני מעולם לא שמעתי בארץ, אלא רק בארה"ב, וגם זה רק מפי ניאו-נאצים). בדיקה מהירה של אותו סטטוס על ידי פעילים יוצאי אתיופיה העלתה את האפשרות שהסטטוס בכלל פיקטיבי, ודף המשתמש שהעלה אותו כבר נעלם מפייסבוק, אבל בוואלה אותו אדם עלום תואר כ"אחד המארגנים".

> המאבק הכפול של נשים אתיופיות ישראליות

הפגנת יוצאי אתיופיה בעזריאלי (יותם רונן / אקטיבסטילס)

הפגנת יוצאי אתיופיה בעזריאלי (יותם רונן / אקטיבסטילס)

בזמן ההפגנה המשיכה המשטרה במאמצים להכפיש את המפגינים ושחררה עוד הצהרה לתקשורת ש"עשרות בלשים וחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב, שעובדים בימים אלו על בדיקת החשדות בפרשת 512, הובאו לתגבור הכוחות". או במילים אחרות: המפגינים לא רק מאיימים על הביטחון הלאומי והביטחון הספרותי, אלה גם מפריעים בחקירה של הפשע המאורגן. מזל שלא האשימו אותם בסיוע לאויב בזמן מלחמה בגלל שכמה שעות אחרי זה נשמעו אזעקות בעוטף עזה.

לאחר שנגמרה ההפגנה, שהייתה שקטה יחסית, ראוי לשאול מה קרה לכל האלימות והמהומות שהמשטרה התריעה מפניהן. כדאי גם להרהר האם המשטרה לא רק מחפה על שוטרים שפוגעים באלימות בזכויות של אנשים, אלא כבר עברה להכפשה ופגיעה גם בזכות של אנשים למחות.

> "עברנו שואה מידי אלוהים": יום הזיכרון ליהודי אתיופיה הנספים

שוטרים ומוחים בהפגנת יוצאי אתיופיה בעזריאלי (יותם רונן / אקטיבסטילס)

שוטרים ומוחים בהפגנת יוצאי אתיופיה בעזריאלי (יותם רונן / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf