newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מסתמן: שוטרי מג"ב ירו ברכב והרגו את הנהג אחרי שכבר חלף על פניהם

במשטרה קראו לזה נסיון פיגוע דריסה, אבל מעדויות חדשות וסרטון אבטחה עולה ששוטרי מג"ב ירו במכונית נוסעת רק אחרי שעברה אותם וכלל לא פגעה בהם. הנהג נפגע בגבו ונהרג

מאת:

נכתב במשותף עם נעם רותם

כוח מג"ב שהיה בפעילות משטרית בכפר א-ראם לפני כשבועיים, ב-13.7, הקים מחסום פתע ב-3 לפנות בוקר בכביש הראשי בכפר. לטענת המשטרה שלושה פלסטינים שנסעו יחד ברכב ניסו לבצע פיגוע דריסה, ולכן השוטרים ירו לכיוון הרכב. מהירי נהרג אנואר א-סלאיימה, בן 24, ואדם אחר נפצע קשה. בתקשורת הישראלית דווח כי שוטרי מג"ב מנעו פיגוע דריסה.

אבל הסיפור של מג"ב לא מסתדר עם העובדות. ראשית, לא סביר שבהחלטה פתאומית שלושה פלסטינים, שכנראה כלל לא ידעו שיפגשו שוטרים בכפר בשעה כזאת, החליטו לפתע לבצע מה שדי ברור שיהיה פיגוע התאבדות. שני עדי ראייה במקום מספרים כי השלושה לא ראו שום מחסום, מכיוון שה"מחסום" היה קבוצה של שוטרים שהסתתרו מאחורי מכונית חונה, כך שלנהג הרכב לא הייתה שום דרך לדעת על נוכחותם או על כך שעליו להאט את קצב הנסיעה ברחוב שהיה ריק לחלוטין. אחד מנוסעי הרכב שנותר בחיים, א-רישק, מעיד שהנוסעים פשוט לא ראו את החיילים.

למרבה המזל, ה"פיגוע" הזה צולם על ידי אחת ממצלמות האבטחה בכפר:

בווידאו, שפורסם על ידי ארגון זכויות האדם "בצלם", נראה כי הייריה הראשונה מתבצעת רק אחרי שהרכב עובר את החיילים (0:28 בסרטון), ולא דורס אף אחד. שנית, א-סלאיימה נהרג כתוצאה מפגיעה של כדור בגבו. שוטר מג"ב שעמד בצד הכביש, כמו כל האחרים, ירה ברכב לאחר שעבר, כלומר – כשלא היווה כלל סכנה לשוטרים, ולכן בכל מקרה עולה חשש כבד מאוד כי מדובר בירי לא חוקי.

שני נוסעי הרכב שנותרו בחיים נעצרו, ולאחר יום במעצר שוחררו, כך שברור לחלוטין שגם המדינה מאמינה שלא מדובר בפיגוע או בנסיון לביצוע אחד כזה. עו"ד עבדאללה זאיד, המייצג את המשפחה השכולה, פנה לרשויות בדרישה כי נסיבות הריגתו של א-סלאיימה ייחקרו.

מדוברות מג"ב נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות כוחות צה"ל ומג"ב לתפיסת מחרטה לייצור נשק בא-רם, האיץ רכב לעבר לוחמי מג"ב אשר חשו בסכנת חיים והגיבו בירי".

תיעוד ההרג שנחשף על ידי בצלם מטריד מאוד. כאשר "תתחדש" האלימות במזרח ירושלים וברחבי הגדה, כלומר – בפעם הבאה שהנפגעים יהיו יהודים, שוב יגידו שהיא באה משומקום, או בגלל פייסבוק. זה לא בהכרח נכון.

> פחות מאחוז מתלונות אסירים על אלימות סוהרים מובילות לכתב אישום

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf