newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נביאי הזעם, שוטי הנבואה

תוקפים את החושים מכל החזיתות: ההרכב סייקיק טי.וי יופיע במועדון הבארבי התל אביבי. זהו ביקור נדיר של אחד ההרכבים המשפיעים ביותר על המוסיקה האלטרנטיבית

מאת:

מחר (שלישי) תופיע במועדון הבארבי בתל אביב להקת סייקיק טי.וי, הנחשבת לאחת החשובות והמשפיעות בז'אנר התעשייתי והפסיכודלי. בראש ההרכב עומד ג'נסיס פי.אורידג', מי שבשנות השבעים, יחד עם חבריו יסד את Throbbing Gristle (שבישראל כונו "הסחוס הדופק"). כאשר, ב-1976, העולם נקרע בין דיסקו לבין ניצני הפאנק, ההרכב הציע חלופה קיצונית, מסויטת, של רעש כאמנות, סמלים כאמיתות ואסתטיקה שכללה שימוש בסמלי מלחמה אסורים.

"הסחוס" התפרקו טרם זמנם, לא לפני שהותירו יצירות מופת כמו Tiab Guls, Weapon Training, Hamburger Lady, והשיר הכמעט פופי United. הדיסקוגרפיה שלהם כוללת אלבומי אולפן ולא מעט חומרים בוידאו. המוסיקה שלהם כל כך אינטנסיבית, שאי אפשר להישאר אדיש מולה. בהופעות התגובות נעו מהערצה מוחלטת להלם.

מפירוק הלהקה נולדו הרכבים חדשים ומדהימים, אחד מהם הוא סייקיק טי.וי. האלבום Force the Hand of Chance עם הקטע Terminus, שיתוף הפעולה עם ג'ורדי וואלס בקטע Catalan (וואלס הוא בן דודו של ראש ממשלת צרפת דהיום, מנואל וואלס) וההשפעה של וויליאם בורוז והרולינג סטונס, יצרו קוקטייל דליק. עד כדי כך דליק, שהופעה של הלהקה יחד עם ג'ורדי וואלס בתוכנית של TVE, הערוץ הציבורי של הטלוויזיה הספרדית, עלתה למגישת התוכנית, פלומה צ'מורו, בפיטורין.

> מה שאפשר לעשות על במה אחת בחצר של בית בכפר לא מוכר

סייקיק טי וי (צילום: Alberto Garcia, פליקר CC BY-NC-SA 2.0)

סייקיק טי.וי (צילום: Alberto Garcia, פליקר CC BY-NC-SA 2.0)

סייקיק טי.וי היו הראשונים לזהות את מוסיקת האסיד וליצור אותה. הם היו גם הראשונים לאמץ פורמטים חדשים (כמו דיסק וידאו, שלא צלח). הגלגול הנוכחי של סייקיק טי.וי, הוא כל הדברים האלה ואישיותו הממגנטת של הסולן. ישראל, אגב, הינה אחד המקומות בהם הלהקה זכתה מאז ותמיד להערצה. יוצרים ישראלים רבים, בהם אבי נסים מאסטרל פרוג'קשן, מוקירים תודה לג'נסיס.

את המופע יפתח ההרכב הישראלי מוג'הידין, אחד המרתקים והטובים שפועלים כיום בארץ. כמו אחיהם סייקיק טי.וי, הם קשים למסגור ולהגדרה. כמו סייקיק, הם תוקפים את החושים מכל החזיתות, ללא רחמים והאלבום האחרון שלהם, שיצא בוויניל, מומלץ ביותר.

סייקיק טי.וי: טרמינוס. הצד הקשה:

סייקיק טי.וי: טקנו אסיד האוס. הצד הקליל:

> יש מאות מיליוני אום כלת'ום, כמספר האוהבים את שירתה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf