newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נגד שוד הגז ומשבר האקלים, נגד הכיבוש: מדריך להפגנות סוף השבוע

בשישי: במחסום המנהרות יהודים ופלסטינים יקיימו יחד הפגנה לא אלימה בקריאה "לא נחיה על החרב", בגדה יפגינו נגד הגדר, בת"א בכינרת וחיפה יצעדו לקראת ועידת האקלים שתתקיים בדצמבר. במוצ"ש: אלפים צפויים להפגין נגד מתווה הגז בכעשרה מוקדים ברחבי הארץ

מאת:

בסוף השבוע יתקיימו ברחבי הארץ שורה של הפגנות ופעלות מחאה ברחבי הארץ, נגד הכיבוש, במחאה על שוד הגז הטבעי, ובקריאה להתמודדות עם משבר האקלים.

ביום שישי בצהרים יערכו בגדה המערבית הההפגנות השבועיות נגד הגדר והכיבוש. כמו בכל שבוע, הפעילים הפלסטינים בכפרים השונים קוראים גם לישראלים לבוא לקחת חלק במאבק. פרטים לגבי הסעות להפגנות לכפרים בלעין נעלין נבי סלאח וכפר קדום ניתן למצוא כאן.

בשעה 11:30 יתכנסו מפגינים ומפגינות בכיכר רבין בתל אביב ויצאו לצעדה ורכיבת אופניים לעבר כיכר הבימה במחאה על ההתמודדות הלא מוצלחת של המדינה ומדינות העולם עם משבר האקלים. אירועים דומים יתקיימו גם בכנרת ובחיפה. הצעדה היא חלק ממאות מצעדים ברחבי העולם שנועדו להעביר מסר למקבלי ההחלטות שיתכנסו בוועידת האקלים בפריז בתחילת דצמבר.

> מי אמר שנשק תורם לביטחון שלנו?

מיצג בובות. מושיטה יד לשלום (צילום: לוחמים לשלום)

מיצג בובות. מושיטה יד לשלום (צילום: לוחמים לשלום)

בשעה 12 בצהרים יערך ביקור סולידריות בכפר הלא מוכר דהמש שבלוד. למרות שגרים במקום תושבים מאז 1951 לא מצאה עדיין המדינה את המקום והזמן להכיר בכפר ולהסדיר בו תנאי חיים בסיסיים. התושבים במקום חיים תחת פחד תמידי של הריסות ופינויים. מארגני האירוע טוענים כי דווקא בימים של פחד, אלימות וגזענות, חשובה הסולידריות לשמירת השותפות הערבית-יהודית.

עוד ביום שישי, בשעה 13:30 תערך הפגנה משותפת של יהודים ופלסטינים במחסום המנהרות בין ירושלים לבית ג'אלה תחת הכותרת "לא נחיה על החרב יהודים ופלסטינים". ההפגנה הלא אלימה שמאורגנת על ידי התנועות "לוחמים לשלום" ו"עומדים יחד" תכלול תאטרון בובות ענק שיוצרו עי קבוצת תיאטרון המחאה Bread and Puppet. ההפגנה הייתה אמורה להתקיים ביום שישי שעבר ונדחתה בשל האירועים בשטח. כדאי לעקוב אחר עדכונים בעמוד האירוע.

ובמוצאי שבת, החל מהשעה 19:30, צפויים אלפים לצאת לרחובות בערים ברחבי הארץ במחאה על מתווה הגז שמקדמת הממשלה. הפגנות יתקיימו בכעשרה מוקדים ברחבי הארץ. השבוע צפויים המפגינים לחזור גם לתל אביב ושם תצא ההפגנה מכיכר הבימה. הפגנות נגד שוד הגז יתקיימו גם בבאר שבע, חיפה ירושלים, אשדוד, עתלית, קרית שמונה, ראש פינה ועוד.

ביום ראשון בשעה 17:00 יערך בתיאטרון העברי-ערבי אירוע לציון 15 שנה להקמת קואליציית נשים לשלום. האירוע יכלול תערוכת צילומים, הקרנת עדויות של נשים ופאנל על הפרות זכויות אדם וחיי הנשים תחת כיבוש.

> לא תשובה ולא נתניהו, מתווה הגז הוא פרויקט של הממשל האמריקאי

תושבים על הריסות בתים בכפר דהמש (אורן זיו / אקטיבסטילס)

תושבים על הריסות בתים בכפר דהמש (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf