newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שר הפנים: נועדתי עם שגריר גרמניה, מתברר שלא הייתה שואה

בעקבות הדיווחים האמינים מגרמניה הודיע השר סילבן שלום שלא הייתה כל בעיה ליהודים לצאת משטחי הרייך או לחזור אליו, ושכל מה שקרה במקלחות היה תקלה מצערת. סאטירה

מאת:

שר הפנים סילבן שלום אמר הבוקר (שלישי) כי נועד עם שגריר גרמניה בישראל, וכי זה אמר לו שכלל לא הייתה שואה באירופה, הכל עורבא פרח, ובטח שלא כזו שמדינתו קשורה אליה.

"אני נועדתי עם שגריר גרמניה בישראל. מתברר שהמקלחות היו פשוט ממש מקולקלות", אמר שלום בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. "הוא גם הסביר לי שהתמונה של הילד כביכול מ׳גטו׳ ורשה זה בכלל משהו מפרק של 'המיניונים' שצולם לאחרונה. למעשה, הם הרבה יותר הומנים מאיתנו כי אחרי ששיחררו את הכלואים ב׳גטו׳ הם לפחות הסיעו אותם בחינם ברכבות, בעוד שאנחנו רק נתנו להם 64 ש"ח וקיווינו שיתפגרו".

שר הפנים הוסיף כי "כל מי שחזר לשם (לגרמניה) – כי מדינות העולם הנאלחות-האנטישמיות-חסרות-המוסר-היהודי לא פתחו את דלתם לפליטים היהודים שנסו ללא סיבה מגרמניה – לא הייתה לו שום בעיה להיות שם, זה דבר ראשון. ודבר שני, כל מי שיצא מהמדינה עם דרכון יצא באופן חופשי כך שלא ניתן לומר שהייתה שם דיקטטורה".

סילבן שלום (Gvahim CC BY-NC-ND 2.0)

"לפחות אצלם שילמו על הרכבות". סילבן שלום (Gvahim CC BY-NC-ND 2.0)

לגילוי המפתיע של סילבן שלום כי לא הייתה שואה כבר נודעו השפעות מרחיקות לכת. מאז שעות הבוקר נראה כי הרבה יותר קשה לממשלת הימין להפחיד את הציבור בתחזיות אפוקליפטיות על השמדתם הקרובה – מה שמכונה בעגה המקצועית "דוקטרינת החיים עצמם, ערבים נוהרים לקלפי". כך גם מרבית, שלא לומר כל, טיעוני ההסברה בנאומיו בחו"ל של ראש הממשלה נעלמו כלא היו, ורוחו לא מתעלה כאשר הוא משווה עצמו לצ'רצ'יל. תחושות קשות נרשמו גם בשמאל, כאשר זה נותר בלי דבר שאפשר להשוות אליו.

באספקט החברתי ההשלכות מרעישות לא פחות. יחסם של הורים אשכנזים רבים לילדיהם הפך מממש קר לסתם קור אירופי רגיל. נצפתה גם ירידה דרמטית בבעיות בתפקוד המיני של ילדי דור שלישי לשואה, ואמי נצפתה משליכה לאשפה אוכל שתוקפו, צורתו, ומרקמו פגו זה מכבר. כמו כן עלבונות מסוג "חבל שהיטלר לא גמר את העבודה", שנשמעים לעיתים קרובות מפי פעילי ימין, הפכו לחסרי כל פשר.

לגילוי יש גם צדדים בעייתיים. עתה מתברר כי המדיניות בת עשרות השנים של ממשלת ישראל לגבי ניצולי שואה הייתה מיותרת לחלוטין. מאמציה העילאיים להרעיב, לגרום לכך שימותו מקור, לבודד, לשדוד את כספם ולעשות שימוש ציני בכאבם היו מיותרים לחלוטין וכל המנגון הבירוקרטי שדאג לכך יורד כעת לטימיון.

> נתניהו: נייבא רופאים מהודו כדי להזין בכפייה פלסטינים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf