newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גמר הגביע הפלסטיני בכדורגל

ללא שבעה משחקניה שנותרו מעבר למחסום ארז, חברון ניצחה את ח'אן יונס

למרות שישראל מנעה משבעה משחקני אהלי אל-ח'ליל, כולם פלסטינים אזרחי ישראל, להיכנס לעזה - הוחלט לקיים את הסופר קאפ הפלסטיני בכדורגל. החברונאים, שעלו בהרכב חסר, ניצחו את הקבוצה מעזה 0:1 במשחק הראשון בסדרה. בשבת יערך הגומלין בחברון

מאת:

"חגיגת הכדורגל הפלסטינית הגדולה" הסתיימה היום בניצחונה של קבוצת אהלי אל-ח'ליל מחברון על שבאב ח'אן יונס בתוצאה 1-0. אבל החגיגה היתה רחוקה מלהיות שלמה. שלשום, כזכור, הגיעו שחקני אהלי אל-ח'ליל לרצועת עזה, כששבעה מחבריהם נותרו מאחור. מדובר בשבעה שחקנים פלסטינים אזרחי ישראל, שכניסתם עוכבה, ושבסופו של דבר כניסתם לרצועת עזה לא אושרה. מדוברות מתאם הפעולות בשטחים נמסר כי כניסתם של השחקנים בעלי האזרחות הישראלית נמנעה "לאור המדיניות הנהוגה כיום, ובין היתר, כדי לשמור על ביטחונם". מדובר בחלק מההקשחה הגוברת של נהלי הכניסה לעזה שמציבה ישראל בפני משפחות ערביות בישראל, לרבות ביקורי משפחות.

מבחינתה של קבוצת אהלי אל-ח'ליל, מניעת כניסתם של השחקנים הפלסטינים אזרחי ישראל, הציבה בפניהם אתגר ספורטיבי לא פשוט: לעלות עם הרכב חסר מאוד, ולשחק כמעט ללא אפשרות לחילופים. אתמול, באימון שקיימה הקבוצה באיצטדיון אל-ירמוכ בעזה, עמדו לראשותו של המאמן איימן סנדוקה רק 11 שחקני שדה ושני שוערים, וזאת כשרבים מכוכביה – לרבות שחקני הנבחרת אחמד חרבי, עבדאללה ג'אבר ומחמוד דייף אללה – ממתינים לשווא בצידו הישראלי של מעבר ארז.

לא ברור האם מניעת כניסת השחקנים מהווה הפרה של ההתחייבות הישראלית לפיפ"א שלא לפגוע בקידום הספורט הפלסטיני. כזכור, מקרים דומים בעבר כמעט והביאו לקידום דיון והצבעה ביוזמת המשלחת הפלסטינית לפיפ"א על סילוקה של ישראל מהארגון. בסופו של דבר הסכימו אז הפלסטינים לוותר על ההצבעה לאור התחייבות פיפ"א להקים ועדה מיוחדת שתבחן את הנושא, ועדה שבה יהיו נציגים בינלאומיים, פלסטיניים וישראליים.

כל ניסיונותינו להשיג את תגובת התאחדות הכדורגל הישראלית בנושא, כדי להבין האם במניעת כניסת השחקנים העמידה ישראל את עצמה קרוב יותר להצבעה מביכה בנוגע לסוגיית הכיבוש ולפגיעה הישראלית בספורט הפלסטיני, עלו בתוהו. אם תתקבל תגובת ההתאחדות הישראלית היא תובא כאן.

צפו בשער הניצחון של אהלי אל-ח'ליל במשחק הראשון בעזה:

ההחלטה: מקיימים את המשחק

בתחילה חשבו בהתאחדות הכדורגל הפלסטינית כי אין מנוס מלבטל את המשחק, אולם בסופו של דבר הוחלט כי ניסיון לשמור על שגרת הספורט הפלסטינית הוא הערך העליון אל מול הקשיים הרבים העומדים בפניו. כמו כן, הוחלט כי ביטול המשחקי והאירועים החגיגיים שמסביבו – לרבות קבלת הפנים החמה והטקס החגיגי שהתקיים כבר אתמול – רק יפגעו בשחקנים ובאוהדי הספורט.

דברים ברורים בנושא אמר סאמר אל-שעראווי, דובר קבוצת אהלי אל-ח'ליל, בריאיון לתחנת הספורט הפלסטיני "אמוואג'". לדבריו, "הנהלת מועדון אהלי אל-ח'ליל, בהתייעצות עם התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ועם יו"ר ההתאחדות ג'יבריל רג'וב, החליטה כי למען האינטרס של הספורט הפלסטיני, וכדי למנוע מצב בו הכיבוש הישראלי מונע את קיומו של המשחק, החלטנו לקיימו ולא לבטלו".

אל-שעראווי גם סיפר בריאיון, כי על מנת לעבות את סגל הקבוצה, הם מנסים לדאוג לכניסתו לעזה של רוברטו קאטלון, חלוץ הקבוצה המחזיק בדרכון צ'יליאני, ושלא היה בסגל השחקנים המקורי למשחק. לשמחת מועדון אהלי אל-ח'ליל, קאטלון אכן חצה הבוקר את מחסום ארז, והצטרף לאימון הקבוצה.

מהלך המשחק

בתנאי משחק לא פשוטים, חום גבוה ואחוזי לחות גבוהים מהרגיל, התקיים המשחק, בו שלטו שחקני אהלי אל-ח'ליל ללא עוררין. למרות ההרכב החסר, הם הראו לאורך כל המשחק שהם קבוצה טובה ומנוסה יותר משבאב ח'אן יונס, וסיימו את המחצית הראשונה ביתרון מוצדק של 1-0, משער יפה של אסלאם אל-בטראן בדקה ה-25. במחצית השניה ניסו שחקני ח'אן יונס להשיג את השוויון, אבל דווקא אהלי אל-ח'ליל היו קרובים להכפיל את התוצאה, ורק החטאות מסמרות שיער של איברהים אל-חביבי ושל אסלאם אל-בטראן השאירו את התוצאה בעינה: 1-0.

המשחק התנהל באופן ספורטיבי מאוד, גם ובעיקר בשל היותו נדיר כל כך, בו נפגשות שתי קבוצות פלסטיניות המייצגות שני חלקים בעם הפלסטיני. בעיקר הודגש הדבר מצד אוהדי ח'אן יונס שנדמה שעשו הכל כדי לגרום לשחקני היריבה מחברון לחוש בבית. בין היתר, הם הניפו כרזות "ברוכים הבאים לאחים מחברון" ו"עזה היא ביתכם השני".

הגומלין בשבת

משחק הגומלין יתקיים ביום שבת הקרוב, באיצטדיון חוסיין אבן עלי בחברון, בשעה 18:00. אם המשחק יסתיים בתיקו או בניצחון של אהלי אל-ח'ליל הרי זה יבטיח לקבוצה את גביע ה"סופר-קאפ" הפלסטיני, לעונה שניה ברציפות. רק ניצחון סנסציוני של העזתים בחברון על אהלי אל-ח'ליל בהרכב מלא, יבטיח את הגביע לקבוצתם. ניתן יהיה לצפות במשחק בשידור חי דרך שידורי הלוויין של ערוץ סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, בקישור הזה או הזה.

> אלאור אזריה צריך לדרוש הגנה מן הצדק

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf