newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עציר מנהלי השובת רעב 63 ימים מאושפז ב"סורוקה"

סאמי ג'נאזרה שובת במחאה על מעצרו המנהלי כבר תשעה שבועות ואיבד 25 ק"ג ממשקלו. שני עצירים מנהליים נוספים שובתים רעב 33 ימים כל אחד. נכון לסוף אפריל ישראל החזיקה 678 בני אדם בבתי הכלא בלא שהוכחה אשמתם

מאת:

שלושה עצירים מנהליים מנהלים כעת שביתת רעב במחאה על כליאתם ללא משפט. הוותיק מביניהם, סאמי ג'נאזרה, שובת רעב מאז ה-3 למרץ, 63 ימים ברציפות, והוא מוחזק אזוק למיטתו ברגליו ובידו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שני העצירים המנהליים הנוספים ששובתים רעב הם פואד עאצי ואדיב מפארג'ה, והם החלו להחזיר את ארוחותיהם לפני 33 ימים.

ג'נאזרה, בן 43 ממחנה הפליטים אל פוואר, נשוי ואב לשלושה ילדים, שוקל היום 47 ק"ג אחרי ששקל כ-72 ק"ג בעת מעצרו. הוא נעצר ב-15 לנובמבר 2015, ומאז מוחזק בכלא ללא משפט וללא אפשרות להגן על עצמו. ג'נאזרה בילה עד כה בסך הכל מעל תשע שנים בכלא הישראלי.

שירות בתי הסוהר, מונה את מספר ימי שביתת הרעב של ג'נזארה באופן שונה: לגרסתם, מישהו ראה את ג'נאזרה אוכל משהו בשעה שהובל לבית המשפט ביום ה-35 לשביתתו, ולכן החליטו "לאפס" את מניין הימים, ולהתייחס להמשך שביתתו כשביתה חדשה לחלוטין. מאז טולטל ג'נאזרה בין מספר בתי כלא, לטענת עורכי דינו על מנת לשבור את שביתתו. הוא התמוטט בתאו בכלא קציעות, הועבר לסורוקה, משם לכלא "אלה", חזרה לסורוקה, חזרה לתא הבידוד שלו, שוב הרעה במצב, ושוב חזרה לבית החולים, שם הוא מוחזק עד היום.

> לעציר המנהלי הצעיר ביותר בישראל מלאו רק 16 שנים

איור של סאמי ג'נאזרה

איור של סאמי ג'נאזרה

על פי מועדון האסיר הפלסטיני, כשהועבר ג'נאזרה השבוע בחזרה לבית החולים, הוא סרב להיות אזוק במיטתו בשתי רגליו ובידו השמאלית, אז הותקף על ידי הסוהרים במיטת בית החולים, הוכה, ונאזק. לטענת מועדון האסיר, ועדת האתיקה של בית החולים סורוקה, שהיא השלב הראשון בתהליך אישור ההזנה בכפיה, התכנסה השבוע לדון בעניינו.

שובתי רעב הועברו לבידוד

העציר המנהלי פואד עאצי, בן 30, תושב בית לקיה, החל לשבות רעב לפני 33 ימים, ואתמול הוא הועבר מכלא "אלה" לתא בידוד בכלא "מגידו" שבצפון. העציר המנהלי אדיב מפארג'ה, בן 29, גם הוא תושב בית לקיה, וגם הוא החל לשבות רעב לפני 33 ימים. מפארג'ה הועבר אתמול לתא בידוד בכלא "גלבוע". על פי נהלי שב"ס, הם צפויים להיות מועברים בקרוב לבתי חולים אזרחיים.

יש לציין כי בנוסף לשלושת העצירים המנהליים שובתי הרעב, יש גם אסיר פלסטיני נוסף, מוחמד אלקוואסמה, שגם שהוא שובת רעב כבר 13 ימים במחאה על החלטת שב"ס להעבירו מכלא שקמה שליד אשקלון.

על פי נתוני שירות בתי הסוהר הנכונים לתחילת השבוע הנוכחי ומובאים באדיבות ארגון "בצלם", 678 בני אדם מוחזקים כעת בבתי הכלא הישראלים בצו מנהלי ללא משפט.

מדובר צה"ל נמסרה בהמשך לפנייתנו בנוגע למעצרו המנהלי של ג'נאזרה תגובה לקונית לפיה "מעצר מנהלי הוא אמצעי שתכליתו למנוע פגיעה בביטחון האזור. על פי מידע מודיעיני חסוי שהוצג לבית המשפט, פעילותו של סאמי ג׳נאזרה יוצרת סיכון בטחוני בשל קשריו לאמצעי לחימה ומעורבותו בפעילות בטחונית עדכנית. מעצרו המנהלי נעשה בהתאם לדין וכאמצעי אחרון מאחר שלא נמצאה אפשרות אחרת לנטרול הסכנה הנשקפת ממנו".

בקשה לתגובה נשלחה גם לבית החולים סורוקה בו מוחזק ג'נאזרה, והיא תפורסם כאן אם וכאשר תתקבל.

> מתרבים הסימנים: הירי במחסום קלנדיה היה הוצאה להורג או רצח

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf