newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נפתחה חוות השחרור לבעלי חיים שניצלו מתעשיית המזון ומהתעללות

החווה, שהוקמה על ידי תנועת זכויות בעלי החיים 269, תקלוט חיות שניצלו מתעשיית המזון ומניסויים. במקום יתקיימו סיורים מודרכים וסדנאות במטרה ללמד כיצד לנהל חיים שמצמצמים באופן משמעותי את הפגיעה בבעלי החיים

מאת:

לאחר מספר ימים של קמפיין אינטרנטי שמבטיח את "הצעד הבא של התנועה לשחרור בעלי חיים", חשפו הערב פעילות ופעילי תנועת 269 את הקמתה של חוות השחרור. החווה, שנמצאת במושב כרם מהרל שבכרמל, תקלוט לתוכה בעלי חיים שניצלו מתעשיית המזון כמו גם כלבים וחתולים שעברו התעללות. בנוסף מתעתד לקום מתחם יעודי בשטח החווה כדי להעניק טיפול מיוחד עבור בעלי חיים שניצלו ממעבדות הניסויים.

בחווה יתקיימו סיורים מודרכים לילדים, בני נוער וגם מבוגרים, במהלכם ניתן יהיה ללמוד על התעשיות המנצלות והמתעללות מהן שוחררו בעלי החיים ששוהים בחווה, ויאפשרו למבקרים לחוות אינטראקציה חיובית עם בעלי החיים מתוך כבוד מלא לחייהם ולרווחתם.

בתוך החברה האנושית, בה בעלי החיים נתפסים כמוצר צריכה, חינוך לתרבות של חמלה ולקיחת אחריות על הבחירות שלנו ואיך ניתן לנהל חיים המצמצמים באופן משמעותי את הפגיעה בבעלי החיים היא חיונית והכרחית. נכון להיום במערכת החינוך אינטראקציה עם בעלי החיים כוללות בעיקר כאלה הנמצאים בכלובים או בחוות חליבה או ליטוף בהן נמצאות החיות על מנת לספק את צרכיהם או אולי נכון יותר לומר את חשקיהם של בני האדם. החווה הזאת תעמיד במרכז הבלעדי את צרכיהם וטובתם של בעלי החיים.

החווה תופעל על ידי 11 פעילות ופעילים שהעבירו את מקום המגורים שלהם למושב. הפעילים עברו הכשרה וטרינרית בסיסית, ואת פעילותה של החווה ילווה ווטרינר מוסמך.

(צילום: אור ברכה)

חוות השחרור (צילום: אור ברכה)

"עבור חלקנו זו הגשמה של חלום חיים, אני כמו רבים מאיתנו עזבתי את הבית והעבודה בתל אביב ועברתי לגור כאן", מספרת מריה הופ אחת ממפעילות החווה "האזור כאן מדהים, מבודד ומוקף בטבע. חשבנו שנצטרך להקים הכל מאפס אבל יש סככות ומבנים, עצי פרי וציוד. שכרנו את המקום בינתיים עם חוזה לכמה שנים אבל אנחנו מקוות שנצליח לרכוש את החווה כדי להבטיח את הקיום שלה לאורך זמן".

מספר חוות דומות קיימות ברחבי העולם, אחת המפורסמות שבהן, חוות CALF  באנגליה, עומדת בקשר ישיר עם חברות 269 במהלך הקמת החווה ומסייעת בייעוץ. תנועת 269, שקמה בישראל והתפשטה למקומות רבים בעולם, מתכננת פתיחה של חוות דומות גם במדינות אחרות בתקופה הקרובה.

"כרגע יש תרנגולות, גדיים, כלבים, חתולים ושתי פרות בדרך. אנחנו צופים הגעה של בעלי חיים רבים נוספים. הכל חוקי ועם כל האישורים הנדרשים" מוסיפה מריה. על בעלי החיים שצפויים להתארח בחווה היא מוסיפה: "יש המון מקרים של התעללות והשלכה של חמורים וסוסים, פרות ותרנגולות שכבר אינן רווחיות והחקלאים מבקש להיפטר מהן או מעבדות שנסגרות או שאין להן צורך נוסף בבעלי החיים. במקום לשלוח אותם להמתה הם יתקבלו כאן בהרבה אהבה. בנוסף אנחנו מנסות תמיד להציל אפרוחים מתעשיית הביצים שנזרקים לפח ונמחצים למוות אלה שנצליח להציל יחיו פה חיים טובים".

הפעילות מקוות לקיים במקום סדנאות אקולוגיות וטיפולים אלטרנטיבים, וסדנאות בישול טבעוני כשהמטרה היא להפוך למרכז עולמי של פעילות שמירה והגנה על בעלי חיים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf