newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

היקום קורס לתוך עצמו בהצעת החוק להחלת החוק הישראלי בהתנחלויות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק להחלת כל חוק שיועבר בכנסת אוטומטית על ההתנחלויות בגדה המערבית. זאת בניגוד למצב כיום, בו אלוף הפיקוד הוא הריבון בשטח, והוא שמחליט איזה חוקים להחיל ואיזה לא, ועל מי ואיך. (אלוף הפיקוד, אגב, ממילא מחיל כמעט את כל החוקים על ההתנחלויות בעצמו).

ציפי לבני ויאיר לפיד, המתנגדים היחידים להצעה, הודיעו שיגישו ערר על ההחלטה, וכך החוק למעשה ייתקע לזמן הקרוב. זאת לאחר שגם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הביע את התנגדותו לחקיקה.

הפתלתלות של ניסוח החוק ובעיקר של דברי ההסבר שמספקים חברי הכנסת שמקדמים אותו היא פשוט מדהימה. קחו את השר אורי אריאל, למשל, שקבע שבמצב הקיים "יש פה אפליה בוטה כנגד תושבי מדינת ישראל". האמנם? אבל הרי כל התכלית של ההצעה היא להחיל את החוק על מי שאינם תושבי ישראל. המתנחלים הם אזרחים שגרים מחוץ לגבולותיה של המדינה. אם היו בתוך המדינה, אם היו תושבים, החוק היה חל עליהם מראש, בלי צורך בחוק מיוחד שמחיל עליהם את החוק. זה כל הרעיון בחוק – שהוא חל על כל התושבים.

מתעלים על עצמם יוזמי הצעת החוק, יריב לוין ואורית סטרוק, שכתבו שהחוק בא לשנות "מציאות בלתי קבילה בעליל מבחינה דמוקרטית". קסום. הפרשנות של חברי הכנסת לדמוקרטיה היא לקחת שטח ארץ שנמצא תחת כיבוש צבאי, שיש בו כבר עכשיו שני סוגי אוכלוסייה – אחד של אזרחים ישראלים שנהנים מהזכויות של אזרחים רגילים ואף מעבר לזה, ואחד של נתינים שכפופים לשלטון צבאי – ולהפוך אותו ל"יותר דמוקרטי" באמצעות עיגון ההפרדה הגזענית בעוד חקיקה ליהודים בלבד.

את כל זה הם מציעים לעשות "מבלי לסתור את הוראות הדין הבינלאומי". ברור. כאילו לא היה מדובר בהתנחלויות שעצם קיומם אינו חוקי לפי הדין הבינלאומי, כפי שנקבע והוכר על ידי כל מדינות העולם (למעט ישראל).

כל הטוב הזה מגיע מבית המדרש של האנשים שרוצים לבנות מחדש את בית המקדש – ושקוראים לשמאל "הזוי". היקום קורס לתוך עצמו.

> הנחל הנעלם: ואדי קנה הופך מאזור חקלאות פלסטיני לפארק מתנחלים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf