newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המשטרה הודיעה לתושבי גבעת עמל על פינוי מחר. התושבים קוראים לפעילים להגיע הלילה לשכונה ולהיאבק לצידם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מחר (רביעי) בבוקר צפוי פינוי בכוח של כעשרים משפחות מבתיהן בשכונת גבעת עמל בתל אביב. כל הנסיונות לעכב את הפינוי הכוחני המתוכנן עלו בתוהו. התושבים קוראים לפעילים להגיע הלילה ולהתבצר איתם בשכונה על מנת להיאבק בפינוי.

שבוע לפני תחילת תקופת החגים בוחרים הטייקון יצחק תשובה וחברת אלעד מגורים שבבעלותו להשליך לרחוב עשרות משפחות המתגוררות בשכונה מאז שנת 48'. הודעה רשמית על הפינוי מחר הועברה לתושבים על ידי משטרת ישראל על מנת שיערכו אליו. בשיחות שהתקיימו בין תושבים למשטרה נאמר להם כי זו צפויה להגיע מחר לשכונה עם מאות שוטרי יס"מ חמושים ולהשתלט על השכונה על מנת להוציא את התושבים מבתיהם ולבצע את צווי הפינוי ובכך לממש את פסיקת בית המשפט שדחה את תביעת התושבים. "אם חשוב לכם שילדיכם ילכו מחר לגנים ולבתי הספר, תדאגו להוציא אותם הלילה מהשכונה", אמר להם קצין בכיר.

> בתמונות: הפגנה וחסימת כבישים נגד פינוי צפוי השבוע בגבעת עמל

בישיבת מועצת העיר תל אביב מוקדם יותר השבוע עברה כמעט פה אחד הצעה לסדר, שהעלתה חברת המועצה שלי דביר (עיר לכולנו), שקראה לעצירת הפינויים בשכונה כל עוד מתקיים תהליך גישור עירוני עם בין העיריה לתושבים ליזם. בעקבות ההצעה לסדר שהתקבלה הצהירה עיריית תל אביב כי תפנה למשטרה בבקשה לעצור את הפינוי בגבעת עמל עד למיצוי המשא ומתן. אולם נראה כי הפנייה היא מן הפה אל החוץ, רק כדי להפחית מהביקורת הרבה של התושבים כלפי העירייה שהיא אחת השותפות בפרויקט המגדלים שיקום על חורבות בתי התושבים.

> יצחק תשובה עושה את העבודה השחורה של עיריית תל אביב

תושבי גבעת עמל חוסמים כבישים אמש במחאה על הפינוי הצפוי מחר  צילום: קרן מנור אקטיבסטילס

תושבי גבעת עמל חוסמים כבישים אמש במחאה על הפינוי הצפוי מחר צילום: קרן מנור אקטיבסטילס

תושבי השכונה קוראים הערב לפעילים לבוא ולהתייצב לצידם החל מהלילה על מנת למנוע את הפינוי. בהודעה שפרסמו הם כתבו:

המשטרה הודיעה סופית ש-350 שוטרים יהיו מחר לפנות בוקר בשכונה לזרוק 20 משפחות מהבית בהוראת יצחק תשובה. החל מהערב בשעה 21:00, אנחנו צריכים עזרה בחסימת השכונה, ומבקשים את נוכחותכם גם מחר בשכונה, להיות עדים למתרחש! אם אתם רוצים אפשר גם להתנגד כמונו לפינויים. אפשר להישאר ללון בשכונה. יש סנדוויצ'ים ושתיה, והרבה הערכה והוקרת תודה!

קריאה שהוציא ועד תושבי השכונה לפעילים לעמוד לצידם החל מהלילה

קריאה שהוציא ועד תושבי השכונה לפעילים לעמוד לצידם החל מהלילה

בואו כבר הערב לעמוד לצד התושבים ולהישאר ללון בגבעת עמל לקראת הפינוי האכזרי הצפוי מחר. אולי לא נצליח למנוע את הפינוי אבל העמידה לצד התושבים והתושבות חשובה ביותר ותיתן להם כוח להתמודד עם היום הקשה וגם להיאבק על קורת הגג העתידית שלהם מול עורכי הדין של תשובה המבקשים להוציאם משם עם כמה שפחות פיצוי. גם התיעוד והוצאת המראות משם חשובים מאד.

*מניסיון: מחר מוקדם מאד בבוקר תהפוך השכונה ליעד מבוצר אין יוצא ואין בא כך שחשוב להגיע כבר הלילה.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf