newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

העירייה חילקה דרישת פינוי לדיירי מאהל ארלוזרוב. הערב במאהל: הפגנה למען הזכות לדיור וחיים בכבוד

מאת:
השאירו תגובה
א א א

הערב (שלישי) בשעה 17:00 יקיימו דיירי ודיירות מאהל ארלוזרוב בתל אביב הפגנה למען הזכות האזרחית לדיור והזכות לחיים בכבוד. העילה המיידית הינה פליירים עם דרישת פינוי שאותם חילקה בשבוע שעבר עיריית תל אביב במאהל. העירייה מבקשת לצמצם את שטח המאהל ולפנות את הדיירים אל שטח קטן ומגודר. לטענת העירייה הצמצום נדרש בעקבות התרחבות העבודות להקמת תחנת הרכבת הקלה במקום. הדיירים חשים כי מדובר ברצון למרר את חייהם על מנת לדחוק אותם מהגן.

"קשה כאן גם כך" אומר מ', אחד הדיירים, נכה ומובטל המתגורר בגן מזה כשנתיים. "הרשויות מפקירות אותנו, כבר מאז ימי מאהל רוטשילד. הנה עכשיו למשל בגלל הצמצום בשטח המאהל הביאו לכאן קראוון עם עובדים סוציאלים, נציגי משרדי השיכון והרווחה, אבל בפועל רק מעבירים אותנו מאחד לשני, על כל דבר אומרים לנו שזה לא בסמכותם ואין להם תשובות לכלום. הכל פה רק למטרות יחסי ציבור. כשאתה מביע כעס שולחים עליך את המאבטחים או את השוטרים. הרשויות בסיפור הזה רק מחלישות ומייאשות".

> מפוני גבעת עמל עדיין ישנים באוהל ליד הריסות בתיהם

דיור באפס מע״מ. מאהל ארלוזרוב השבוע (צילום: דן חיימוביץ')

דיור באפס מע״מ. מאהל ארלוזרוב השבוע (צילום: דן חיימוביץ')

לרחל לוי דוידה  חשוב להרחיב את גבולות המאבק ולהזכיר כי בעצם מדובר במאבק כללי על זכויות האזרח.

עם שלם שלוש שנים זועק לדיור. לאף אחד זה לא מזיז. העוני קשור להכל. כי ברגע שאין לך במה לחיות אתה לא מסוגל לשרוד. אנחנו כאן יוצאים למאבק בנושא דיור. קורת גג היא זכות יסוד של כולנו. אף אחד לא יכול לקחת אותה מאיתנו. זה הזמן של כולנו לצאת לרחובות ולדרוש צדק, לדרוש את הזכויות שלנו. אנחנו ברחוב וברחוב לא מצמצמים אותנו. אין לאן לצמצם אותנו כי הרחוב הוא שלנו! זה נוגע לכולנו. כי כשאתה עני אתה לא שורד. כשאתה עני הילדים שלך מתים, כשאתה עני אין לך אוכל במקרר ואתה מחוסר דיור. כשאתה עני אתה לא קיים במדינה הזו. אתה פשוט לא נחשב, אתה שקוף.

צפו בווידאו מפלח לב עם רחל לוי דוידה שמזמינה להפגנה היום:

הכנסו לדף הארוע של ההפגנה הערב.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf