newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: חיילים דוחפים, מקללים וזורקים רימוני הלם על עיתונאים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בסוף השבוע האחרון הופץ סרטון קצר שתיעד חבורת חיילים מחטיבת "כפיר" מכים פלסטיני, זורקים אותו על הארץ וממשיכים לבעוט בו ולהכות בו עם רוביהם גם כשהוא שוכב. ארבעה מבין החיילים נשפטו, אחד קיבל נזיפה, אחד ריתוק לבסיס ושניים נוספים – עונש של חודש מאסר על תנאי, כלומר – לא ריצו יום של עונש בפועל.

שלשום (שני) העלו פעילי תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM) סרטון ארוך יותר, בן עשר דקות, שמתעד את האירוע שקרה בג'ילזון בהרחבה. בסרטון נראים החיילים כשהם נטפלים פעם אחר פעם לחבורה של עיתונאים, שעומדים במרחק רב מכל הפגנה או התפרעות שהיא, כשהם מסומנים באופן ברור עם וסטים זוהרים או כאלה שכתוב עליהם "עיתונות", עם קסדות מיוחדות ומצלמות וידאו וסטילס.

שוב ושוב החיילים מנסים לגרש את הצלמים, מכוונים עליהם רובים טעונים, דוחפים אותם, לפחות שלוש פעמים זורקים לעברם רימוני הלם, ושוב ושוב מקללים אותם. פעם אחת, בתחילת הסרטון, אחד החיילים עושה להם את הקול "בררררר", המוכר כקול שנועד לזרז ולהזיז כבשים.

יש לציין שבחלק מהפעמים, אחרי כמה זמן, נראים כמה מהצלמים כשהם מגיבים לחיילים ומקללים אותם בחזרה. עם זאת, לכל אורך הסרטון, גם לפני וגם אחרי המעצר שהתפרסם, ברור שהעיתונאים לא מהווים כל איום על החיילים, שנראים כמי שמנסים למנוע סיקור של פעילותם.

מדובר צה"ל נמסר כי מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אשר בן לולו, קיים תחקיר מעמיק על האירוע בג'ילזון ושבתחקיר נמצא כי "מדובר בהפרת סדר אלימה שנמשכה לאורך מספר שעות, במסגרתה הושלכו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה, סלעים ואבנים. במהלך האירוע נפצע מפקד מחלקה מזריקת אבן שפגעה בפניו ופונה עם חשש לסדק בארובת עינו".

בתגובה מפורטים גם העונשים שקיבלו ארבעת החיילים, שהוזכרו לעיל, אך אין כל התייחסות לפגיעה בעיתונאים, שנעשתה בבירור – כפי שעולה מהסרטון – גם בזמן שהחיילים לא היו בשום סוג של סכנה. צפו בסרטון כאן:

בחודשים האחרונים נרשמו כמה וכמה מקרים שבהם חיילים פגעו בעיתונאים בגדה המערבית. לפני חודש ירו חיילים כדור גומי בצלם עיתונות, שנפגע בעינו. בדובר צה"ל טרם הגיבו על המקרה הזה. לפני חודשיים פרסמנו כאן תיעוד של חיילים שתוקפים וזורקים אבנים על צלם ישראלי וצלם פלסטיני. שני קצינים נשפטו לריתוק ולמחבוש בעקבות פרסום הסרטון. למקרים אלה נוספים גם כמה מקרים של מעצרי עיתונאים.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> כד קטן לבנט, טעות גדולה לכולנו: איך עם יכול להיות כובש בארצו

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf