newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בגלל החרם: חוקרת בריטית בכירה ויתרה על פרס דן דוד של אונ' ת"א

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ההיסטוריונית הפמיניסטית הבריטית קתרין הול הודיעה שהיא לא תקבל את פרס דן דוד מסיבות פוליטיות. טקס חלוקת הפרסים יתקיים היום (ראשון) באוניברסיטת תל אביב, ולצד ההוקרה הול הייתה אמורה לקבל סכום של כ-330 אלף דולר. תנועת החרם קראה גם ליתר זוכי הפרס לסרב לקבלו בשל מעורבותה של אוניברסיטת תל אביב בכיבוש.

לפני כשלושה חודשים פורסם שפרופסור הול תקבל את הפרס על מחקריה פורצי הדרך בהיסטוריה של המגדר, חקר הגזע והעבדות. הול היא גם פעילה פוליטית ותיקה במאבקים פמיניסטיים. בהודעה שפרסם שלשום "הוועד הבריטי למען האוניברסיטאות בפלסטין" (BRICUP), גוף שתומך בחרם, נכתב שלאחר "דיונים רבים עם אנשים שמעורבים עמוקות בפוליטיקה של ישראל-פלסטין", כלשונה של הול, היא ביקשה מאנשי דן דוד להסיר את שמה מרשימת הזוכים, מה שאכן קרה כעבור כמה זמן.

בהודעת הוועד הוצג הרקע לחרם על אוניברסיטת תל אביב, והוזכרו בין היתר עשרות פרויקטים משותפים לאוניברסיטה ולצבא, שותפות של מרצים בפיתוח אסטרטגיות לחימה ובתכנון חומת ההפרדה, ועוד.

את פרס דן דוד – שניתן ביוזמת קרן דן דוד ובשיתוף עם האוניברסיטה – כן יקבלו היום שתי היסטוריוניות חברתיות אחרות, שלושה כלכלנים שעוסקים במאבק בעוני, ושלושה חוקרי ננו-טכנולוגיה.

> מאבק המנקות באונ' ת"א: בפנים אכלו חבר הנאמנים, בחוץ הפגינו למען העסקה ישירה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"אין לנו לאן ללכת חוץ מאליהם. אין למשטרה הפלסטינית סמכות פה". סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

תחקיר: ההרוג בפוגרום חווארה נורה כנראה על ידי מתנחלים

במהלך התפרעויות המתנחלים בפברואר 2023 הותקף גם הכפר הסמוך, זעתרה, ונורה למוות סאמח אקטש. תחקיר "בצלם", שבוצע בשיתוף ארגון מומחי הסאונד Earshot, הסיק שההרוג נורה מנשק בעל קליבר קטן, שבדרך כלל אינו בשימוש חיילים. שנה אחרי, איש עדיין לא הועמד לדין

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf