newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

למעלה מ-130 נשות ואנשי חינוך קוראים לממשלה לפתור לאלתר את משבר בתי הספר הכנסייתיים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

למעלה מ-130 נשות ואנשי חינוך חתמו על עצומה הקוראת לממשלה לפתור לאלתר לסיום משבר התקצוב של בתי הספר הכנסייתיים.

> כולם בבית הספר חוץ מ-33 אלף תלמידים נוצרים, מוסלמים ודרוזים

כ-33 אלף תלמידות ותלמידי בתי הספר הכנסייתיים עדיין לא התחילו את שנת הלימודים הנוכחית בשל שביתה עליה הכריזו בתי הספר, עקב האפליה הבוטה בתקצובם בהשוואה לבתי ספר אחרים המסווגים כמוכרים שאינם רשמיים. להלן נוסח העצומה:

אנו החתומים מטה, אנשי חינוך בבתי ספר עממיים ותיכוניים, באוניברסיטאות ובמכללות, קוראים לממשלת ישראל להעביר לאלתר את התקציבים הדרושים לבתי הספר של הכנסייה באופן שיסיים, אחת ולתמיד, את ההפליה ממנה סבלו במשך שנים. כך, ורק כך, יוכלו סוף סוף 33000 תלמידיהם להתחיל את שנת הלימודים.

בתי הספר של הכנסייה פועלים בארץ מזה עשרות שנים והעמידו מאות אלפי בוגרים ובוגרות, מכל רבדי החברה הערבית בארץ, בני דתות שונות ומעמדות כלכליים שונים. מוסדות חינוך אלה ידועים באיכותה הגבוהה של ההוראה במסגרתם, ואכן בין בוגרי המערכת הזו אפשר למצוא רבים הממלאים כיום תפקידים מרכזיים הן בזירה המדעית והן בזירה החברתית במדינה.

נדגיש שהמוסדות החינוכיים בהם מדובר אינם מיועדים רק לעשירים, אלא דווקא להפך: רוב בוגרי בתי הספר הם בני השכבות החלשות בחברה, בפרט כאלה המתגוררים בערים מעורבות כמו עכו, חיפה, יפו, רמלה ולוד. החינוך המעולה לו זוכים התלמידים תורם לפיכך גם לשיפור המצב הסוציו-אקונומי של החברה הערבית בכללה.

בתי הספר של הכנסייה הנוצרית מסווגים כבתי ספר מוכרים אך לא רשמיים, כמו בתי הספר הפרטיים ואלה המופעלים על-ידי רשתות החינוך החרדיות. אלא שבניגוד לשתי הקטגוריות האחרות, הזוכות (באופנים שונים) למימון מדינתי נדיב, לא זה המצב עם בתי הספר הכנסייתיים. התוצאה חד-משמעית: מדינת ישראל מתחמקת מחובתה לאפשר לבתי הספר הללו, המשרתים את החברה הערבית כולה, להמשיך להעניק חינוך לרבבות תלמידים ערביים.

כאנשי חינוך, אנו מתקוממים לנוכח ההפליה הזו ותובעים לתקנה ללא כל דיחוי, ללא הבטחות שווא וללא תנאי.

יצויין כי לפני ראש השנה, ארגון המורים העל יסודיים שלח מכתב למנכ"לית משרד החינוך ואיים להצטרף למחאה לאחר החג באם לא ייפתר המשבר.

> בתי הספר הכנסייתיים אכן מופלים לרעה, אבל לא בגלל שהם ערבים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf