newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מעל 300 מרצי שנקר יצאו לשביתה ללא הגבלת זמן

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ועד המרצים מן החוץ במכללת שנקר המאוגדים בכוח לעובדים יצאו לשביתה החל מהיום (ראשון) ולראשונה, ללא הגבלת זמן. יותר מ-300 המרצים ישביתו בנוסף ללימודים גם את הנחיות הפרויקטים, ביקורות הסטודיו, בדיקת הבחינות ועבודות הגמר.

תנאי המרצים בשנקר אינם משופרים יותר משל המרצים מן החוץ בשאר המכללות הציבוריות (כ-3,000, כתבה מעולה של אור קשתי בנושא): העסקה עונתית, בלי התחשבות בוותק, קרן השתלמות ודירוג שכר (מה זה אומר? כנסו בכל זאת לכתבה של קשתי, או שתתפשרו על ויקי).

ועד המרצים קובל על כוונת ההנהלה, בראשות שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, להתנות הסכם עבודה בהנצחת פער עצום בין המרצים מן החוץ במכללות לעמיתיהם באוניברסיטאות, המוגדרים "עמיתי הוראה" ונהנים מתנאים טובים יותר. עוד מוחים בוועד על ונסיגת ההנהלה מעקרונות המפתח שסוכמו בתחילת המשא ומתן. בראש רשימת הדרישות נמצאים ביטול התכנית לפגוע בשכר המרצים במסגרת "שיעורי סטודיו", שהם "מקור הגאווה של מוסד כשנקר", כפי שאומר דיויד גוס, מראשי ועד המרצים.

כמו בשביתה באקדמית ת"א-יפו גם כאן צץ שמו של הורג המחאה, הפרופסור מנואל טרכטנברג, כאויבם של מרצי המכללות. "אין כל סיבה שבמוסד בעל שם עולמי, המתגאה באיכות ההוראה בו, יונצח מעמדו של המרצה כמורה סוג ב' עבור עבודה זהה ולפעמים אינטנסיבית יותר ביחס לאוניברסיטאות", מוסיף גוס.

בהודעה לתקשורת של כוח לעובדים נכתב כי מכללת שנקר הוקמה ב-1970 כמוסד ציבורי להשכלה גבוהה, המפוקח על ידי המועצה להשכלה גבוהה ומתוקצב על ידה. המכללה מכשירה חוקרים ויוצרים לתעשייה בשני מסלולים: הפקולטה לעיצוב (מחלקות לעיצוב נחשבות למובילות בישראל) והמכללה להנדסה (אלקטרוניקה, תוכנה, הנדסה כימית ועוד). במכללה לומדים כ-2,700 סטודנטים.

לצד שנקר מאוגדות בכוח לעובדים שתי מכללות ציבוריות נוספות: בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים והמכללה האקדמית תל-אביב יפו אשר גם בה יש שביתת מרצים מן החוץ ללא הגבלת זמן בשל מתווה טרכטנברג.

אתמול (שבת), הצביעה אסיפת העובדים בשנקר על יציאה לשביתה לאור עמדת ההנהלה הבלתי מתפשרת.

כח לעובדות!

(בתמונה: מרצי שנקר מפגינים, מעמוד הפייסבוק של וועד המרצים. אם הגעתן עד לפה – תעשו להם לייק)

הפגנת מרצים בשנקר (באדיבות כוח לעובדים)

הפגנת מרצים בשנקר (באדיבות כוח לעובדים)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf