newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: סרטון סולידריות אפריקאי-אמריקאי פלסטיני בכיכובה של לורין היל

מאת:
השאירו תגובה
א א א

על רקע התקיפות הרבות של צבא ומתנחלים כנגד פלסטינים בשנה האחרונה, קואליציה של ארגונים אפריקאים-אמריקאים החליטו להפיק ולפרסם סרטון וידאו חדש תחת השם ״סולידריות שחורה-פלסטינית״: Black Palestinian Solidarity.

בוידאו מופיעות יותר מ-60 דמויות בולטות בקרב הקהילה השחורה בארה״ב ובקרב הפלסטינים, בהן גם דמויות מוכרות לקהל הישראלי כמו לא פחות מלורין היל, שביטלה את הופעתה בארץ רק לפני מספר חודשים בשל קריאה של ארגון ה- BDS, דני גלובר (נשק קטלני) ועומר ברגותי.

ההרכב ההיפ הופ הלודאי דאם גם מופיע בוידאו. סוהיל נפאר, חבר ההרכב, סיפר לשיחה מקומית על חשיבות בניית הסולידריות בין שתי הקהילות המדוכאות. ״דאם לא סתם נמצאים בתוך הוידאו״, הוא אומר בגאווה. ״בתקופה בה היינו בני נוער, בין כל המוסיקה השטחית ב-MTV, לא יכולנו שלא להרגיש הזדהות עם המוסיקה והקליפים של טופאק למשל. היינו שומעים את המוסיקה, ואז רואים את הקליפים, ומרגישים שאנחנו מסתכלים על השכונות שלנו בלוד. מגיל צעיר הבנו שהתרבות השחורה בארה״ב מגלמת את הדיכוי שלהם, וככבושים ומדוכאים בעצמנו, הרגשנו שהם גם מדברים בקולנו״.

בימים בהם דמם של הפלסטינים כבר הותר וסופו של הכיבוש לא נראה באופק, מפגן הסולידריות השחורה-פלסטינית מצליח לרגש. ״פעם אחינו השחורים בארה״ב דיברו גם בקולנו, היום אנחנו מבקשים לדבר ביחד בקול אחד: נגד הדיכוי שלנו ונגד הדיכוי שלהם״, סיכם נפאר.

> אני מגנה!

חברי להקת דאם בסרטון הסולידריות האפריקנית-אמריקנית עם העם הפלסטיני

חברי להקת דאם בסרטון הסולידריות האפריקנית-אמריקנית עם העם הפלסטיני

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf