newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: משפחתו של יוסף סלמסה ז"ל צועדת לירושלים במחאה על אלימות משטרתית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בני משפחת סלמסה החלו הבוקר בצעדת מחאה לזכרו של בנם, יוסף סלמסה ז"ל, קורבן של התעללות משטרתית שהסתיימה במותו הטראגי בגיל 22 ביולי האחרון. במזג האוויר הסגרירי, מלווים בחברים ותומכים, הם יצאו למסע בן שלושה ימים מחדרה לירושלים בדרישה לצדק לבנם ולהפסקת התעללות המשטרה בבני הקהילה האתיופית.

צילום: קרן מנור / אורן זיו, אקטיבסטילס

צילום: קרן מנור / אורן זיו, אקטיבסטילס

צילום: קרן מנור / אורן זיו, אקטיבסטילס

צילום: קרן מנור / אורן זיו, אקטיבסטילס

צילום: קרן מנור / אורן זיו, אקטיבסטילס

צילום: אקטיבסטילס

צילום: אקטיבסטילס

צפו בשידור שהעברנו מהצעדה:

Broadcast live streaming video on Ustream

> אתיופים מרחבי הארץ צפויים לצעוד לירושלים במחאה על אלימות משטרתית

במרץ 2014 הותקף יוסף סלמסה על ידי שוטרים בזכרון יעקב, הוא חושמל באקדח טייזר והושאר אזוק מחוץ תחנת המשטרה במשך שעות, בלי שנחקר או הואשם בדבר. בעקבות הארוע שקע בדיכאון ומשפחתו הגישה תלונה במח"ש. התלונה הביאה להתנכלות של שוטרים. ביולי נמצאה גופתו של יוסף. הנסיונות לברר את נסיבות מותו עלו בתוהו. לכתבה על המקרה ב"המקום הכי חם בגיהנום".

ממחקר שפורסם בקיץ האחרון עולה כי מחצית מבני הקהילה האתיופית חשים שהמשטרה מתנכלת להם בלי סיבה. מהמחקר עולה כי חוסר האמון במשטרה בקרב קבוצה זו הוא הגבוה ביותר מכל קבוצת אוכלוסיה אחרת בארץ.

לדף המאבק של משפחת סלמסה

לדף האירוע המתעדכן של הצעדה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf