newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

תושבי כפר שלם הפגינו מול סוללת כיפת ברזל בשכונה. דורשים כיפת ברזל חברתית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול (ראשון) בלילה הפגינו תושבי כפר שלם, מתוגברים בתושבי גבעת עמל שבאו להזדהות, ליד סוללת כיפת ברזל הסמוכה לשכונה בדרום תל אביב. התושבים קראו להגנה חברתית כלכלית ומחו נגד התוכנית החדשה לפינויים מהשכונה.

"כל הכבוד לחיילים שמגינים על בטחוננו, אנחנו אוהבים אתכם ומעריכים את ההגנה שאתם מעניקים לנו, אבל מי יגן עלינו מפני הנישול, השחיתות, ההון שלטון וההפקרה? באנו לכאן לדרוש כיפת ברזל חברתית. לא ניתן שינשלו אותנו מבתינו", אמרו התושבים.

מאבק תושבי כפר שלם התעורר מחדש השבוע לאחר שמשרדי האוצר והשיכון בשיתוף רשות מקרקעי ישראל וחברת חלמיש החליטו על תכנית פינוי שלדברי התושבים תנשל אותם מבתיהם בלי להבטיח להם קורת גג חלופית תמורת זו שיאבדו.

מזה שנים מנהלים תושבי הכפר מאבק בדרישה להכרה בזכותם לפיצוי במסגרת הפינוי. התושבים דורשים שייקבעו קריטריונים סבירים, שיגדירו הן מי זכאי לפיצוי והן את גובה הפיצוי המגיע למשפחה. לטענתם, הקריטריונים שנוסחו עכשיו בין משרד האוצר למשרד השיכון, ושצפויים להיות מאושרים בקרוב על ידי מועצת מקרקעי ישראל, לא תואמו איתם ולא הביאו בחשבון את עמדתם.

תושבי כפר שלם מתכננים לשוב הערב ולהפגין מול ביתו של שר האוצר. התושבים יתכנסו בשעה שמונה בערב בכיכר סעדיה בשכונה ויצאו משם בשיירה לביתו של לפיד.

> קראו עוד על המאבק של תושבי כפר שלם

אחד מחיילי כיפת ברזל מולה הפגינו תושבי השכונה. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

אחד מחיילי כיפת ברזל מולה הפגינו תושבי השכונה. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

תושבי כפר שלם יצאו בשיירה ממרכז השכונה לכיוון סוללת כיפת ברזל וקראו לכיפת ברזל חברתית-כלכלית. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

תושבי כפר שלם יצאו בשיירה ממרכז השכונה לכיוון סוללת כיפת ברזל וקראו לכיפת ברזל חברתית-כלכלית. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

צילומים: אורן זיו/אקטיבסטילס

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf