newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מה שתל אביב יכולה ללמוד מברצלונה על היחס לפליטים ומהגרים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מסר הומני, שמאלי, נוקב ומרגש מגיע מספרד. בעוד שהממשלה הימנית במדריד מנסה להלחם בהגירה ובמבקשי המקלט, מפרסמת אדה קולאו, ראשת העירייה של ברצלונה, נייר עמדה שקורא לתושבי אירופה להתנער מהפחד ולקלוט את הפליטים. המכתב שלה, לצד דברי רקע ופרשנות, הובאו על ידי רון ברקאי באתר "העוקץ".

קולאו, שנבחרה רק לפני שלושה חודשים בבחירות המקומיות (שהיו הישג כללי לשמאל הרדיקלי ברחבי המדינה), היא פעילה חברתית שהייתה ממובילות המאבק נגד פינויי בתים בשנים האחרונות. בקריאתה הנוכחית היא מציעה תוכנית שבמסגרתה יוקמו ערי מקלט לפליטים מסביב לברצלונה, שברצלונה תהיה המטרופולין שלהן. בכך היא מנסה לאזן בין הצרכים של תושבי עירה, לבין מחויבות פוליטית עקרונית לאמפתיה ולדאגה לפליטים שמגיעים מאפריקה ומהמזרח.

> העוקץ: "הים שלנו נמלא מתים" – מכתבה של אדה קולאו

בזמן שבישראל נהוג להציג את המאבק למען מבקשי המקלט ואת מאבקם של תושבי דרום תל אביב כמנוגדים זה לזה – אדה קולאו מזכירה לנו שזה ממש לא המצב. כמו שכתבתי בעבר, וכמו שכתבה לאחרונה אליזבט צורקוב ממוקד הסיוע לפליטים ומהגרים, גם בישראל ניתן לשלב בין מאבק בפינויי בתים, חיזוק השכונות העניות ושיקום תשתיות, לבין פתרונות שמבוססים על פיזור מבקשי המקלט במקומות שונים בארץ, תוך הבטחת האפשרות שיוכלו לעבוד, להתפרנס, לחיות תחת קורת גג ולקבל שירותים רפואיים מהמדינה. אפשר ללמוד מברצלונה.

> הניצחון הגדול של תנועת המחאה בספרד בבחירות המקומיות

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf