newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מכתב פתוח לארגון נשות השוטרים: בטלו את הפגנת התמיכה במשטרה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לארגון נשות השוטרים,

הארגון שלכן עומד לקיים הערב הפגנה בתמיכה בשוטרים. אני מבקש בכל לשון של בקשה: תבטלו את האירוע.

הפגנת תמיכה במשטרה, בתקופה שבה בציבור עולה שאלה עמוקה לגבי אופן פעילותה, היא בעצם קריאה לחזור לימים שבהם המשטרה פעלה ללא מנגנוני פיקוח.

כמי שחווה באופן אישי אלימות משטרתית וגזענות מצד המשטרה כנער, ויותר מאוחר כפעיל חברתי-פוליטי, אני מאמין שעכשיו לא הזמן לתמיכה עיוורת בשוטרים, אלה לחקירה אמיתית ולשינוי.

אם אתן באמת תומכות בקרובי המשפחה שמשרתים במשטרה, דרשו מהם לעמוד בצד של האמת והצדק. דרשו מהם להתוודות על כל הפעמים שבהן הם השתתפו או היו עדים לאלימות, לגזענות, לעבירה על החוק, לתפירת תיקים, למתן עדות שקר כדי לא לסבך את עצמם או חבר אחר במשטרה. בקשו מהם להיות חלק מכח של שינוי, ולא להתוודות על כך במח״ש, שהיא חותמת גומי שנועדה להכשיר עבירות שמבצעים שוטרים, אלא קבל עם ועדה, בפרסומים אישיים ברשת החברתית או בתקשורת. נסו לאתר את הקורבנות שבני משפחותיכן פגעו בהם, ונסו לראות אם יש דרך להתחיל תהליך של מחילה.

עוד בנושא

    כל עוד לא נעשה שינוי מהותי בתפקוד המשטרה, כל עוד שאין גוף שיכול לפקח ולהעמיד לדין שוטרים שעברו על החוק או את חבריהם שמחפים עליהם, הביקורת הציבוריות והפגנות נגד אלימות וגזענות המשטרה ימשיכו. מי שתוקף אנשים ופוגע בזכיותיהם, מי שמתנהל לפי קוד שתיקה שמעלים עין ומכסה על עברות, ייתפס על ידי הציבור כחלק מארגון פשע, וימשיך לספוג ביקורת וחוסר כבוד.

    אם אתן באמת אוהבות את חבריכן ובני משפחותיכן שמשרתים במשטרה, עזרו להם להשתנות, לחשוף את העבירות שבהן הם הי מעורבים ולתרום לבניית משטרה אחרת, משטרה שפועלת למען הציבור ומשרתת אותו.

    > שוקר וגז מדמיע במעצר של קטין פגוע נפש בירושלים

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

    "הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

    שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf