newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בני משפחה של חשוד בהצתת הדו לשוני מודים: הוא הושפע מהכתבה בערוץ הראשון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בתאריך 11 בנובמבר שודרה במבט לחדשות בערוץ הראשון כתבה של איציק הלפרין על בית הספר הדו-לשוני, בה נטען, בין היתר, כי בבית הספר ציינו את יום השנה למותו של ערפאת וכי תלמידי בית הספר הביעו תמיכה והזדהות עם מחבלים. שתי הטענות שקריות, ושתיהן נועדו לשרת את האג'נדה הפוליטית איתה הגיע הכתב אל בית הספר.

בעקבות שידור הכתבה, תלמידי בית הספר כתבו מכתב תלונה מפורט ומנומק לנציב תלונות הציבור של רשות השידור. בין היתר כתבו התלמידים כי הם חוששים כי הסתה כמו זו שנשמעה בכתבה מציבה אותם בסכנה לאור גל האלימות הגואה בירושלים. הם, אגב, הם הזכירו כי החולצות השחורות שלבשו ביום בו הוכנה הכתבה ואשר הסעירו כל כך את הלפרין, נבחרו כדי להביע מחאה על אותו גל אלימות בעירם. עוד פרט שאיכשהו נשמט בעריכה.

נציב תלונות הציבור של רשות השידור מצא את תלונתם של התלמידים כלא מוצדקת. בהמשך אף התייצב מולי עורך "מבט", אבי מוסקל, בתוכנית "תיק תקשורת" והגן בחירוף נפש ובלא מעט תוקפנות על הכתב שלו, הלפרין, ועל הכתבה שהכין על בית הספר.

> איך הפך כתב הערוץ הראשון את ביה"ס הדו-לשוני לתא תומך טרור?

כשבועיים לאחר שידור הכתבה, ב-29 בנובמבר, היה ניסיון להצית את בית הספר הדו לשוני. כיתה א' אחת נשרפה כליל, ולשניה נגרם נזק כבד. ההצתה הזו חוללה סערה תקשורתית וציבורית גדולה, אשר אולי תרמה גם היא לעובדה שהמשטרה עצרה בתוך זמן לא רב חשודים במעשה.

על אף שהערוץ הראשון יצא מגדרו כדי להפריך כל קשר בין הכתבה של הלפרין לבין ההצתה, בני משפחה של אחד החשודים קשרו בין הדברים מפורשות בדבריהם לתקשורת ואמרו כי החשוד הושפע מפרסום בטלויזיה לפיו בבית הספר ערכו טקס לזכרו של ערפאת. טקס שלא היה ולא נברא, כאמור. אילו הלפרין לא היה נמלט לתוך המונית שחיכתה לו מחוץ לבית הספר כאשר הגיעו מורים לברר על מה הוא מראיין תלמידים, אילו היה שואל אותם או את הנהלת בית הספר לתגובתם, כמצופה מעיתונאי בעל מינימום אתיקה עיתונאית כשהוא מראיין קטינים, אולי גם הוא היה יודע זאת. אולי הוא היה גונז את כתבת השטנה שלו, ואולי תלמידי כיתות א' בדו לשוני היו יושבים כעת בכיתתם.

ואולי כעת ימצאו לנכון קברניטי הערוץ הראשון להתנצל בפני תלמידי בית הספר על העוול הכפול שגרמו להם, הן בשידור של הכתבה עצמה והן בדחיית התלונה ששלחו התלמידים, ויתחילו להתנהל כמו ששידור ציבורי במדינה מתוקנת אמור להתנהל. אולי.

> אין כל הצדקה למנוע מהחשודים בהצתת הדו לשוני פגישה עם עורכי דינם

> שרפו את כיתה א': בביה"ס הדו לשוני נאבקים על השותפות

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf