newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בשיא גל החום: הריסות בתים והחרמת מיכל מים בנגב

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בשיאו של גל החום הקיצוני הגיעו הבוקר (שלישי) כוחות משטרה ורשות מקרקעי ישראל להרוס בית של משפחה בת חמש נפשות בנגב, לא רחוק מהכפר אום אל-חיראן. הכוחות במקום גם החרימו עוקב מים גדול, שהיה מקור המים היחיד של המשפחה.

"ככה מדינה דואגת לאזרחים שלה?", שאל ראאד אבו-אלקיעאן, תושב אום אל-חיראן שהגיע למקום להביע תמיכה במשפחה ולהציע לה מים. "הורסים את המחסה האחרון מהשמש בשיא החום הכבד? איך השוטרים האלה חוזרים הביתה ומספרים לילדים שהם השאירו ערבים במדבר בלי מים?"

הריסות בתים התבצעו הבוקר גם באום אל-ח'יר באזור חברון וגם בכפר דהמש ליד לוד.

> כשבג"ץ מאשר להרוס כבר בדואי כדי להקים במקומו ישוב ליהודים

הריסת בית בנגב (צילום: סברין אבו-כף, פורום דו קיום בנגב)

הריסת בית בנגב (צילום: סברין אבו-כף, פורום דו קיום בנגב)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf