newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המשוררת דארין טאטור חוזרת לכלא אחרי חצי שנה במעצר בית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כותב אורח: יואב חיפאווי

יותר מחצי שנה לאחר שעברה מכלא הנשים למעצר בית בקרית אונו, חוזרת היום (שני) המשוררת דארין טאטור למעצר מלא בכלא. טאטור, שנעצרה באוקטובר 2015 בשל שיר שכתבה ומספר פרסומים בפייסבוק, שהתה בחודשים האחרונים בהוראת בית המשפט הרחק מהכפר ריינה, בו היא מתגוררת, ובית המשפט סרב בעבר לבקשתה להקל בתנאי המעצר שלה ולאפשר לה לחזור מקרית אונו לביתה.

היום הגיעה טאטור שוב לבית משפט השלום בנצרת, לאחר שהתביעה כבר הסכימה עקרונית לחזרתה לכפר ריינה, לאחר שקצין מבחן כבר סיפק חוות דעת חיובית בעניין, ולאחר שחברת איזוק אלקטרוני בחנה את הבית בריינה ומצאה שהוא מתאים למעצר בית. עם זאת, החברה טרם סיפקה דו"ח רשמי בעניין לבית המשפט, ומכיוון שכך ביקש השופט חנא סבאג לדחות את ההכרעה בדבר שינוי מקום מעצר הבית למחר.

דארין טאטור הודיעה לבית המשפט שהיא לא מסוגלת עוד לשהות בקרית אונו, ושהיא מעדיפה להכלא ולא לחזור לשם, ועורך דינה הציע שתשהה בבית הוריה עד הדיון הנוסף מחר. בית המשפט דחה את ההצעה הזו ובמקומה קיבל את הצעתה של טאטור – ושלח אותה לכלא עד הדיון מחר.

יואב חיפאווי הוא פעיל פוליטי וחברתי המתגורר בחיפה, חבר בתנועת אבנאא אלבלד ובחראק חיפה. הוא כותב את הבלוג חיפה החופשית (בעבריתבערבית ובאנגלית

> רקע: המשפט הפוליטי של דארין טאטור

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf