newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דרמה בפריימריז: איימן עודה נבחר להוביל את חד"ש, תומך ברשימה משותפת

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מזכ"ל חד"ש, איימן עודה, נבחר להוביל את המפלגה בראש הרשימה בבחירות הבאות. בנאום הניצחון שלו הודיע עודה שהוא תומך בריצה ברשימה משותפת עם המפלגות הערביות. עד לאחרונה עמד עודה בחזית אחת עם דב חנין נגד יוזמת הריצה המשותפת של כל המפלגות. המהפך אירע לאחר שיו"ר המפלגה, מוחמד ברכה, הודיע על הסרת התמודדותו מוקדם יותר הבוקר.

טרם ברור איך תשפיע זכייתו של עודה על הרשימה המשותפת, לאור העובדה שבמפלגות האחרות ציפו שברכה יהיה זה שיוביל את הרשימה הכללית מטעם חד"ש.

לאחר ההודעה על זכייתו של עודה הודיע דב חנין על כך שהוא מסיר את מועמדותו למקום השני ברשימה לטובת מועמדת אישה, ויתמודד בעצמו על המקום השלישי בלבד. בעקבותיו הסירו את מועמדותם שאר הגברים שהתמודדו על המקום השני. נבילה אספניולי ועאידה תומא סולימאן נותרו המתמודדות על המקום השני.

> בתמונות: ועידת חד"ש בוחרת רשימה חדשה

בתוך כך, בפריימריז בבל"ד שמר היו"ר ג'מאל זחאלקה על מעמדו בראש הרשימה, וחנין זועבי הצליחה לתפוס את המקום השני ברשימה ברוב דחוק של 201-188 מול המתמודדת היבא יזבק. במקום השלישי זכה באסל גטאס. בכך החליטה מפלגת בל"ד לשמר את השלישייה הפותחת שלה בדיוק כפי שהיא בכנסת היוצאת.

עדכון, 18:00: עאידה תומא סולימאן זכתה ותשובץ במקום השני ברשימת חד"ש. הובילה על נבילה אספניולי ברוב של 330 מול 316. לפני הבחירות מקום השלישי צריכה הוועידה לאשר לדב חנין לרוץ שוב, לאחר שישב כבר בכנסת פעמיים.

עדכון, 19:20: ברוב של 73 אחוז הוחלט לאשר לדב חנין להתמודד למקום השלישי ברשימה. לאחר מכן ניצח חנין בבחירות על המקום השלישי.

עדכון, 21:30: ד"ר יוסף ג'בארין נבחר למקום הרביעי ברשימת חד"ש. ג'בארין הוא מרצה למשפטים באוניברסיטת חיפה, עומד בראש עמותת דיראסאת וחבר בוועד המנהל של עמותת סיכוי.

עדכון, 22:30: למקום הרביעי ברשימת בל"ד נבחר ג'ומעה זבארגה, לשעבר חבר מועצה בלקייה, ופעיל במאבק נגד פראוור.

עדכון, 22:50: המקום החמישי והאחרון להיום ברשימת חד"ש יהיה עבדאללה אבו מערוף, מפעילי ועד היוזמה הדרוזי, העוסק בסרבנות גיוס בקרב הדרוזים.

בראיון לשיחה מקומית לאחר היבחרו אמר איימן עודה כי:

חד״ש לקחה החלטה לעבוד עם המפלגות האחרות על רשימה מאוחדת. זו החלטה שנלקחה ביחד עם כל המפלגות. החל ממחר בבוקר נחזור למגעים לקראת האיחוד. חד״ש היא מפלגה בעלת עומק היסטורי ומחשבתי, וכמו כן בעלת יכולת להתחדש. עשינו זאת בעבר והנה אנו עושים זאת שוב, אני מאמין שזה יעזור לנו להביא מצביעים חדשים.

״אנחנו הולכים לבחירות עם רשימה של נשים, צעירים ואנשים בעלי ניסיון פוליטי עשיר", אומר ג׳בר בסל, חבר תא חד״ש באוניברסיטת תל אביב. "אנו מקווים שנרוץ ביחד עם המפלגות האחרות ברשימה מאוחדת וחזקה, כנגד ממשלת ימין העתידה לקום ושתמשיך לייצג את גל ההסתה והרדיפה כנגד האוכלוסיה הפלסטינית״.

"אני לא חושב שתהיה רשימה מאוחדת", אומר מנגד ישי מנוחין. "זה כמו שמרצ תשב ברשימה אחת עם ש״ס – זה פשוט לא עובד. השונות האידיאולוגית גדולה מדי. רשימה אחת היא פגיעה אידיאולוגית גדולה שתבריח מצביעים״.

[עדכון, 19:45] בינתיים בבל"ד מציגים המועמדים כולם מחויבות מלאה לרשימה המשותפת. "המטרה המרכזית שלנו היא להגיע לרשימה משותפת שתאמץ את הקו הלאומי-אידיאולוגי של בל"ד", אמר באסל גטאס לשיחה מקומית.

מדווחים: יעל מרום, רמי יונס, סמאח סלאימה אגבאריה וחגי מטר, ואורן זיו / אקטיבסטילס

> שש שנים לעופרת יצוקה: כשאיבדתי אמון במין האנושי

עאידה תומא סולימאן  (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מקום שני: עאידה תומא סולימאן (אורן זיו / אקטיבסטילס)

דב חנין (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מקום שלישי: דב חנין (אורן זיו / אקטיבסטילס)

ד"ר יוסף ג'בארין (רענן פורשנר)

מקום רביעי: ד"ר יוסף ג'בארין (רענן פורשנר)

מוחמד ברכה ואיימן עודה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מוחמד ברכה ואיימן עודה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

בחירות פנימיות בבל"ד: במרכז ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי (סמאח סלאימה אגבאריה)

בחירות פנימיות בבל"ד: במרכז ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי (סמאח סלאימה אגבאריה)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf