newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מנהיג תנועת חמאס בפרלמנט הפלסטיני שוחרר ממעצר מנהלי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול (חמישי) בשעות אחר הצהריים שוחרר מכלא עופר שליד רמאללה השיח' חסן יוסף, מנהיג תנועת חמאס במועצה המחוקקת הפלסטינית.

יוסף נעצר לפני שנה בצו מנהלי אחרי רצח שלושת הנערים הישראלים, ומאז הוחזק כלוא ללא משפט. עם שחרורו קרא יוסף להמשך בתהליך הפיוס בין חמאס לפתח שהחל לפני מעצרו, ואמר שיפעל לכינוסו של הפרלמנט הפלסטיני.

בראיון לערוץ "אל-ג'זירה" ביקר יוסף את המדיניות הישראלית של המעצרים המנהלי ללא אישום וללא משפט, וקרא לעולם לפעול לשים סוף לפארסה הזו שאין לה בסיס משפטי. "אין שום צידוק לכלוא אנשים למשך שנים בלי אישום או הצגת ראיות", אמר.

עם שחרורו של יוסף נשארו בכלא הישראלי עוד עשרה מחברי הפרלמנט הפלסטיני, חלקם במעצר מנהלי.

חסן יוסף, בן 60, נחשב לאחד מהמנהיגים הרוחניים של חמאס ולחבר מתון בארגון, תיאולוג בהכשרתו. מאז 1971 הוא נעצר מעל 14 פעמים, ובילה במצטבר 17 שנים בכלא הישראלי. הוא אמר במספר הזדמנויות כי הוא מוכן להפסקת אש ארוכה בקווי 1967, בה שני העמים יחיו בשלום.

יוסף נשוי ויש לו תשעה ילדים, אחד מהם הוא מסעב יוסף, "הנסיך הירוק" ששיתף פעולה שם השב"כ, התנצר, ועבר לגור בארה"ב.

> נבחרים בכלא: הכירו את חברי הפרלמנט שישראל מחזיקה במעצר

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

רוח של יד קלה על ההדק. אמו של יעקוב טוחי המנוח בהפגנה מול בית משפט השלום בתל אביב, 17 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

זעם ביפו בעקבות הרג טוחי: "מדיניות של הבחנה בין דם לדם"

הריגתו של יעקוב טוחי בידי שוטר לא בתפקיד איחדה את התושבים הערבים והיהודים שליוו אותו יחדיו בדרכו האחרונה, אך גם החזירה את טראומת מאי 2021 ואת החשש מפני ההסלמה שמחוללים כיתות הכוננות והגרעינים התורניים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf