newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מה אנחנו היינו עושים אילו היו מכים לידינו צעיר ערבי עד זוב דם?

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אבל מה אנחנו היינו עושים אילו כמה גברים היו מתחילים להכות לפתע בחור ערבי לידינו, עד זוב דם, עד ריסוק עצמות? כמה מאיתנו היו מנסים לעזור לו, כפי שעשו כמה מחבריו של מייסם אבו אלקיעאן, במחיר המכות הנמרצות שהם חטפו גם כן וחזרו לסופר חבולים והמומים? כמה מאיתנו היו מניחים אוטומטית שאם מכים צעיר ערבי כנראה שיש לזה סיבה? שאולי מדובר באדם שניסה לפגע ושמה שאנחנו עדים לו הוא למעשה נטרול הירואי של מחבל? כמה מאיתנו היו מנסים בכל זאת להתקשר למשטרה למרות שהמכים כבר אמרו שהם הם המשטרה עצמה? כמה מאיתנו היו מרחיקים בשקט אך בבהלה את ילדינו הקטנים שלא יראו, שלא יחרדו מהסצינה האלימה והמטורפת הזו? כמה מאיתנו היו מוציאים מצלמה ומצלמים אותו חוטף מכות?

אני מניחה שטווח התגובות של כולנו נמצא איפשהו על הציר הזה. האפרטהייד מגביל את קשת הפעולה האפשרית של שני הצדדים – לא רק השחור, גם הלבן במשטר ההפרדה לכוד בסד התפקיד שייעדו לו. ומה עוד אפשר לעשות, בעצם?

אפשר. אפשר להתנגד לעצם הרעיון שיש פה בעלי בית בהגדרה ואורחים בלתי קרואים בהגדרה. אפשר להודות שהרצון הטוב של בעלי הבית איננו ערובה טובה דיה לקיום שלטון דמוקרטי. שהניסיון הנואל הזה לא הוכיח את עצמו. שהוא, בהיגיון הפנימי ביותר שלו, ימשיך לייצר עוד ועוד מייסמים. זה מה שהוא עושה כבר כמעט שבעים שנה. אפשר להניח לעליונות הנאורה ולדבר על שוויון אמיתי, מלא, ולא על מחוות של חסד כלפי המיעוט הילידי. אפשר להבין שהבחירה היא בין צקצוקי לשון מול האלימות הפיזית, הפוליטית והכלכלית שהיא מנת חלקם של הפלסטינים בישראל בהגדרה, לבין היפרדות מהפריבילגיות המוקנות לנו מכוח משטר דורסני לטובת חיים של כבוד שבהם לא נצטרך להתבזות במראות שכאלה. ולפעול כדי להגיע לשם, לפני שנשכח סופית את משמעות המילים כבוד, שוויון, הגינות.

> הנרטיב הלאומי שביימה המדינה בדיון נגד שוברים שתיקה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf