newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סרטון בחירות מביך של מרצ? שאלה יהיו הצרות שלנו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כתבה: גבי גולדמן

האמת, שיחקו אותה הפרסומאים של מרצ. יודעים בדיוק את נפשו של הקהל המיידי שלהם, זה שרק מחכה לשעה הנכונה ביום כדי לפתוח בקרנבל ההלקאה העצמית, ואז נותנים לו את ליטרת הבשר (סליחה, טופו) שלו.

רק יצא הקליפ וכבר נמלאו כרי המרעה של השמאלנים בפייסבוק וטוויטר והחלו בטקס ה"שפוך חמתך". הוא מביך, הוא כואב בעין, אשכנזים לא יודעים לרקוד ושמאלנים לא יודעים לשתות, למה אין מזרחים, למה בבלקנית, למה את הכלה מגלם דוגמן גבר (אה, זה דווקא מתאים), ומה זה התלבושות האלה עם הנצנצים. מה הם אומרים פה בעצם? מי קהל היעד ומה בכלל המסר שלהם? זה מה שהם רוצים? שיהיה שמח? שתהיה אהבה? מה זה פה, הביטלס?

יאללה, צאו מהקפיצות, כולה קליפ בחירות שאולי לא יצא שנון, מגניב ומלא פאסון כמו שאנחנו אוהבים לחשוב על עצמנו. הוא אולי לא מועיל אבל בטוח גם לא מזיק לשום דבר, ויש בו חידוש מרנין: פוליטיקאים שמסוגלים לצחוק על עצמם ולא כשזה בא על חשבון אחרים.

הלאה הפאסון, תחי ההשתטות, אלה האנשים שאני רוצה שיענו לטלפון האדום באמצע הלילה. ודבר לא פחות חשוב לגבי הקליפ – לפחות אין בו את אבות המזון של סרטוני הבחירות הנוכחיות: שקרים, גזענות והפחדה.

אז מה היה לנו פה? מפלגה הוציאה סרטון בחירות קצת מביך. חותמת בעיניים עצומות על מדינה שבה אלה יהיו הצרות שלנו.

> מרצניקים, נראה שלא הבנתם את המאבק לייצוג מזרחי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf